Herkese selam verilmez ki


Bugün eve dönerken yaşlı, sarıklı bir adamın, kaldırımın kenarına oturduğunu gördüm. Galiba yorulmuştu. Benim de içimden geldi selam verdim; verdim ama araba selam verilmemesi gerektiğini unutmuştum.

Acelem vardı ama adam beni çağırınca mecburen yanına gittim. Elimi tuttu ve sormaya başladı.

- Bir yerlerden tanışıyor muyuz?
- Hayır
- Daha önce görüştük mü?
- Hayır
- Sen beni tanıyor musun?
- Hayır
- Fakih misin?
- Hayır
- İmam mısın?
- Hayır
- Zengin misin (Arada bunu neden sordu bilmiyorum)
- Hayır
- Nurcu musun?
- Hayır
- Tarikatçı mısın?
- Hayır
- Müslüman mısın?
- Elhamdulillah!

Bunu söyleyince alnımdan öpmek istedi ama ben izin vermedim. Sohbet etmek istedi ama gerçekten acelem vardı ve hemen kalkıp gittim. (Çömelmiştim)

Bu manzaranın benzerini daha önce de görmüştüm. Bazı yaşlı adamlara selam verince kısa süreli bir şok yaşadıklarına şahit olmuştum. Bazıları ne diyeceklerini bilemiyor, bazıları yedi ceddime dua ediyor vs. vs.

Gençlik öyle bir hale geldi ki artık bir gencin bir yaşlıya selam vermesi büyük bir olay olarak karşılanıyor toplumda. Bir gencin Selamun Aleykum demesi olağanüstü bir şey...

Evet yozlaşıyoruz. Artık yaşlılarımıza saygı duymuyoruz. Onlara değer vermiyor, bunak, bir şeyden anlamaz mahluklar olarak görüyoruz. İğrenç batı kültürü (kültürsüzlüğü) yüzünden güzel adetlerimiz unutuyoruz. Bir gün yaşlanacağımızı hiç düşünmüyor, hep böyle kalacakmışız gibi davranıyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)