En iyi dağıtım

Linux Journal Ödülleri ile ilgili olarak Özgürlük İçin forumlarına uğradım. Amacım, en iyi dağıtım olarak görmedikleri halde Pardus'u seçen, hatta bunun için birden fazla oy kullananları uyarmaktı.

Orada mesajlaşırken inanmakta zorlandığım şeyler gördüm. Pardus'un en iyi olduğuna inananlardan, Pardus'ta Kde, Xfce, Gnome ve E17'nin çok iyi çalıştığını söyleyenlere kadar. Hatta şöyle bir şey dahi okudum Özgürlük İçin forumlarında: "Bence en iyi olabilecek iki dağıtım vardır, Pardus ve Arch"


Ne diyeyim...?
Başımı duvarlara mı vurayım?

Bu yazıyı okuyunca ne diyeceğimi bilemedim. Tamam yazan kişi bence demiş ama göz var nizam var. Pardus'la Arch arasında nasıl bir benzerlik var da bir tek ikisi var?

Hadi Arch'ı geçtim. Ne de olsa çok hızlı, tüm masaüstleri güzel çalışıyor. Yirmi binden fazla paketle depolar tıklım tıklım. Sistem güncelliğiyle bir numara.

Peki ya Pardus? Pardus nasıl en iyi olabiliyor? Güncel mi? Hızlı mı? Paket sayısı en az olan dağıtımlardan değil mi? Tek masaüstü arayüzünü destekleyen nadide dağıtımlardan değil mi?

Amacım kesinlikle Pardus'u kötülemek değil. Zaten lafım Pardus'a değil. Pardus'a iyilik  yaptığını sanıp aslında Pardus'un insanları arasında kötülükle anılmasına neden olan bazı kullanıcıları kastediyorum. İşte öylelerine şunu demek istiyorum.

Lafla peynir gemisi yürümez. Neysen o'sundur. Ben en iyiyim diyerek en iyi olamazsın; en iyinin yapması gerekenleri yaparak en iyi olabilirsin.

Yorumlar

  1. Forumdaki tartışmayı takip etmiştim. Sizi anlıyorum.

    Bu en iyi dağıtım veya kim kimi döver gibi tartışmalara genelde hiç girmem, çünkü *en iyi* tamamen göreceli bir değerlendirme, herkesin kriterleri farklı, bu nedenle birisi için iyi diğeri için kötü olabiliyor. Olaya böyle bakarsanız siz de bu gibi tartışmaları kendi haline bırakmayı tercih edersiniz belki.

    Pek çok kullanıcı için facebook açıp müzik dinleyip ve film seyredebilmek iyi bir dağıtım değerlendirmesi için yeterli bir kriterdir. Xfce'nin KDE'nin uçup kaçması, LXDE'ye ince ayar çekilmesi, binlerce milyonlarca paket olması Firefox'un 3.6.7 yerine 3.6.6 olması hiçbir şeyi değiştirmez.

    Bazıları da sizin gibi daha teknik kriterler koyar ve ona göre en iyi değerlendirmesi yapar.

    Mesela benim kriterlerime göre en iyi dağıtım Slackware ve Arch. Ama kullanabiliyor muyum, maalesef ilgilenecek zaman bulamıyorum.

    Bir başka örnek vereyim, hiç İngilizce bilmeyen bir arkadaşım için en iyi dağıtım Pardus, neden böyle diye sorduğumda sorunumu hata takip sisteminde doğrudan geliştiricisine iletip tartışabiliyorum bu benim için harika bir şey demişti. :)

    YanıtlaSil
  2. Son örneğiniz çok hoşuma gitti. Sanırım ben ve benim gibi daha birçok kişi olaya kendi bakış açısıyla bakıp öyle değerlendiriyor. Tabi bu da kötü tartışmalara neden oluyor. Ayrıca yazdığınız her satıra katılıyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)