Zor Ramazan'ın Tadı

Üstad Bediüzzaman, acıların bitişi tatlıdır demiş. Yani insana acı veren bir şeyin ortadan kalması nedeniyle verdiği parti değil; sadece o acının bitmesi insana haz verir. Başı ağrıyan birinin ağrısının geçmesi anındaki lezzet, kolay kolay tarif edilemeyecek kadar güzeldir.

Çok güzel söylemiş Üstad. Aslında bunu söylemek için büyük bir alim olmak gerekmiyor ama bunu düşünebilmek için büyük bir yüreğe sahip olmak lazım. Alim değiliz, kocaman bir yüreğimiz de yok ama gelin biz de biraz düşünelim.

Dün Vodafone'un hazırlamış olduğu imsakiyeyi gördüm. Vodafone'un yabancı bir firma oluşu beni bazı düşüncelere itti. İslamda ne kadar güzel şeylerin olduğunu, İslamla şereflenmemiş insanların bu güzelliklerden mahrum kaldıklarını düşünüyordum ki, bir düşünce atlaması yaşadım: Ramazan'ın aslında ne kadar zor olduğu geldi gözlerimin önüne. Susuzluktan hareket etmekte zorlandığım anları hatırladım.

Jumper gibi düşünceler arasında dolaşırken Üstad Bediüzzaman'ın, yazının başında belirttiğim sözlerini hatırladım. Aç kalmak, kavurucu sıcaklarda susuzluğa dayanmak çok büyük bir zorluktu ama bunun bir de bitişi vardı. İmamın akşam ezanını okuduğu o an...

O anda öyle bir sevinç vardır ki size gün boyu çektiğiniz tüm zorluğu, içtiğiniz ilk yudumda unutturur. O kadar güzeldir ki o anda yemek ve içmek; insanın sadece bu zevk için bile olsa oruç tutası gelir. Çocukların, ailelerinin tüm ısrarlarına rağmen oruç tutmaya kalkışmalarının da başka bir izahı olamaz bence.

Fazla uzatmadan... Tüm Müslüman kardeşlerime hayırlı Ramazanlar dilerim.

Yorumlar

  1. Allah razı olsun...Tüm günahlarmızdan arındığımız ay olsun hepimiz için inş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)