Arkayı Beşleyelim


Dün şehir içi, orta boy halk otobüslerinden boş olanı görünce hemen atladım. Arka tarafta oturmak garanti olduğu için hemen gözümü en arkaya diktim. Otobüslerin son koltukları beşli olur. Sağ taraf cam kenarında bir kız, yanında bir erkekle oturuyorlardı. Ben de sol taraf ikinci koltuğa oturdum çünkü cam kenarındaki koltuğa güneş vuruyordu.

Bir süre oturunca otobüse güle şakalaşa bir kız ve bir erkek daha bindi. İlk önce gelip hemen önümdeki koltuğu oturdular. Biraz sonra akıllarına ne geldiyse erkek olanı cam tarafına geçmek için izin istedi benden. Erkek cam tarafına geçti, bayan da yanıma oturdu. Arkayı beşlemiştik. Ben adama kalk bayan cam tarafına geçsin demeyi düşündüm ama gerek kalmadan onlar bunu yaptılar, yapmaz olaydılar.

Zaten çılgın oldukları her hallerinden belli olan gençler, otobüsün hareket etmesinden sonra daha da çıldırdılar. Sürekli gülüyorlar, şakalaşıyorlar, bağırıyorlar, hatta kimi zaman birbirlerine vuruyorlardı. Ben elimdeki notlarla iki manyak çiftin arasında kalmıştım.

Sağdakiler ilk başta ses etmediler ama sonra onlara da bir haller oldu. Soldakilerden mi etkilendiler ne olduysa erkek yanındaki kızın elini büyük bir gürültüyle öptü. Yarım saat kadar, öpüşmeler, bağrışmalar, hakaretler arasında ders çalışmaya çalışarak yolculuk ettim.

Gözüm hep kağıttaydı ama aklım onlardaydı. Ahlaki açıdan oluşan erozyona üzülmeyi bir kenara bırakarak kızlara acımaya başlamıştım. Çünkü havaların ısınmasıyla ortaya çıkan böyle, sözüm ona sevgileri ciddiye almıyorum. Ciddi olmadığından da olan, hep bayanlara oluyor. Fakat ne yazık ki onlar durumdan habersiz olarak kendilerine her güleni dost sanıyorlar.

Allah bilinç versin. En azından üniversite öğrencilerin iki satır kitap okuma bilinci...

Yorumlar

  1. Mutlu olduklarını, özgür olduklarını sanıyorlar böyle davranarak. Lakin dışardan ne kadar zavallı göründüklerinin farkında değiller

    YanıtlaSil
  2. Doğru. Kalabalık bir yerde olduklarının farkında olduklarını sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Allah hidayet versin. Bu yazıya yapılacak öyle uzun yorumlar var ki... Ama ne dil söyler ne kalem yazar. Biz bu duayla kifayet edelim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)