Mandriva Türkiye

Daha Linux forumlarından habersizken irc kanallarına takılıyordum. Malum, yardım almadan Linux kullanmak çok zor. Wiki'lere, başka dökümanlara bakarak da öğrenilip kullanılabilir ama wikiye bakma seviyesine gelmek için de belli bir yardım almak lazım.

İşte böyle yine irc'te takılırken birileri Mandriva'dan bahsetti. Merak ettiğimi belli edince bana forumun adresini gösterdiler. Gittim baktım kimsecikler görünmüyordu. Sanırım Mandriva Türkiye Forumları yeniydi o zamanlar. Şimdi kim olduğunu hatırlamadığım yöneticilerden birine bir özel mesaj attım. Kendisine Mandriva hakkında bir iki soru sordum. Türkçe mi, ve kurulumu kolay mı?

Sağ olsun, forum dururken neden özel mesaj atıyorsun demedi bana. Gayet güzel bir şekilde açıkladı. Ben de kurdum tabi Mandriva'yı. İtiraf etmeliyim ki beni en çok etkileyen dağıtım oldu. İlk kurduğumda hemen şu soruyu sordum, nasıl olmuş da böyle bir dağıtım bu kadar arka planda kalmış? Mandriva'yı burada anlatmayacağım, isteyen gidip sitesine bakabilir.

Bu yazıyı yazma sebebime gelirsek: Geçenlerde ev dizinimin tamamını sildim. Durum bu olunca tüm yer imlerim ve sık kullandığım sayfalar silindi. Sürekli girdiğim sitelere yeniden girmeye başladım. Ramazanın yorgunluğunda ve bugünlerdeki yoğunluğumdan olacak Mandriva Türkiye Forumlarını unutmuşum. Aslında her seferinde bir şeylerin eksik olduğunu hissediyordum ama bir türlü hatırlayamadım.

Dün bana Mint Forunlarından mesaj geldi. Mint Forumlarına girip profilimi düzenledim. Kişisel mesaj yerine "Okumak Anlamaktır" yazınca beynimde şimşeğe benzeyen hafif bir elektriklenme oldu. O anda anladım ki benim sürekli girdiğim bir forumum var.

Yaklaşık iki yıllık Linux kullanımım süresince sadece iki üç ay Mandriva kullanmış olmama rağmen Mandriva Forumunu hiç terk etmedim. Bunun sebebi elbette ki forumdaki şahsiyetlerin harikalığı. Yöneticiler ve kullanıcılar o kadar cana yakınlar ki kopamıyorum. İnşallah bu güzellikleri ve çalışkanlıklarıyla hep var olurlar.

Yorumlar

  1. Ben Ubuntu forumlarındaki sıcaklığı ve yardımseverliği çok beğeniyorum. Demek böyle bir şey Mandriva forumlarında da var, Linux için çok sevindirici bir haber daha!

    YanıtlaSil
  2. Evet. Zaten Gnu/Linux'un kendisi yardım severlik üzerine kurulu. Tabi Mandriva Türkiye biraz daha farklı.

    YanıtlaSil
  3. vaybe ne güzel zamanlardı diyceğim. ama çok geçmedi :)
    mandrivayı bende severek kullanmıştım şimdi ubuntu kullanıyorum.ikisininde ayrı bir yeri var gönlümde.
    mandriva var ubuntu var ah bir de mehtap öğretmneim olsaydı. gerçi bu tarihde daha öğrenciydi şimdi bir öğretmen olcak. neyse nice linuxlu yıllara

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)