Beni Kutlamalısın; Sigarayı Bıraktım

Ben de hemen hemen her genç gibi zamanında sigaraya merak salmıştım. Bayram mayram derken iş yavaş yavaş ciddiye biniyordu. Artık ben de benden büyük üç ağabeyim gibi sigara içecektim galiba. Öyle karar vermemiş olsam da gidişatım onu gösteriyordu.

Önceleri oradan buradan araklarken artık cebime bir de paket atmıştım. İçenler bilir; her şartta içersin. Büfelerden açık alırsın, arkadaşlarından otlanırsın vs. Yalnız paket başkadır. Cebinde paket taşıdın mı, hele çocukluktan gençliğe geçiş yaşıyorsan bu çok önemli bir ayrıntıdır hayatında. Artık kendini büyük görüyorsundur. Cebinden paketini çıkarıp içinden bir sigara çekebilmek için sol elinin işaret parmağına vurduğunda cesur, kimseye ihtiyacı olmayan bir delikanlısındır.

Ben de bu duygularla sigaraya epeyce ısınmıştım. Bayram geçmişti ama cebimde hep paketim duruyordu. İçtiğim sigara ucuz Amerikan sigaralarındandı ama olsun, nasıl olsa anlamıyordum. Benim için duman çıkarması yeterliydi.

Cebimde paketle bir ay kadar bir zaman geçirmiştim. Artık iflah olmaz bir tiryaki olma yolunda emin adımlarla yürüyordum. Üstelik sigara elime çok yakışıyordu. Ben onun için o da benim için yaratılmıştı sanki.

Sigaram bitmişti. Ya param yoktu ya da çıkıp alamıyordum tam hatırlamıyorum. Bir yerlerden sigara bulmam lazımdı. Bu meretin bağımlılık sorunu vardı. Evde aradım ve bayramdan kalma açık bir paket 2001 buldum. Hemen bir tane çektim paketten, yaktım. Gerisini hatırlamıyorum desem pek abartmış olmam.

Bizim ev nemlidir. Bu sigara paketi duvara asılı bir ceketin cebinde bir ay kadar açık olarak kalmıştı. Öyle nemlenmişti ki sanıyorum içindeki tütün küflenmişti. Sadece bir yudum başımın dönmesine, midemin bulanmasına yetmişti. Hemen attım, hem paketi hem de elimdekini.

Bu kötü sigara bende sigaraya karşı bir tiksinti oluşturdu. Artık bakmasına bile tahammül edemiyordum. Çok şükür o günden sonra da hiç içmedim. Aradan birkaç ay geçince artık tiksinmiyordum ama yine de içmek istemedim. Bir iki kez içmeyi denedim ama her seferinde sigarayı yarılamadan attım.

Aradan yıllar geçti. Ağzıma sigara sürmedim. Artık sigara içmek bana mantıksız geliyor. Karşıma o iğrenç, nemli sigarayı çıkaran rabbime şükürler olsun.

Yorumlar

  1. http://www.komikim.com/komikyazioku.asp?fldAuto=1223

    bi de buna bak :)))

    YanıtlaSil
  2. Çok komik bir yazı ve bence çok gerçekçi. Ben bugüne çok az bırakan tiryaki gördüm. Bir iki yıl boyunca içmeyip yine başlayanları da tanıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Sigarayı bırakmanıza sevindim. Zira haramdır. Pek çok insan sigaranın haram olduğunu söylemekten çekiniyor ama bir çok alim buna karar vermişler, kıyas yoluyla.

    YanıtlaSil
  4. Cenab-ı Hak sizi kurtardığı gibi tüm içen Müslümanları kurtarsın şu iğrenç kokulu şeyden. Malum, hükümünü de bilmeyen kalmadı artık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)