Haram Domatesler

Sıcak bir Cumaydı. Öğleye az bir zaman kala dükkanı kapatıp camiye gittik. Caminin hemen altında, cami kapısına çıkan merdivenin önünde, ağabeyimin dükkanı vardı. Dükkanın önünde sebze-meyve kasaları diziliydi.

Ben orada öyle beklerken ezan okundu. Artık camiye çıkacaktım ki biri gelip domateslerin fiyatını sordu. Zaten fiyatını bilmiyordum ama adama "ezan okundu, bu saatten sonra satış yapamayız" dedim. Müşteri ne dediğimi anlamamış gibi "nee" diye sordu. Aslında duymuştu ama inanamıyordu, bana teyit ettirmek istiyordu. Ben de "Cuma günü, öğle ezanı okunduktan sonra alış veriş yapılmaz, haramdır" dedim. Adam sağ elini yukarı kaldırıp "yahu sen ne diyorsun, git işine şuradan" deyip gitti. Bunları söylerken de sesini epey bir yükseltti.

Cumayı kıldık. Ben yine çalıştığım dükkana gittim. Dükkanı açmıştım ki o adam geldi. Ben onu hemen tanıdım. Meğerse çalıştığım hırdavat dükkanının daimi müşterisiymiş. Oturdu patronla konuştular, sonra bazı malzemeler istedi. Patron benimle konuşunca, o da bana dikkatle bakıp "sen namazdan önce domates sorduğum kişi değil misin" dedi. Beni tanıyınca başladı yine sesini yükseltmeye. "Yahu siz ne biçim insansınız, alış verişin haramı mı olurmuş" diye döktürdü. Ben "yapacak bir şey yok" deyince de "yahu de gidin işinize, el alem orasını burasını dışarı çıkarmış, ar namus kalmamış siz hala neyin peşindesiniz" diye bağırmaya başladı. Ben öyle kolay pes etmezdim, cevabını verecektim ama patronum konuşmama izin vermedi.

Şüphesiz ki o kişi cahilliğinden böyle diyordu. Durum kötü olduğunda Allah'ın bazı yasakları hafife alınamaz ama bu kadar insan namaz kılmıyorken bir gençten böyle bir şey duymak ona zor gelmiş olabilir.

İnsanın dünyadan anladığı tek şey geçimini sağlamak olunca, birçok şeyin önemini kavrayamıyor. Allah bizi haramlardan korusun.

Yorumlar

  1. Peki o yasağın mantığı ne?

    YanıtlaSil
  2. Mantığını bilemem ama şöyle biraz açıklayabilirim. Ayet cuma ezanı okununca işi gücü bırakıp camiye koşun diyor. Bazı alimler de haram değil mekruhtur diyorlar. Burada asıl önemli olan ise Cumanın önemidir. Bir müslüman cuma gününe, cuma namazına biraz daha fazla önem vermelidir. Orada imam hutbe okuyorken burada üç günlük dünya işleriyle ilgilenmek cumayı hafife almaktır. O anda her müslümanın camide olması gerekir.

    Son olarak Allah'ın emirleri, eğer kesin biliniyorsa, mantıkla falan sınanmaz. Olduğu gibi kabul edilir. Çünkü mantığımız her an her şeyi kavrayamaz.

    YanıtlaSil
  3. İyi de yazında "cuma namazından sonra" satış yapmanın yasak olduğunu söylemişsin. Bunun bir mantığı yok. :)

    YanıtlaSil
  4. Yok ben cuma namazından sonra demedim. Yorumundan sonra bir daha okudum yazıyı ama yok. :) Nereden karıştırdın acaba?

    YanıtlaSil
  5. Ben öyle algılamışım demek ki. Karışık yazmışsın biraz. :) Öyle anlaşılıyor.

    YanıtlaSil
  6. İnsanlar bazı şeyleri yapmıyor diye bizim de diğer bazı şeyleri yapmamamız gerekmez.

    Cuma namazı aslında erkeklere farzdır ama bizim yurdumuzda farz mıdır? Allah bilir. Çünkü darül islamda yaşamıyoruz.

    İnşaallah bir gün müslümanım diyen herkes işini bırakıp cuma namazını kılabilir.

    YanıtlaSil
  7. Ne yazık ki zamanımız böyle. İçki satılan yerden alışveriş yapmanın haram olduğunu duyunca da böyle tepki veriyor bir çok kişi. Bolu'da bu yüzden ekmek alamayıp açlıktan gevrek yediğimi bilirim =)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)