Omzuma Bir El Kondu

İnsan her zaman için omuzunda bir ele ihtiyaç duyar. Çocukken baba bu ihtiyacı karşılar. İnsanın her derdine koşar. Büyüyünce de kimi arkadaşlar bunu yapar. Kimisi tatlı diliyle, kimisi bilgisiyle, kimisi sevecenliğiyle insana umut olur. Kimileri de vardır ki sadece varlıkları insana mutluluk verir.

Saat sabahın üçüydü. Yorgunluğumla, dertlerimle, yalnızlığımla, sıcak havayla ve kafamdaki bin bir düşünceyle savaşıyordum. Can sıkıntısı bunların üstüne, bir demirci gibi balyozlarını indiriyordu. Sonra bir ses duydum "clink" diye. Bir e-posta gelmişti. Birinin blogda yazdığım son yazıya bir yorum bıraktığını bildiriyordu ve bu kişi Kamil Abiydi.

Daha o uyarıyı görür görmez vücudumda bir elektriklenme oldu. Hemen blogu açtım. Yorumlar kısmına geldim. Evet oydu. Bu, uzunca bir zamandır bizi yazılarından, güzel yazılarından mahrum bırakan biricik ustam Kamil Abiydi.

Yorumu her zamanki gibi sıcacıktı. Eğer kış olsa içimi ısıtacak olan bu güzel yorum şimdi beni serinletiyordu. Okurken vücudumda bir serinliğin dolaştığını hissediyordum. Tüylerim diken diken oldu. Çok sevinmiştim. O kısacık yorum beni o kadar mutlu etmişti ki cevap olarak yazdığım yorum bunu ifade etmeme yetmiyordu.

Yorumu okuduktan sonra kesinlikle içimde en küçük bir sıkıntı kalmadı. Tamamen dağıldı. Kuş gibi hafifledim. Sanki dün ev taşıyan, bugün kötü haberler alan, daha az önce sıkıntıdan patlamak üzere olan kişi ben değildim.

Kamil Abimi çok seviyorum ama o yorumun böyle bir etki göstermesi imkansızdı ve kesinlikle ben, az önce Allah'tan dilediğim yardımın, Kamil Abimin omuzuma dokunan, serinleten sıcak eliyle indiğini görmüştüm. Beni hiçbir zaman yalnız bırakmayan yüce Allah'ım, bu kez de beni bana bırakmamış, açılan ellerimi Kamil Abimin tecrübeli elleriyle yüzüme sürdürmüştü.

Ya Rabbi, seni seven bu kulunu sevginden mahrum eyleme, seni en güzel dost kabul eden bu zavallıyı, Kamil Abi gibi güzel dostlardan uzak düşürme.

Yorumlar

  1. Ne kadar içten yazmışsın Yusuf ve de saygılı.Seni takdir ettim..Kamil kardeşimizden de Allah razı olsun ki o da sana bu duyguları hissettirebilmiş..Kalemine,gönlüne sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Rabbim sıkıntılarımız gidermemizde bazen olayları bazzen de kişileri vesile kılar...

    Dost denebilecek yürekler etrafından hiç eksilmesin..sıkıntılarını nur olup söndürecek kişiler var olsun hep hayatında...

    YanıtlaSil
  3. Bazen küçük bir tebessüm bile çıkarır insanı içinde bulunduğu en derin karanlıklardan. Yeter ki bu tebessüm doğru insandan gelsin. İçindeki enerji hiç azalmasın Yusuf.
    Kamil abini de dağıtacaksın bu yazınla. Duygusal adamdır o :)

    YanıtlaSil
  4. Hepinize çok teşekkür ederim, aslında hepinizin varlığı çok önemli benim için ama işte Kamil Abi nasıl etkilemişse beni, beni benden almış. :)

    Volkan Abi, koca çınar dağılır mı hiç? :))

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten öyle oluyor bazen. Sıkıntılı anlarımızda, kendilerinin yardım ettiklerinden bile haberleri olmayan dostlar çıkarıveriyor karşımıza Mevlamız.

    YanıtlaSil
  6. Mevla bizi dostsuz bırakmasın. Teşekkürler Yolcu

    YanıtlaSil
  7. Kıymetli dostum mu, Değerli kardeşim mi ara sıra hitap ettiğim gibi Yusufum mu desem; yukarıda bana atfen yazdığın bu yazıyı okuduğum şu dakikalarda bırak yorum yapmayı, nasıl yazmaya başlayacağımı bile bilemiyorum. Bütün bu güzel sözlere ve verdiğin değere layık olamamak bir yana ağırlığı omuzlarımı çökertti. Bakışın, görüşün ve hissettiklerin için çok çok teşekkür ediyorum. Bizde olmayanı görmezden gelip, keşke olsalarının kendi kalbinde tomurcuk veren yansımasını görmüşsün. Bir an için bile gönlündeki gamın def edilip, güzel dünyalara dalmana vasıta olabilmişsem ne mutlu bana. Omzundan dost elleri, gönlünden mutluluk yelleri eksik olmasın. Sevgilerimle...
    Kamil Cengiz

    YanıtlaSil
  8. Hiçbir şey demiyorum. Bu blog böyle yorum görmedi.

    Saygılarımı sunarım değerli Abim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)