Küçükler de dinlenmeli

Hep duymuşuzdur "büyüklerinin sözünü dinle" diye. Bu bir nevi kuraldır. Yaşça büyükler hep küçüklerine yol gösterirler çünkü daha çok görmüşler ve daha tecrübelidiriler.

Bir de bir atasözümüz vardır. "Akıl yaşta değil baştadır" diye. Bu atasözü büyüklerin her zaman doğru olanı bildiklerine terstir. Atasözüne göre yaşça küçük olan biri bir büyükten daha iyi bilebilir, daha doğru kararlar verebilir.

Lafı uzatmayayım zira yazar değilim, uzatınca bozuyorum. Demek istediğim bizim bu iki durumun neresinde olduğumuzdur. Zira söylerken kolay "tabi ki küçük biri de doğru diyebilir" ama iş uygulamaya gelip dayandığında, yani bizden küçük biri bize bir yol gösterdiğinde takılıp kalıyoruz.

Kibirli nefsimiz o an doğru ve yanlışı bir kenara bırakıp bizi farklı şeylere yöneltiyor. "Vay efendim daha düne kadar altına ediyordu bugün kalkmış bize nasihat ediyor", "ben falan şeyi yaparken sen suya emma diyordun" gibi saçma sapan şeylerle bizi doğru olandan uzaklaştırıyor.

Mesela: İmam olan ağabeyim bana Kur'an okumayı öğretti. Ben Abdulbasit Abdussamed ve Minşevi gibi Şeyhleri dinleyerek kendimi geliştirdiğimde ağabeyime bazı hataları olduğunu anlatmak istedim ama kesinlikle beni dinlemedi. "Ben güzel okuyorum" diyerek olayı geçiştirdi.

Kendimden bir örnek vermem gerekirse: Bir ara yine yüksek sesle Kur'an okurken yeğenim "amca, sen kafları doğru çıkarmıyorsun, hocamız kafların biraz derinden çıkarılması gerektiğini söyledi" dedi. Ben hiç düşünmeden "hocan da çok derinleştiriyor" dedim. Halbuki haksızdım ama nefsim onu kabul etmeme izin vermiyordu. Neyse ki ağabeyimden ders aldığım için bu sorunu aşmayı başarabildim. Artık söyleyen bir bebek dahi olsa önce düşünüyorum.

Büyüklerimiz başımızın tacıdırlar ama küçüklerimiz de bizden iyi düşünebilir, bizden iyi bilebilirler. Kibir denen illeti bir kenara bırakıp hak kimden gelirse almak zorundayız. Çevremizden gelen seslere kulak verdiğimiz oranda başarılı oluruz.

Yorumlar

  1. kesinlikle haklısın bu durumu çok yaşıyoruz günlük hayatta..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)