Zor da olsa...

Bazı sabahlar trene yetişebilmek için evden çok erken çıkarım. Kalabalık bir ilçede yaşamama rağmen yaklaşık on beş dakikalık yolda sadece birkaç kişiyle karşılaşırım.

O daha tam aydınlanmamış havada, yarı uykulu gözlerle yürürken kendime şöyle derim: "Böyle okuma mı olur? Bu ne biçim çile?" Daha sonra o yolda gördüğüm birkaç kişiden birini görürüm. Kimisi iş yerini açmaya, kimisi çöpleri temizlemeye gider. İşte o zaman okumanın ne kadar önemli olduğunu anlarım.

Niyetim okuyup bir iş sahibi olmak değil. Zaten kendimi onunla avutmuyorum. Fakat şunu da biliyorum ki her şartta birkaç yıl sonra düzenli olarak çalışmak zorunda kalacağım. O zaman okumamış bir işçi veya iş sahibi olabilirim. Ya da okumuş, hayatı biraz da olsa, sabah işe gidip akşam eve dönenlerden daha iyi anlayan biri olabilirim.

Belki konu dağılmış olacak ama şunu da belirtmeliyim ki ben iş sahibi olmak için okumanın doğru olduğuna inanmıyorum. Eğitim ve öğretim kurumlarını bir geçim kapısı olarak görmeye karşıyım. Kabul ediyorum eğitmen iyi şartlarda yaşamalı ama kesinlikle iyi şartlarda yaşayabilmek için okumamalı.

Kişi okuyacaksa ya bilmek ya da öğretmek için okumalı. Okuyan insanlar için para her zaman için ikinci planda olmalı.

Yorumlar

  1. çok güzel anlatmışsın ama malesef Eğitim iyi bir maaş rahat bir hayat içinmiş gibi çoktan beyinlere sokuldu..

    Hoş okuyunca mı rahat hayat yaşıyorsun yoksa daha çok yalan söyleyip daha çok insanı ezince mi orası da ayrı bir konu..

    İlimi Çin de bile olsa almalıyız ama neden olduğu çok önemli..

    Allah zihin açıklığı versin bildiklerini uygulamayı nasip etsin...

    Ve tabiki rahat bir hayat nasip estin sana ve okul yolundaki tüm kareşlerimize..

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun. Ne yazık ki yalanlarla bir yere kadar daha rahat yaşanıyor ama yatsıya kadar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)