Kadın İnsan Değil mi?

Benim bir bakkal arkadaşım var, çok az da olsa bazen ona takılırım. Geçenlerde yine gittim. Biraz işi olduğunu, eğer beş on dakika beklersem hemen geleceğini söyledi. Ben de bekledim.

O gittikten sonra sekiz on yaşlarında bir kız çocuğu gelip kabartma tozu istedi. Raftan bir kabartma tozu alıp verdim ama bu değil dedi. Önceki günlerde bir daha almış, büyükçe bir kutuymuş. Raflara göz gezdirdim bulamadım. Tamam o zaman bekle, bakkal arkadaş gelsin varsa alırsın dedim. O da bekledi.

Nedendir bilinmez o beklerken beni bir düşünce aldı. Kadınları sevmediğimden olsa gerek, ona bakıp içimden "şimdi sen de büyüyeceksin, kim bilir kaç insana ne eziyetler çektireceksin" diye geçirdim.


Bir iki dakika sonra kız sabırsızlanıp tezgahın arkasına geçti. Raflardaki baharat kutularını gösterip "bunlardan biri değil mi" diye sordu bana. Ben de gayet rahat bir şekilde "sen okula gitmiyor musun, bak bunların üzerinde falan falan yazıyor" dedim. Kız hayır okuma bilmiyorum demesin mi? Tekrar sordum ama okula gitmediğini söyledi. Peki neden dedim, "annem göndermiyor" dedi.

İnsanların ölüşüne, hatta yakınlarımın ölüşüne bile okuma yazma bilmeyen bir insan gördüğümde üzüldüğüm kadar üzülmüyorum. Kesinlikle abartmıyorum. Gerçi bu kız daha küçüktü, vakti vardı ama yine de durum benim için çok kötüydü. Onun hakkında düşündüklerimden ötürü bile üzüldüm.

Sanki göğsümden bir şey yere düştü. O kadar zor geldi ki bana "abin falan yok mu" diye sordum kıza, belki onlar okuma yazma öğretirler diye. Fakat anladığım kadarıyla ondan büyük bir erkek kardeşi varmış o da daha üçüncü sınıfa gidiyormuş. Onunla beraber çalışmasını söyledim ama hiç umursamadı. Şu an farkında olmasa da ileride benden daha çok üzüleceğini ve bunu her gün yapacağını biliyordum.

Karma eğitim sisteminin kızlar için çok kötü olduğunu biliyorum. Kızların çok kolay kandığının ve erkeklerin onları kirli emelleri için kullandığının farkındayım. Birkaç güzel söze aldanıp kendilerine acı çektirdiklerini de görebiliyorum. Zaten bunun için küçük-büyük, Müslüman-gayri müslim, zengin-fakir, ünlü-köylü gördüğüm her bayana acıyorum. İnanın Jennifer Lopez'e bile acıyorum çünkü kendini köleleştirdiğini düşünüyorum.

Buna rağmen bir kızın okuması engellenmemeli. Okul hayatı kötü olabilir ama okumanın önemi buna göre çok daha fazladır. Okul okuyan, hatta üniversitede bile gayet iyi bayanların olduğunu göz önünde bulundurarak hayatta belki de en önemli şey olan okuma hakkı gasp edilmemeli. Buna hiç kimsenin hakkı yok. Bu ister anne olur ister baba.

Yorumlar

  1. Ben de okuma yazma bilmeyen bazı kadınlarla karşılaşıyorum ve hayret ediyorum. İnsan bu zamana kadar öğrenmeye çalışmaz mı? Merak etmez mi hiç etrafında bu kadar yazı varken ne yazıyor diye? İnsan okula gitmemiş bile olsa evinde gayret edip öğrenebilir. Çocuklarından bile öğrenir insan.

    YanıtlaSil
  2. Gelibolu17 Der ki:

    (Berat gecesi göklerin kapıları açılır, melekler müminlere müjde verir ve ibadete teşvik ederler.) Berat Kandilimiz Mubarek Olsun,selamlar,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Kadınlarla ilgili 3. paragraftaki cümlem beni şahsen çok üzdü...Sen de bir kadının evladısın nasıl böyle bir söz söylebildin hayret ettim doğrusu...

    Ve evet kimsenin elinden eğitim hakkı alınmamalı ortam iyi ya da kötü olsun yine de alınmamalı..Hiç bir hakkı elinden alınmamalı bu da ayrı bir konu..

    duayla...

    YanıtlaSil
  4. Rabbim niyetlerinizi ve hakkınızda hayırlı olacak bütün dualarınızı kabul eylesin, hayırlı kandiller & hayırlı cumalar :)

    YanıtlaSil
  5. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

    Pabuç; aslında sorunu cevabı aynı paragrafta var. :)

    YanıtlaSil
  6. Demekki sayin Yusuf beyin gözünde kadinlar, genel gayeleri insanlara eziyetler çektirmek olan canlilardir. Bunlar ikiye ayrilir: okumasini bilen ve bilmeyenler :p
    $aka bi yana bir insanin, heleki bu çagda, okuma yazma bilmemesi gerçek bir engeldir diye düsünüyorum..

    YanıtlaSil
  7. Gaye değil. Bunu isteyerek yapıyorlar demiyorum. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)