Allah Katır Verir Mi?

Her günkü gibi minibüs durağında şoförlerin muhabbetini dinliyordum. Genelde arabalardan bahsederler. Kimi zaman işlerin kesatlığından dert yanarlar. Kimi zaman da bazı müşterilerin anlayışsız oluşunu anlatırlar. 

Bu akşam yine Ford servislerinden bahsederlerken içlerinden yaşça daha büyük olanı nasihat etme amacıyla şu sözü söyledi. "Allah demiş ki; sen komşun için eşek istersen ben sana katır veririm." O sırada lafa girme ihtiyacı hissettim. "Ağabey, kim demiş?" Şoför efendi sözünü olduğu gibi tekrarladı. Tabi ben çıkıştım. "Nerede demiş, Allah hiç böyle bir şey söyler mi?" deyince lafını çevirmek istedi. "Ben bilmiyorum, atasözü, aslında amacım bu değildi" gibi şeyler söyledi. 
Aslında bu, böyle pervasız konuşmalara ilk rastlayışım değildi. Daha önce de birkaç kişiden böyle şeyler işitmiştim. 

Bunun sebebi açık; halkım okumamış. Şeyh dedikleri, aslında alim bile olmayan, sadece dedelerinden biri şeyh olduğu için şeyh diye saygı duyulan insanlardan duydukları bilgilerden başka bir şey  bilmiyorlar. Zekat karşılığı köylerde imamlık yapanlar bir yana, Diyanet'in atadığı imamların bile cahil bıraktığı insanlar bunlar. 

Bir insan ne kadar cahil olursa olsun, Allah veya Peygamberi hakkında konuşurken çok dikkat etmeli. Allah'ın adını kendi aralarında konuştukları basit meselelerde, boş yere anmak bile doğru değilken, Allah'ın söylemediği şeyleri, hele hele yakışık almayacak şekilde söylemek cahillikten de öte bir şeydir bence. 

Rabbim beni, sizi ve tüm halkımızı cahillik denen illetten kurtarsın. 

Yorumlar

  1. Selamun aleyküm. Sanırım şöyle deseydi mesele olmazdı: "Derler ki komşusuna eşek isteyene Allah katır verirmiş." Sanki Kur'an'daki bir âyetmiş gibi böyle uyduruk uyduruk konuşunca insan imanının gidebileceğini bile düşünmeli, Allah korusun.

    YanıtlaSil
  2. Aleykum Selam. Ben itiraz edince oradakilerden biri de aynen senin gibi söyledi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)