Suyun tadı varmış aslında

Eskiden beri acıkmadan yemezdim. Tok karnına yemekten bir tat alınmıyor. Yemek ne kadar güzel olursa olsun gönülsüz yeniyor. Bu da doğal olarak insanın gözünde yemeğin değerini düşürüyor. Daha iyi bir şükre engel oluyor bu durumlar. Yemek hazır da olsa tok karnına yememek bence daha doğru.

Ramazan vesilesiyle yeni bir tecrübe edindim. Evet aç karnına yemek güzel ama çok acıkınca yemek daha güzel. Daha bir tat alınıyor ve kesinlikle çok daha iyi şükrediliyor.

İşin içine Ramazan girince konuyu yemekten suya uyarlamak gerekiyor. Çünkü ben resmen açlığın ne olduğunu unuttum. Aslında on beş saat civarı yemeksiz kalmak yeterinden fazla da acıktırıyor ama daha ilk on dakikadan itibaren susadığım için açlık hep susuzluğun arkasına saklanıyor. Hele hele dışarıda, güneşte biraz beklemek zorunda kaldığınız günlerde bu susuzluk çekilmez oluyor.

İşte bu susuzluk kendisiyle beraber çok harika bir duygu tattırdı bana. Belki inanmayacaksınız; susamadığım günlerde kendimi zorla yoruyorum. Maksat ezanın duyulduğu o anda sudaki o harika tadı alayım.

Bu zevk o kadar güzel ki Ramazan'ın ilk günlerinde, Twitter'da bir arkadaş "Suyu yaratmış olmak için çok büyük olmak lazım, bu kadar büyük olduğun sana şükürler olsun Yarabbi" demişti.

Sözün özü, Ramazan her ne kadar dışarıdan zor görünse de bu zorluğun içindeki güzellikler, bu zorlukları unutturuyor. Bayram geldiği anda da geride çok tatlı ve doyulmayan bir ay olarak kalıyor.

Bize böyle bir ay bahşettiğin için sana şükürler olsun Allah'ım.

Yorumlar

  1. Güzel insan, bu söylediklerini hissetmek için de yürek gerekli..Herkes böyle güzel hissedemiyor malesef..Sen Ramazanın özünü yakalayanlaransın ne mutlu sana..Rabbim bağlılığını arttırsın ve gönlünü genişletsin..Huzurla kal..

    YanıtlaSil
  2. Yüreğine sağlık. Ne güzel yorumlar yazıyorsun öyle. Tüylerim diken diken oldu valla. Çok teşekkür ederim.

    Allah benim için istediklerinin on mislini versin sana.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)