Dalga Geçmeden Önce...

Geçenlerde bir resim gördüm. Resimde bir insanın yemek yiyişiyle dalga geçiliyordu. Aslında adam gayet normal yiyordu yemeğini. Elinde bir tavuk butu vardı ve iki eliyle tutmuş gayet normal, en azından insanlar için normal bir şekilde yiyor görünüyordu. Bu yiyişi bazı terbiyesiz insanlar almış, çatal bıçakla yemek yiyen bir başkasıyla karşılaştırmış ve elle yiyenle dalga geçiyorlardı.

Düşünmemek elde değil. Hepimizin anne-babası böyle yedi bu yemeği. Bu insanlar acaba büyüklerinden utanmadı mı?



Hiç sanmıyorum. Eğer utanma diye bir duyguları olsaydı, insanların eksiklikleriyle dalga geçmezlerdi. Hoş elle yemek bir eksiklik değil ama mesele sadece bu değil. Çünkü bu terbiyeden, insanlıktan nasibini almamış mahluklar insanların tüm zaaflarını ustaca kullanıyorlar. Bir insanın vücudundaki kusurlarla dalga geçebiliyor, hatta ırklarından dolayı bile insanları kötüleyebiliyorlar.

Yazık! Biz insanız. Ne zaman düşüneceğiz aslında bizim olduğunu sandıklarımızın bizim olmadığını? Ne zaman bileceğiz Allah'ın bu vücudu bize emanet olarak verdiğini? Ne zaman fark edeceğiz batıya özentinin bizi yok ettiğini?

Saygılı olmamız lazım. Güzelliğimizin aslında bizim isteğimizle olmadığını bilip, bizim kadar güzel olmayanlara sevgi göstermemiz lazım. Bir gözü olmayan bir insanla dalga geçerken düşünmemiz lazım; belki gün gelir bizim de bir gözümüz çıkar!

Yorumlar

  1. Ben de elle yerim bazen..Demek ben de görgüsüzüm bunu da öğrendik ;)

    Elle yemek sünnet diye biliyorum...

    Ve kimse bana sol elle yemek yediremez ve görgümü buna göre değerlendiremez değerlendireni ben de kendimce değerlendirir silerim :)

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısın. Özenti derken demek ki haksız değilim. Bildiğim kadarıyla çatal bıçaklı medeni(!) yemek adabında çatal sol elle tutuluyor. Bu da demek oluyor ki yemek hep sol elle yiyiliyor. Bizim dinimiz ve kültürümüz buna şiddetle karşı çıkmasına rağmen bunu yapmak özentiler uğruna kendi özünü kaybetmek değil de nedir?

    YanıtlaSil
  3. İyi de tavuk zaten en iyi elle yenir. Ne kadar aptal insan var ya.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)