Ali'nin Adaleti


Perşembe günü ince bir gömlekle okula gitmiştim. Öğleden sonra hava bozdu. Akşam dönüşte yağmura yakalandım ve sırılsıklam oldum. Islak bir şekilde minibüse bindim. Son anda bindiğim için yerim de rahat değildi ama tam cam önündeydim. Buğulu camın ardından doğayı seyrederken aklıma bir şey geldi.

Nereden, kimden duydum bilmiyorum ama şöyle bir şey duymuştum: Avukatın biri tanıdık bir savcıya iyi hala nasıl karar veriyorsunuz diye sormuş. Savcı, eğer takım elbise giyerse, traş olup gelirse bunu iyi hal sayarız demiş. Bu kadar basit bir sistemin saçmalığı üzerine kafa yormaktan çok bir de işin tersi aklıma geldi. Olur da sanık hakime küfretti, ne olur? İnsan böyle bir adalet sisteminde bunu düşünmek bile istemiyor.

Islak oluşumdan mıydı yoksa arabanın kaloriferinin etkisinden miydi bilmiyorum aklıma Hz. Ali (R) geldi. Elinde gücü bulunduranlar genelde adaletin karşısında olmuşlar ve zulme askerlik yapmışlardı ama Ali hem güçlü, hem cesur, hem de aklın almayacağı kadar adildi.

Savaşın birinde kafirin birini etkisiz hale getirmiş, tam öldürecekken kafir o mübarek yüze tükürmüştü. Allah'ın aslanı, Zülfikar'ın sahibi, Hayber fatihi Ali sinirlenip adamı ortadan ikiye böleceğine arkasını dönüp gitmişti. Bu imkansız bir şeydi. Sizi öldürmeye çalışan birine galip geleceksiniz, tam öldürecekken sırf Allah rızası için yaptığınız işe kendi payınız karışmasın diye, size tüküren adamı öldürmeyeceksiniz. Bu, o onda düşünülebilecek, karar verilebilecek bir şey değil. Bu, Ali'nin yüce ruhunun, yüce imanının ve aldığı eşsiz terbiyenin sonucudur.

Ali, iki cihan serverinin (S) elinde büyümüş nadide bir çiçektir. Ali, zulme karşı adaletin kılıcı, koruyucusu, savunucusudur.

Ali'yi bildiğimiz anlamda adaletin temsili Ömer'den ayıran, en kötü zamanlarda bile adaletten taviz vermeyen, adaletin tesisi için kutlu kanını akıtana kadar zulme karşı mücadelesinden vazgeçmeyen eşsiz imanıdır. Ömer adaletin terazisiyse; Ali onun kılıcıdır. Ömer var olan adaleti uygulayan eşsiz bir halifeyse; Ali bozulmuş adaleti geri getirmek için kanını döken eşsiz bir yiğittir.

Allah'tan dileğimiz bizleri onların nurlu yolundan ayırmamasıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)