Bakış Açını Değiştir

"...Ey Allah'ın kulları Allah'ın size emrettiği gibi kardeş olun. Müslüman, Müslümanın kardeşidir. Ona ne zulmeder ne de onu yüz üstü bırakır. Ona hakaret de etmez..."

Yukarıdaki söz Buhari'de geçen bir hadisten bir bölümdür. Bu hadisi seçmemden kasıt insanın bakış açısına göre sözlerin yorumlanabileceğini anlatmak.

Bir süre önce başımdan bir olay geçti. Bir arkadaşım, beraber yaptığımız bir işte beni yalnız bıraktı. Ben sürekli işle meşgul oluyorken o geziyordu. Bu birkaç gün sürdü. Onu işin dışında bırakmak istiyordum. Ben kara kara düşünürken duvarda asılı duran bu hadis gözüme çarptı.

Hadisi ilk başta, benim onu terk etmem durumunda, benim onu yüz üstü bırakacağım şeklinde yorumladım. Bu bana çok ağır geldi. Biraz daha düşününce aslında onun zaten beni yüz üstü bırakmış olduğunu anladım.

Hemen her durumda farklı bakış açılarından, farklı şeylerin görünebileceğine inanıyorum. Bu yüzden bana bakış açını değiştir diyenleri kınamıyorum.

Yıllar önce kara gördüğüm bazı şeylerin bugün beyaz olduğunu, sadece onlara bakarken aslında gözlerimi kapattığımı geç de olsa anladım.

Bugüne kadar dar açıyla baktığım için birçok kişinin kalbini kırdığımı, birçok şeyi yanlış anladığımı ve yanlış yorumladığımı biliyorum. Bunları bugün de yapıyorum ama en azından artık yanlış yapabileceğimin farkındayım.

Rabbim gerçekleri görecek göz, anlayabilecek kalp versin. Rabbim bize, olayları anlamak için gerekli olan bakış açılarını fark edebilecek anlayış versin.

Yorumlar

  1. Amin! Bunun farkina varabilmekte güzel... Kimi cahil dedigim dedik çaldigim düdük misali hatasini anlamaz dahada üstüne yürür...

    YanıtlaSil
  2. Allah bizi o cehalletten de korusun o tür cahillerden de uzak tutsun inşallah.

    YanıtlaSil
  3. amin, üzerinde düşünülesi bir hadis-i şerif, bakış açısı çok önemli bir konu, yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim, Allah razı olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)