Mavi Duman Çıkaran Beyaz Çubuk

Hani mavi bir duman çıkaran beyaz bir çubuk vardır bilir misiniz? Can düşmanlarımızdan biridir. Çoğumuzun cebinden çıkmayan, bizi öldürmekle kalmayıp her yönden çökerten sinsi ama bir o kadar da tatlı görünümlü bir düşmandır.

Bazılarımız ondan uzak durur. Kimimiz ondan nefret eder ama bu kurtuluş değildir. Eğer bir mağarada tek başına yaşayan bir münzevi değilsek muhakkak gelip bizi bulacaktır bu beyaz çubuk.. Muhakkak o zehirinden bize da tattıracaktır.

Bu mavi duman şeytanla işbirliği yapmışçasına, kendisinden uzak duranlara daha çok saldırır. Hani olur ya bazen beyaz çubuk tüttüren medeni insan yanınızdan geçer, çubuktan çıkan mavi duman, fizik kurallarına meydan okurcasına bir yılan gibi, inceliğini kaybetmeden gelip burnunuza girer. Hani o an beyaz çubuk kendine de, kendini tüttürene de, kendini icad edene de derinden bir beddua okutur ya. İşte o an ne kadar büyük yanlışlarda olduğunu insanlara anlatma zamanıdır.

Öyle sanıyorum ki beyaz çubuğun dili olsa şöyle derdi: Bakın ben size birçok yönden zarar veriyorum. Bir kere sağlığınızla oynuyorum. Sonra maddiyatınızı yakmanızı sağlıyorum ama ben bunların hiçbirini önemsemiyorum. Sadece şunu düşünmenizi istiyorum: O kötü kokuyu insanlara koklatırken rahat mısınız?

Siz medeni insanlar... Çevrenizdeki insanlar sizden rahatsız olmasınlar diye günde iki kere duş alanlar. Bilmem kaç kez dişlerini fırçalayanlar. Çeşit çeşit sakızlar çiğneyenler. Parfümlerle ozonu delenler. Kendinize ve çevrenize bu kötülüğü niye yapıyorsunuz?

Birçok alışkanlığınızı bırakmanıza rağmen bana neden bu kadar sadıksınız? Benden neden vazgeçemiyorsunuz; yoksa vazgeçmek mi istemiyorsunuz? Beni bırakmaya çalıştığınızı iddia ediyorsunuz ama sizi çok seven insanları bile terk edebilirken bana er ya da geç geri dönüyorsunuz.

Siz insanlar benim oyuncağımsınız ama farkında değilsiniz. Beni yaktığınızı sanıyorsunuz. Hatta "Eğer haramsa onu yakıyoruz, yok helalse içiyoruz" gibi şakalar yapıyorsunuz. Fakat çok uzun zamandan beri kendi ellerinizle beni üretip, benimle kendinizi yakıyorsunuz.

Aynen böyle devam edin. Siz benimle olduğunuz müddetçe ben sizi bırakmayacağım. Her dertli olduğunuz anda size eşlik edeceğim. Yeter ki siz, benim için kendinizi yakmaya devam edin.

Yorumlar

  1. Yusuf yazın yine çok güzel.Yazmayı sakın bırakma,gerçekten yeteneklisin.Bu yazıyı okuyup da etkilenmemek imkansız olsa gerek.Okuyanlar bırakamayabilirler,bunu isteseler de yapamıyabilirler belki ama bu yazı hakkında düşüneceklerdir.Yorum bırakmadan gitmeyeyim dedim,kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. İyi tatiller.

    YanıtlaSil
  3. Sigaranın zararlarından bahseden bir yazının altına; "-Sigaranın hep zararlarından bahsediliyor. Halbuki sigara haramdır ve insan her sigara içişinde Allah'a isyan etmektedir", diye bir yorum yazmıştım da; adsızın biri "- Sigara zararlı ama senin yorumun daha zararlı" yazmıştı. Ben de ne haliniz varsa görün o zaman dedim içimden.

    YanıtlaSil
  4. Haram olduğunu herkes kabul etmiyor. Ayrıca büyük günahlardan olmadığı için çok da etki etmiyor. Kaç kere söyledik kimsenin taktığı yok. Allah ıslah etsin.

    O adsıza gelince. Adını yazmaktan korkan bir insanın ne dediğini önemsememek lazım bence.

    YanıtlaSil
  5. Tam dört ay oldu Yusuf. O beyaz çubuktan vazgeçeli. Uzun zamanlar kullandım. Ne zaman ki esir olmaya başladığımı fark ettim . İşte o an vazgeçtim. Tek beni motive eden özgürlüğümü elimden aldığı ve nereye gidersem gideyim onuda yanımda götürmek zorunda oluşum bıktırdı beni... Ama yine de unutulamıyor bir çırpıda.. İçipte bırakmayı istemeyen yok ama bırakıpta hasret çekmeyen de yoktur.. İşte böyle iğrenç bir esaret...
    Sevglerle...

    YanıtlaSil
  6. Ne mutlu sana, gerçi söylediklerinden çok hasret çektiğin anlaşılıyor ama inşallah bir daha dönmezsin ona.

    Allah her türlü esaretten korusun abi. Çok şükür sen fikir esaretinde olmayan bir insansın. Rahat düşünüyor, sistemin sana dayattıklarına eyvallah demiyor ve bildiklerini anlatıyorsun. İnşallah seni en küçük şekilde esir alacak hiçbir şeye izin vermezsin.

    Saygılar abi.

    YanıtlaSil
  7. Sağol kardeşim. Çok güzel tanımlamışsın beni..
    Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  8. Sen de sağ ol abi. Ben teşekkür ederim değerli yorumların için.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)