Okumalıyım, öğrenmeliyim, öğretmeliyim

Ramazan, bayram, referandum derken günler çok hızlı geçmeye başladı. Bu kadar gündür bırakın yazmayı doğru düzgün bir şeyler okuyamadım bile. Ben yılın farklı günlerindeki fırsatları ve göreceli de olsa güzellikleri kovalarken zaman yanımdan bir yarış otomobili gibi geçmiş, hiç farkına varmamışım.

Şimdi gelip bana zaman deseniz, ben size paradan ve dünyadaki her şeyden kıymetli derim. Tek saniyesinin bile boş geçirilmemesine inananlardanım. Gelin görün ki iş uygulamaya gelince bunun tersini en iyi uygulayanlardanım.

Belki herkes gibi çok televizyon seyretmiyorum ama birçok kişi kadar okuyamıyorum. Kitapların ne kadar önemli olduğu hakkında makaleler yazacak kadar düşünüyorum ama okuma zamanı geldiğimde hep kendimi kandırıp farklı şeylerle bu kıymetli zamanımı öldürüyorum. Beş sayfa kitap okusam, bir kitap okumuş kadar öz güven tazeliyorum. Sanki dünyayı fethetmişim de dönmüşüm gibi huzurla kitabı bırakıp yine internete, boş ve umutsuz dünyama dönüş yapıyorum.

Kendimi ikna etmeliyim. Okumam gerektiğini, hatta çok okumam gerektiğini kendime anlatabilmeliyim. O kadar okumalıyım ki dogmalara kanmamalıyım. O kadar bilmeliyim ki beni kandırmaya çalışanların hangi kaynaktan yararlandığını fark edebilmeliyim. O kadar öğrenmeliyim ki hayattan en büyük zevki alanlardan biri olmalıyım.

Allah bana da bu yazıyı okuyanlara da yardım etsin. Okumayı, öğrenmeyi ve öğretmeyi nasip etsin. Bizi çok okuyan, okuduğunu anlayan, anladıklarını anlatan insanlardan eylesin. Amin

Yorumlar

  1. Arkadaşım direkt beni anlatmışsın (:

    Amin demekten başka söyleyecek birşey yok...

    YanıtlaSil
  2. ''O kadar okumalıyım ki dogmalara kanmamalıyım. O kadar bilmeliyim ki beni kandırmaya çalışanların hangi kaynaktan yararlandığını fark edebilmeliyim. O kadar öğrenmeliyim ki hayattan en büyük zevki alanlardan biri olmalıyım.''

    Çok güzel yazmışsın yüreğine sağlık kalemine kuvvet...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)