Ana içeriğe atla

Linux'ta Jdownloader Çalıştırma

JDownloader'in kısayolunu oluşturma ve JDownloader'i menüye ekleme

Jdownloader çok güzel bir indirme yöneticisi.
  • Bir çok siteden indirme yapabiliyor, 
  • Modemi resetleyebiliyor, 
  • Youtube videolarını birkaç farklı formatta kaydedebiliyor,
  • Link yakalama özelliğiyle büyük kolaylık sağlıyor vs.
Bu güzel programı Linux'ta çalıştırmak çok kolay. Java tabanlı olduğu için platformlardan bağımsız çalışıyor. Yani işletim sisteminizin ne olduğu pek önemli değil. Kuruluma da gerek duymayan bu programın çalışması için sisteminizde java'nın yüklü olması gerekiyor. Ubuntu kullanıyorsanız openjdk-6-jre paketini yükleyebilirsiniz. 

Eğer Jdownloader'i indirmediyseniz kendi sitesinden indirebilirsiniz. Zaten Jdownloader ücretsizdir. 

Kurulum

İndirdiğimiz paketi açıyoruz ve içinden çıkan dizini istediğimiz herhangi bir yere atıyoruz. Ben Belgeler içinde Yollu diye bir dizin oluşturup onun içine attım. 


Masaüstüne Kısayol Atmak İçin, masaüstünde sağ tıklayıp Başlatıcı Oluştur diyoruz. Tür zaten Uygulama... Ad ve Yorum kısmına istediğimizi yazabiliriz. Bizim için önemli olan Komut. Yazmamız gereken, java -jar /jdownloader dizininin içindeki JDownloader.jar dosyasının yolu. Örnek olarak, ben Belgeler/yollu dizini içinde bulunduruyorum vermem gereken komut şu olur: 

java -jar /home/KULLANICI ADIM/Belgeler/yollu/JDownloader/JDownloader.jar

Tabi Komut'un karşısındaki Gözat butonuyla da bunu gerçekleştirebilirdik. O zaman Gözat'a basar, açılan pencerede JDownloader.jar dosyasını bulurduk. Dosyayı işaretleyip, Aç butonuna bastıktan sonra Komut'un başına java -jar ekleyebilirdik. 

Oluşturduğumuz başlatıcının simgesinin Jdownloader olması için de JDownloader dizinin içerisinde /jd/img/splash.png dosyasını kullanabiliriz. Yapmamız gereken sağ üst köşede görünen Yay simgesine tıklayıp açılan pencerede splash.png resminin yolunu bulabilmek. 

JDownloader'i menüye eklemek de aynen başlatıcı oluşturmak kadar kolay. Paneldeki Uygulamalar'ın üzerine sağ tıklayıp Menüleri Düzenle diyoruz. 


Açılan pencerede hangi menünün altına ekleyeceğimize karar verdiysek ona tıklayıp sağ üstteki Yeni Öğe butonuna tıklıyoruz. Diğer yapılacaklar tamamen aynı. Artık Uygulamalar/İnternet yolundan da Jdownloader'i başlatabiliriz. 


Not: Eğer java -jar komutu çalışmazsa javar -jar deneyebilirsiniz. 

Yorumlar

  1. Bu yazının bir gün işime yarayacağı hiç aklıma gelmezdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakla samanı gelir zamanı :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allahım sen konuyu biliyorsun, Amin!

Kimi zaman sosyal paylaşım sitelerinde bu cümleye rastlıyoruz. Genel itibariyle şaka olsun diye söylenen bu söz bence son derece tehlikeli ve üzerinde düşünülmesi gereken bir sözdür.

İnsanı yoktan var eden, insanın sahip olduğu her şeyi kendisine veren Allah'tır. İnsan dünyaya gelince bunun farkında olmadan başlar hayata. Yanında anne ve babası vardır ve çocuk olduğu sürece ona her gerekeni onlar verir. Çocuk Allah'ın verdikleri konusunda bir şey görmeden büyümektedir. Bu bilinçle büyüyen çocuk bir yetişkin olduğunda da kendi ihtiyaçlarını kendi karşılamak zorunda olduğunu görmekte ve herhangi bir konumda Allah'ın verdiği bir şeyi gözüyle görmemektedir.

Hayatın yüzlerinden biri olan maddi yüz bunu gösteriyor. Kim çalışırsa elde eder. Bunun karşısında hayat içinde bir de manevi yön vardır ki herkesin bundan haberi yoktur. Bütün insanlar için çok önemli bir sorun olan bu manevi yön genelde dini duygular tarafından baskı altına alınır. Böylece insan, boşluk hissini bu duygula…

Sevmeyeni Sevmek

"Hayırdır evlat, neden bu kadar hüzünlü düşünüyorsun" diye sordu yaşlı adam. Genç, kendisinden beklenmeyecek bir özgüvenle, sesini de yükselterek: "Sen hiç seni sevmeyen birini sevdin mi dayı" diye yanıtladı yaşlı adamın sorusunu. Yaşlı adam bunu beklememiş olacak ki hemen cevap vermedi. Yanındaki gence yarım dönmüş, hiçbir şey söylemeden ona bakıyordu. Genç hayatı boş vermiş gibi olmasa bu bakışlardan korkabilirdi ama tavırları "ben zaten ölmüşüm" tarzındaydı. Kompartımandaki diğer dört kişi de susmuş, yaşlı adamın ağzından çıkacak kelimeleri bekliyorlardı. Yaşlı adam yerini düzeltti, kafasını pencereye doğru çevirerek "sevmiyorsa bırak gitsin" dedi. Sonra tepkiyi ölçmek için gence doğru döndü. Genç yere bakıyordu. Yaşlı adamdan yana hiç dönmedi. Onu ciddiye almamış mıydı yoksa gerçekten yarı ölü müydü belli olmuyordu. Ani bir hareketle kafasını kaldırıp tüm vücuduyla yaşlı adama döndü. Hızlı bir söyleyişle "dayı, sen hiç sevdin mi" …

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

General Mobile Discovery Kitkat sürümüne geçtikten sonra eduroam bağlantısını kuramadım. İnternette aradım ve donanımhaber forumda konuyla ilgili bir mesaj buldum. Çok kısa yazılan mesajı burada resimli bir şekilde açıklamak istiyorum.

Öncelikle Sistem Ayarları'ndan Kablosuz'a giriyoruz. Orada altta duran +'ya basıyoruz. Bu yeni ağ oluştur demek.





Ağ SSID yazan yere "eduroam" yazıyoruz. Hemen altında Güvenlik seçeneğini 802.1xEAP diye değiştiriyoruz. Kullanıcı adı ve şifremizi giriyoruz.



Ardından Gelişmiş Seçenekleri Göster kutucuğunu işaretliyoruz. Altındaki EAP metod seçeneğini TTLS onun altındaki Faz 2 doğrulaması'nı da PAP diye değiştiriyoruz.



Hepsi bu kadar. Kaydet dedikten sonra eduroam'a rahatlıkla bağlanabilirsiniz.