Beni Yanlış Anlama

Sosyal ağlarda insanlarla diyalog kurmak çok zor işlerdendir. Her tür insanın olduğu böyle ortamlarda insanlarla iyi geçineceksiniz ama aynı zamanda yalaka, sapık vb. görünmeyeceksiniz karşı taraftan.

Kimi insanların yazdıkları hoşunuza gidecek, iyi biri olduğunu hissedeceksiniz. Onu bir nevi ayrı takip edeceksiniz. Her yazdığına yorum yazacaksınız fakat o sizi sapık zannedecek.

Kimi insanlar sizi listelerine ekleyecek, gelip sizinle hoş sohbetler kuracak, aranızda bir samimiyet oluşacak. Bir gün bir şakanızdan alınacak, sizi kötü şeylerle itham edecek.

Kimisi sizinle çok samimi olacak. Öyle ki artık kanka olacaksınız. Ortalıkta değil de özel mesajlarla konuşacaksınız. Sonra bir gün, sohbetin en güzel yerinde, sırf "için fesat" dediğiniz için sizinle bir gün boyunca konuşmayacak.

Yazıyla anlaşmak çok zordur. Konuşmalarda kullandığımız mimikler, el kol hareketleri, sesi yükseltip alçaltma kendimizi ifade etmede çok önemlidir. Ne yazık ki yazı dilinde bunların hiçbiri yoktur. Kimi kelimelerden sizin kastettiğinizle karşı tarafın anladığı farklı olabilir. İşte o an, kıyametin koptuğu andır.

Bir insanla konuşurken onun halini görebilirsiniz. Eğer üzgünse ona olması gibi davranırsınız. Eğer neşeliyse da olması gerektiği gibi... İnternet ortamındaysa kesinlikle karşı taraftan bihabersinizdir. Yazdıklarından da ne halde olduğunu her zaman kestiremezsiniz. Kimi zaman size kızar ama siz şaka yollu kızdığını sanırsınız. Siz de şakayla karşılık verdiniz mi kıyamet bir daha kopar.

İnsanların birbirlerini anlamadığını artık kabul ediyorum. En azından bu kadar kolay yanlış anlamasa insanlar birbirlerini, dünya belki yaşanabilecek bir yer olurdu. Hemen yanlış anlama yerine "acaba bununla ne kastediyorsun" diye sorulsa belki yine insan, dünyanın bir köşesine kıvrılırdı.

Fakat hiç umudum yok. ABD başkanı gibi, bir felaket anında yani tüm dünyanın televizyon başında olduğu bir anda çıkıp, bütün dünyaya "Beni yanlış anlayacaksanız hiç anlamayın, beni anlayan, dinleyen, sözümü kesmeyen bir Rabbim var, o bana yeter" desem de yine insanlar beni yanlış anlayacaktır. En iyisi daha az konuşmak.

Yorumlar

  1. Gülenler var ağlanacak halimize :))

    YanıtlaSil
  2. Gülmemi asla kimsenin zanlarıyla gölgelemem..

    Ve birileri bizi yanlış anlıyorssa ve biz de bundan sürekli şikayet eden taraftaysak biraz da kendimize/cümlelerimize/davranışlarımıza bakmalıyız diye düşünüyorum...Tebessüm sadakadır zanlara maruz kalsa da..

    YanıtlaSil
  3. Elbette kendimize de bakmalıyız. Fakat şu da var ki eğer biz böyle durumlardan daha kötü durumlarda anlayış gösteriyorsak, gülüp geçiyorsak ama karşı taraftaki kimi insanlar en küçük bir sözde küplere biniyorsa bakılacak bir biz/cümlemiz/davranışımız yoktur. Yapılacak en doğru şey daha dikkatli olmaktır. Kendine her güleni kendine dost sanmamaktır.

    Tebessümünüz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Ortada bir zan olabilir ama bu kesinlikle kötü bir zan değildir. Delili de sizin tek gülmenize karşılık benim iki gülmemdir. :)

    YanıtlaSil
  4. Noldu? Senin canım sıkılmış belli...
    nette yanlış anlama,anlaşılma çok oluyor maalesef,sen hiç bir kötü niyetin olmaksızın bir yazı yazarsın o bile yerine göre yanlış anlaşılır,o an onu okuyan nasıl bir ruh halindedir bilemeyizki,dediğin gibi görmüyoruz,belki kızdığı başka bir şey vardır senin yazın senin dediğime bakma genel söylüyorum onun acısına tuz biber ekmiştir ve sana patlamıştır,işte bu yüzden şu sözü çok severim ben:
    "Ne kadar bilirsen bil,bildiklerin sadece karşındakinin anlayacağı kadardır" işte bu yüzden güzel gönüllü kardeşim,sanal dünyada kırılmalar çok oluyor,en kötüsüde ne biliyormusun,senin hep iyi bildiğin,güzel gördüğün insanların aslında ne kadar iki yüzlü olduklarını anladığında yaşadığın ruh acısı...
    Allah'a emanet ol,sevgiyle kal,selamlar...
    Gelibolu17

    YanıtlaSil
  5. Evet canım sıkıldı da çok olmaya başladı buna benzer olaylar. Sanırım bugünkü bardağı taşıran damla oldu. İnşallah bundan sonra daha güzel olacak her şey.

    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim, siz de Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
  6. Bence devamlı sorun yaşanan insanlarla hemen iletişim kesilmeli. Demek ki anlaşamamışız o insanla. Sonradan anlaşmak da mümkün olmaz kanımca. Birisiyle ilk iletişimim nasılsa öyle devam eder. Asla düzelmez. Veya bozulmaz. Çünkü ben duruma göre hareket etmem. Hep kendim gibi davranırım.

    YanıtlaSil
  7. Nasıl başlarsa öyle devam eder kısmına katılmıyorum çünkü kavga edip arkadaş olduğum olmuştur geçmişte. Yalnız hep sorun yaşanıyorsa bu doğrudur. Zaten sanal arkadaşlık sorunlarla ilerliyorsa insan ne diye katlansın ki?

    YanıtlaSil
  8. Söylediğin gibi yazıda ifade yoktur zaten olamazda :) Bu sebpeten hep bir gülücük koyarız ya cümlelerin sonuna. Çünkü ben kimseyle olumsuz düşünerek başlamam. Ne türden olursa olsun. Ne kadar saldırgan bir tavrı da olsa, o kişilerinde bir yumuşak karnı olduğunu bilirim. En önemlisi de hiç bir yazıyı sinirle okumam en ağır yazılar olsa bile. Hayata gülümseyerek bakabiliyorsan senden başka insanların da seni daha iyi anlayabilmelerini sağlayabilirsin..
    Bazen yazdıklarımdan dolayı bana da saldırılar oluyor ama bunları çok normal karşılıyorum çünkü herkesin benim gibi düşündüğü dünyanın çok sıkıcı olabileceğine inanıyorum :)
    Sevgilerle kardeşim...

    YanıtlaSil
  9. Valla abi bazen sırf şaka yaptığını belli etmek için gülücüklerle dolduruyorsun yazıyı ama yanlış anlamak isteyen yine yanlış anlıyor. Kimi durumlarda yapacak bir şey yok.

    YanıtlaSil
  10. Yusuf'a katılıyorum. Bazı insanlara gülücük kar etmez. Hatta kendileriyle dalga geçildiğini düşünerek daha çok saldırırlar. Ben böyle insanları biliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)