Kadın - Erkek eşit mi?

Geçenlerde sınav için yine bir şehir içi halk otobüsüne bindim. Yaşadığım yer küçük olduğu için ancak böyle senede bir iki kez şehre inince biniyoruz toplu taşıma araçlarına.

Sınavın bitişiyle birlikte bindiğimiz için hem otobüsün içi hem de caddeler çok kalabalıktı. Ben bindiğimde boş olduğu için oturmuştum ama benden sonra gelenlerin böyle bir şansı olmamıştı. Otobüs biraz dolunca bir iki bayan da bindi. İçimden bir ses kalkıp birine yer vermem gerektiğini söylüyordu. Bu sesten daha güçlü bir duygu da kalkmama izin vermiyordu.

Ben bu ikilemi yaşarken otobüs tıklım tıklım dolmuştu. Kısa olan yolumuz trafiğin çok yavaş akmasıyla birkaç katına çıkmıştı. Oturduğum cam kenarı güneş olan tarafa bakıyordu. Yukarıdan güneş, içeriden yaşadığım ikilem beni yakarken en çok korktuğum şeylerden biri başıma geldi.

Fakültenin bahçesine çıkmak üzereyken otobüse bir bayan ve bir adam bindi. Bayan öğretmendi. Tam gelip önümde durdu ve tutabileceği doğru düzgün bir kulp bile yoktu. İşte şimdi işim bitmişti. Terliyordum ama hala yerimden kalkmamıştım. Sebebini ben de anlamıyordum ama kalkmamıştım işte. Nihayet ben yerimden kalkmadan yolculuğum bitti.

Yolculuktan sonra bir arkadaşımla buluştum. Etkilenmiş olduğum için durumu ona açtım. Kendisi uzunca bir süre İstanbul'da yaşamıştı. İstanbul'da yaşamış biri Diyarbakır gibi bir yerde çok rahat olurdu ki o da aynen öyle rahattı.

Bana yaptığım şeyin yanlış olmadığını söyledi. Söylediğine göre artık kadın erkek farkı yokmuş.Sadece yaşlı ve hastalara ayrı muamele yapılıyormuş. Kimse birine sırf kadın olduğu için yer vermiyormuş.   Zaten kadınlar da bu durumdan şikayetçi değillermiş. İnsanlar artık kadın ve erkeğin eşit olduğuna inanıyorlarmış.  


Her ne kadar eşitlik konusu hoşuma gitmemiş olsa da bu sözler beni rahatlatmıştı. Zaten kimsenin otobüste bana yiyecekmiş gibi bakmamış olması da arkadaşımın sözlerine destekti.

Her ne olursa olsun kendime bu yolculuktan iki ders çıkardım: Bundan sonra otobüsler boş dahi olsa oturmayacağım ve eğer tüm dünya bunu söylese de asla kadınlarla erkeklerin eşit olduğuna inanmayacağım. 

Yorumlar

  1. :))Elbette otobüste oturmalısın sevgili Yusuf kendini böyle cezalandırmamalısın fakatt, ben Ankara nın merkezinde yaşıyorum, 35 yaşında bir bayan olmama rağmen ki 80 yaşındaki amcalar bile bana yer veriyorlar bizim onlara vermemiz gerekirken:(kaldı ki asla katılmıyorumm kadın ve erkek eşit değildir...ERKEK HERZAMAN ÜSTÜNDÜR BEN BUNU BİLİR BUNU SÖYLERİM.. ve üstün olmalıdır zira bizleri kim korur gözetir hımm yanlışmıdır...Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)