Nietzsche Öldü

Geçenlerde Psikolojiye Giriş vizesine girdik. Hocanın sorduğu soruları görünce nasıl da geriye doğru gittiğimizi bir kez daha anladım.

Mesela sorulardan biri şöyleydi: Psikolojinin belli başlı yaklaşımlarını maddeler halinde yazınız. İşin asıl ilginci sorunun cevabında tabi ki: a) Davranışsal Psikoloji b) Nörobiyolojik Psikoloji ... vs. devam ediyor. 

Şimdiki aklıma takıldı. (Şimdiki diyorum çünkü ileride bu fikirlerim değişebilir.) Bu soru öğrenciye niye sorulur? Ya da şöyle sorayım: Bu sorunun cevabının öğrenciye ne gibi bir faydası olacak? Bence sadece vizeye yakın bir saatte ezberlenmiş olan bu cevap, en geç üç gün sonra unutulmuş olarak öğrenciye birkaç vize puanı olarak kalacak. 
Halbuki bunun yerine öğrencinin yorum gücünü zorlayacak sorular sorulsa, ya da ne bileyim öğrenciden hayatı boyunca lazım olacak şeyler istense daha güzel olmaz mı? 

Neyse lafı uzatmayayım. Bu psikolojiyle aynı hocanın girdiği Din Psikolojisi dersine çalışırken arada bir nükte gördüm, paylaşmak istedim. Sağlıcakla kalın.

Üniversitenin birinde bir öğrenci duvara "Tanrı öldü. - Nietzsche" diye bir yazı yazmış. Aradan bir zaman geçmiş Nietzsche ölmüş. Bir başka öğrenci o yazının yanına şunu eklemiş. "Nietzsche öldü. Tanrı"

Yorumlar

  1. Bende sinir olurum gereksiz sorulara.. Yaw derim bu insanin neyine yarar...
    Paylasim için tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Hehe bu yazı çok ünlü hatta t-shirt'ünü basmışlardı, ön tarafında ilk söz, arkasında ikinci söz var :))

    YanıtlaSil
  3. Aslında öyle bir tişört yaptırmak lazım :)

    YanıtlaSil
  4. Türkcesini iki defa Almancasini bir defa okudum cikamadim isin icinden, kopukluklar yasadim, Almanca orjinalinde Göthe Almancasi yerine tabii olarak daha eski Almanca kullanilmis ama son defa daha deneyecegim.

    Bu kitapi okuyup anlayan sirra kadem basar ki anlayan insanlarin sayisi parmaklarinizin sayisini gecmez!

    "Böyle buyurdu Zerdüst"

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)