Grub Kurtarma

Ara sıra farklı farklı nedenlere Ubuntu'da grubu siliyorum. Bu durumda grubu yeniden kurmak icab ediyor.  Eski grubu kurtarmaya alışmıştık ki Ubuntu grub2'ye geçti. Aslında adımları ezberlemek zor bir şey değil ama sık sık kullanmayınca unutulduğu için uğraşmıyorum.

Yine geçenlerde grub2'yi kurtarmak için google'da arama yaptım ve aşağıdaki blog yazısını buldum. Rahat bir şekilde grubu yeniden kurduğum için o yazıyı buraya almak istedim. Maksat bir sonraki grub kurtarma operasyonunda bir de arama operasyonuna takılmayayım.

Yazıyı kaynağıyla beraber aynen aşağıya alıyorum.


GRUB ekranımız herhangi bir nedenle zarar görebilir.Bu durumda bilgisayarımızda bulunan işletim sistemlerine erişemeyiz. Böyle GRUB'u tekrar MBR'a yazdırmamız gerekir. Bu, elbette farklı dağıtımlarda farklı yollarla yapılabilir.
 
Ben, Ubuntu üzerinde GRUB'un yeniden kurulumu/kurtarılmasını anlatacağım. Bana özellikle lazım oluyor. Sürekli yeni dağıtımlar kurup kaldırdığım için, habire GRUB'u bozup duruyorum.

GRUB kurulumu için gerekenler:

Ubuntu cd'si veya USB Başlangıç Diski(Bellek).

Öncelikle sistemi canlı cd ile açıyoruz.Sistem açıldıktan sonra, Terminal'i tıklıyoruz. Terminalde girmemiz gereken ilk kod:

sudo fdisk -l

Böylece sistemimizdeki disk bölümlerini listeliyoruz ve Ubuntu'nun kurulu olduğu diski tespit ediyoruz.
Daha sonra bu diski /mnt dizinine bağlıyoruz:

sudo mount /dev/sdaX /mnt

Burada X, sizin Ubuntu'nuzun kurulu bulunduğu kök dizinin numarası olacak. Ayrıca, eğer diskiniz SATA değil de IDE ise, bu durumda sda yerine hda yazmalısınız.

Bundan sonra vermemiz gereken komut:

sudo mount --bind /dev /mnt/dev

Ve /mnt dizinine chroot oluyoruz:

sudo chroot /mnt

En sonunda;

grub-install /dev/sda

Diyerek GRUB'u diskin MBR'ına yazdırıyoruz. Şimdi önce Ctrl+D kombinasyonuyla chroot'u ayıralım.Bundan sonra aşağıdaki komutları sırasıyla vererek bağladığımız bölümleri ayıralım:

sudo umount /mnt/dev
sudo umount /mnt

Artık GRUB'unuz yeniden yazılmış ve tekrar başlattığınızda karşınıza geliyor olmalı.
Eğer GRUB'umuz, kurduğumuz yeni bir dağıtımın Ubuntu'nun GRUB'unun üzerine yazılması sonucu uçtuysa, Ubuntu'nun GRUB'unu yeniden kurduktan sonra şu komutu veriyoruz:

sudo update-grub

Böylece sonradan kurduğumuz dağıtımımız da Ubuntu'nun GRUB'una eklenecektir.

Kaynak: OkuLinux

Yorumlar

  1. bende aynı sorunu yaşıyordum
    bu bilgiler çok işime yaradı
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, sizin vesilenizle biz de bu yazıyı yazana teşekkür edelim.

    YanıtlaSil
  3. Yusuf Allah senden razı olsun sağolasın çok yardımcı oldu ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Allah cümlemizden razı olsun, her kimsen senin de ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  5. Hocam ALLAH razı olsun senden, çok sağol...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden de, sen de sağ ol.

      Sil
    2. sistemi nasıl canlı cd ile açarız ki ben anlamadım benim bilgisayardada cd girişi yok usb girişi var lütfen yardım et !!!!!!!

      Sil
    3. Usb ile daha kolay. Sende şu an Linux mu var Windows mu? Yani usb belleği hangisinden hazırlayacaksın?

      Sil
    4. bilgisyarım normalde win7 idi ama ben hem win7 hem de ubuntu çalıştırmak için ubuntu kurdum ama şimdi ubuntu çalışıyor win 7çalışmıyor internette araştırdım bu durumu ve grub kur dediler ben de sizin blogunuzda bu yazıyı gördüm ellerine sağlık çok güzel olmuş ama bir yerini anlamadım !!!!!sistemi canlı cd ile açmak ne demek!!!!!

      Sil
    5. mount özel aygıt bulunamadı yazısı çıkıyor birde sistemi nasıl sanal cd ile açarız? !!!!!!!!!! lütfen yardım

      Sil
    6. Sorduğum soruya cevap vermedin ki?

      Sil
    7. bendede aynı sorun var kali linüx usb den canlı kurdum ama grub kurmadı nasıl yapabiliriz?

      Sil
    8. Kali Linux nasıl bir şey bilgim yok ama kendi sitesindeki kurulum rehberinde grubun kurulduğunu söylüyor. Belki size grub nereye kurulsun diye sorduğunda dev/sda yerine sda1, 2 vs. başka bir bölüm seçmişsinizdir.

      Nasıl yapacağın şu videoda anlatılıyor. http://www.youtube.com/watch?v=UQ-EaZcjQtA

      Sil
  6. Yusuf Bey merhabalar;

    Emeğinize sağlık, sorunumu çözdünüz. Teşekkürler iyi günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, siz sağ olun. İyi günler.

      Sil
  7. Hocam ben windows 7nin yanina ubuntu kurdum fakat (command not found) diyor terminalde grub felanda cikmiyor yardimi edebilirsen cok makbule gecer simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. sudo fdisk -l yazınca mı command not found diyor? Yanlış yaziyor olabilir misiniz?

    Bu arada terminali nasıl açtınız? Canlı cd ile mi?

    YanıtlaSil
  9. sudo fdisk -l yazınca mı command not found diyor? Yanlış yaziyor olabilir misiniz?

    Bu arada terminali nasıl açtınız? Canlı cd ile mi?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)