İdefix İşkencesi

Teknolojinin hayatımızı sarmaya başlamasıyla beraber kitap alanında da bir güzellik oluştu. Amazon'un başlattığı bu güzellik başka şirketlerin işe karışmasıyla büyümeye başladı.

E-Kitap Okuyucu adıyla çevirdiğim aletlerden bir tane de ben aldım. Android tabanlı olması, yazılımın güncellenebilmesi, flash disk takılmasını göz önünde bulundurarak Barnes&noble Nook marka cihazı sağ olsun birinin vasıtasıyla üç yüz liraya aldım.

Cihazı aldıktan sonra elimdeki pdfleri denedim. Gerçi ben OpenOffice ile B6 sayfa, Dejavu Serif font ve 14 punto büyüklükle çok güzel hazırlayıp okuyorum ama gördüm ki cihaz pdfler için değil. Kitabın asıl formatı epub denilen bir format. Bu formattaki kitaplar da internette aramakla bulunmuyor. Türkiye'de bu kitapları sattığını bildiğim iki site var: Biri idefix diğer dr.com



İdefix'i önceden görmüş olduğum için oradan deneme amaçlı bir tarihi kitap satın aldım. Ben heyecanla indirip okuma hayalleri kurarken bir de baktım ki idefix sistemi benden Adobe Digital Editions diye bir programı kurmamı istiyor. Tamam kurayım dedim ama ne yazık ki bu programın Linux versiyonu yok.

Ne yapacağım diye kara kara düşünerken bir arkadaşımın bilgisayarında denemek aklıma geldi. Gittim programı kurdum, Adobe'ye kayıt oldum. Her şey tamam derken program hata verdi. Kitabı bir türlü indirmedi.

İdefix'e mesaj gönderdim ama Cumartesi olduğu için yanıt alamadım. Pazartesi günü tekrar gönderdim ama yine cevap alamadım. Sanırım o da bayram arefesi olduğu içindi. Araya bayram girdi, cevap gelmedi. Bayram bitti, Cumartesi Pazar geçti yine cevap gelmedi.

Nihayet sonraki Pazartesi günü bir cevap aldım. Benden hatanın resmini istiyorlardı. Akşam resmi gönderdim. Biraz sonra, yarın sabah hatayı çözeceklerini ve öğleden sonra tekrar denememi istediler. Tekrar denedim ama sorun devam ediyordu. Tekrar mesaj yazdım bu sefer de "sorunla uğraşıyoruz, giderince size haber veririz" dediler.

Bugün akşam eve geldim hala bir mesaj alamamıştım. Kendilerine artık kitabı istemediğimi yazdım. Zaten artık o kitabı vereceklerine de inanmıyorum çünkü bugün on birinci gün.

Üzüldüğüm şey şu ki çok daha basit yolları varken neden bu kadar uzatıyorlar bu işleri? Neden bana Adobe Digital Editions programını kurduruyorlar? Neden bana Adobe'ye kayıt şartı koşuyorlar? Bunların hepsinin kitap satın almayla ne alakası var? Ve en önemlisi neden ben cihazımla siteye girip kitabı alamıyorum?

Biz büyük hatayı nerede yapıyoruz acaba: Türkiye'de yaşamakla mı; okumaya çalışmaya çalışan kesimden olmakla mı?

Yorumlar

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)