Limondan Mandriva aldım

Akşam üzeri limon almak için manava gittim. Biraz limon ve erik aldıktan sonra manavdan ayrılmak üzere bisikletime binmiştim ki on üç on dört yaşlarında bir genç bana yaklaştı. Heyecanla "Sende oyun var mı?" diye sordu. Ben onu algılamaya çalışırken sözünü tamamlayarak tekrarladı: "Sende bilgisayar oyunlar var mı?" Ben gayet sakin "hayır" dedim, "ben oyunlarla iştigal etmem." Tatmin olmamış olacak ki niye dedi ben de sevmediğimi hem Windows kullanmadığımı söyledim. İşte o an çok farklı bir şey oldu, arkamdan:

"Ya ne kullanıyorsun, Mandriva mı?" demez mi?

Şok olmuştum. Ne diyeceğimi bilemedim. "E.. e.. evet şu an Mandriva kullanıyorum" deyip oradan uzaklaştım.

Ne var bunda demeyin. Daha önce kime Windows kullanmıyorum dediysem ne dediğim anlamadı. Çoğunluk zaten işletim sisteminin ne olduğunu bilmiyor. Ben Windows kullanmıyorum deyince kimisi bön bön bakıp "hııı" diyor. Daha cesur olanlar da "peki ne yapıyorsun, nasıl yapıyorsun" diye soruyorlar.

Anlayacağınız ben bugüne kadar kendi çevremde benim anlattıklarım dışında Linux'un ne olduğunu bilen tek kişi bile görmedim. Hele hele Ubuntu veya Mandriva deyince herkesin güldüğü bir çevrede bu benim için fazlasıyla ilginç bir olaydı.

Yorumlar

  1. niye uzaklaştın sohbet etseydin en azından linux ile nasıl tanıştığını öğrenirdin

    YanıtlaSil
  2. 4 yıla yakındır linux kullanıyorum daha herhangi bir yerde rastgele bir linux çu ile tanışmak nasip olmadı :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)