Masal anlatan imamlar

Her sabah okula gitmenin güzel yanlarından biri de trende kurulan sohbetler. Bu sabah benimle birlikte binen bir imam arkadaşla beraber, içinde iki kişinin oturduğu bir kompartımana girdik. Ben ve imam karşılıklı oturduk. Önceden oturan iki kişi de karşılıklı oturmuşlardı. Benim yanımda oturan kişi okumuş, görmüş biriydi. Karşımda oturan da gezmiş ama okumamış birine benziyordu. (Sohbetten sonra bu yargıya vardım)

Bir süre onlar kendi aralarında konuştular. Ardından biz de lafa karıştık. İmam arkadaş güzel şeyler anlatmaya başladı. Bazı imamların maaşlı olmalarına rağmen zekat almalarını, menfaatlerine uymayan şeyleri anlatmamalarını eleştirdi. İki yabancı da dinliyor ve tasdik ediyorlardı.

Her şey böyle normal devam ederken, konu nereden oraya geldi bilmiyorum, imam arkadaş, "her insanın etrafında cinler var, onu koruyorlar" demesin mi? Hoppala bu da nereden çıktı şimdi?

İmam diyorsam öyle aklınıza sakallı, yaşlı biri gelmesin. Benden küçük, İlahiyat okuyan gencecik bir imam. Doğal olarak insan kendine soruyor; bu zamanda okumuş bir imam nasıl oluyor da böyle safsatalara inanıyor?

O sırada ben hemen karşı çıktım, bırakın insanların yanında olmalarını, onların öyle sanıldığı gibi kudretli, insanlarla dalga geçen varlıklar olduklarına inanmadığımı söyledim. Ben konuşmadan önce yanımda oturan (kültürlü olan) kişinin gülümsediğini görmüştüm. Ben bunları söyledikten sonra kendisi cinlere hiç inanmadığını söyledi.

Okuldaki ilk dersimizde (arapça dersinde) horozlardan falan konu açılınca arkadaşın biri "Peygamberimiz (S) miraca çıkarken bir katta horoza benzeyen bir melek görmüş" gibi bir şeyler söyledi. Hocamız yaklaştı ve "Siz ilahiyat okuyorsunuz, yarın öbür gün imam, müftü, vaiz falan olacaksınız, lütfen masallara inanmayın" dedi.

Her ne olursak olalım, eğer saygı duyulan, sözü dinlenen insanlardan biriysek sözlerimize çok dikkat etmeliyiz. Ya hayır söyle ya da sus  sözünü anlamalı ve insanlara sadece doğru bilgiler verebilmek için kaynağından emin olmadığımız, hele hele akla uygun olmayan hiçbir şey anlatmamalıyız. Bizi bir dinin, kurumun, fikrin veya cemaatin temsilcisi olarak algılayan insanlar, söylediklerimizin herhangi birinin hurafe olduğunu bilirse veya sonradan anlarsa, bizi temsilcisi saydığı kurumu kötüleyebilir, boş sayabilir.

Allah bizi gerçeği öğrenen, hakka uyan, doğruyu söyleyen kullarından eylesin.

Yorumlar

  1. Gerçekten çok acı verici bir durum. Bunun eğitimini alan bir insan nasıl böyle şeylere inanabilir. Çok yazık gerçekten...

    YanıtlaSil
  2. aynen düşüncelerinize katılıyorum.bende imamım.herşeyi bir delille anlatmak gerek delilsiz konuşmamak gerek

    YanıtlaSil
  3. Herbir insanda 384 tane melek vardır. Bunların çeşitli vazifeleri vardır. Ayrıca Kiramen katibin melekleri de vardır. O imam melek diyeceğine cin demiş olmalı.

    YanıtlaSil
  4. Peki bu meleklerle ilgili bir delil var mı? Yani kaynak olması açısından.

    YanıtlaSil
  5. Buraya bakmamıştım sorunu da görmedim haliyle. Ben inandığım alim zatlardan böyle öğrendim. Mutlaka bir delili vardır ama ben bilmiyorum. İnsanın her ekleminde vazifeli bir melek olduğunu söylerler. Melek vazifesini Allah'ın izniyle bıraktığında o kişinin orasının felç olması meselesi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu 384 meleğe dair sair kaynaklarda herhangi bir bilgi yok dşrekt olarak suleyman hilmi tunahan hazretlerinden gelen bir bilgi ancak kabul etmeden once kuranda ve hadislerde bunun yeri varmıdır ona bakmak lazım haşa Allahın insanı yasatmak için meleklere ihtiyacı yoktur oyle olsaydı nemrut bir ufacık sinekten olmez Allah o meleklere emrederdi değil mi! vesselam...

      Sil
  6. O Melek bir güç olabilir. Ben bildiğimiz anlamda melek olabileceğini düşünmüyorum. Araştırmak gerek.

    YanıtlaSil
  7. Bizim bildiğimiz melek nasıl oluyor? :)

    Aslında melekler konusunda bilgimiz çok zayıf. Çünkü gözle görülen bir varlık değil.

    Zaten melek bir güçtür. Allah'ın bazı işlerle vazifelendirdiği varlıklardır. Mesela Azrail as.'ın canlıların ruhlarını alması gibi. Mikail as.'ın tabiat olaylarıyla ilgili hadiseleri gerçekleştirmesi gibi.

    YanıtlaSil
  8. Bizim bildiğimiz derken insanların anladığı anlamda kanatlı melek anlamında demiştim. Yani bence ayrı bir varlık olarak bir melek insanın vücudunda değildir demek istemiştim.

    Melekler, cinler ve diğer gayb konularında bir şey bilmediğimiz için tahmini konuşuyoruz. En doğrusunu Allah bilir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)