Ben Güzele Güzel Derim

Aykırı olmak güzel şey. Kimi zaman bazı laflara, herkesin beğendiği kimi zatlara karşı çıkarak bunu ortaya koymayı seviyorum. Bugün de "Ben güzele güzel demem, güzel benim olmayınca" sözüne takılmak istedim.

Bu söz bence geçerli değildir. Çünkü bir güzelin güzel olması için sizin olmasına gerek yok. Sizin ona güzel demeniz için de bu zorunluluk değil. Zaten siz deseniz de demeseniz de eğer o şey güzelse değişen, sadece sizin sözünüzün doğruluğu veya yanlışlığı olur. Kaldı ki sizin olmayana güzel demiyorsanız ilk zaman bunu nasıl elde ettiniz? Yani sizin değilken güzel değildi, ona hiç bakmamanız gerekirdi öyle değil mi?

Benim olan güzeldir derseniz bunun tutulacak bir yanı olabilir. Her ne kadar o şey diğer insanlar için sıradan da olsa eğer onunla sizin aranızda manevi bir bağ varsa sizin için güzel olabilir. O şeye baktığınız zaman kafanızdaki gözlerle değil de kalp gözünüzle baktığınız için içindeki güzellikleri görebiliyorsanız da tadından yenilmez olur.

Bir de sizin olmadığı halde benim güzelim demek isteyeceğiniz şeyler olabilir. Akıllı bir insanın asla yapmaması gereken bu davranış ne yazık ki oldukça yaygın bir yanlıştır. Eğer herhangi bir şey, size olan aidiyetini inkar ediyorsa yapılması gereken kesinlikle aradaki tüm bağların koparılmasıdır. Sizin artık atasözleri, deyimler, yazılar, şiirler yazmanızın bir anlamı yoktur. Sonuçta o nesne sizin değildir. Elbette sahipsiz bir şey olmayacağına göre doğru olan, onu sahibine bağışlamaktır; sahibinin hatırını göz önünde bulundurarak, onun kendi güzeline güzel demesine saygı göstermektir.

İnsanın göğsünde duran yumruk büyüklüğündeki et parçası her ne kadar isyankar olsa da, bunu kabul etmese de yapılacak başka bir şey yoktur. Akıl denen nimeti insana tac eden Allah, onu danışma aracı kılmışsa, bu danışmanın dediklerine dikkat etmek gerekir. Yapılan yanlışları tekrar etmenin bir anlamı yoktur.

Herkes kendi güzellerine sahip çıkmak ve kendine ait olmayanların, başkasının olduğunu bilerek, onların güzellerine güzel deme haklarına saygı duymak zorundadır.

Yorumlar

  1. Bir de "güzele bakmak sevaptır" gibi saçma bir söz var.

    Kadir geceniz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  2. O söz için Necip Fazıl, güzele güzel bakmak sevap, kötü bakmak haramdır demiş diyorlar. :)

    Sizin de, Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir yazı..

    Birini güzel görmeniz sizin güzelliğinizdendir..Fiziki olarak ya da manevi olarak farketmiyor...gören et parçası olmadığı için gören sizin yüreğiniz olduğu için...Güzel görüyorsanız güzel olan sizsiniz sonucu çıkıyor...

    Bunu da söylemek geldi içimden yazdım işte..

    Hep güzel görenlerden olmamız duasıyla...

    YanıtlaSil
  4. Amin. Ne güzel yazmışsınız öyle maşallah. Gidip bir aynaya bakasım geldi. Güzel miyim gerçekten? :))

    YanıtlaSil
  5. "Ben güzele güzel demem, güzel benim olmayınca"

    Gerçekten de bencilliğin sözü.
    Nankörlüğün sözü.

    Güzel her şey senin olmak zorunda değil.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı yazmışsın,yüreğin dert görmesin,fazla çevre kirliliği yaratmak istemiyorum,sadece teşekkür edip birde Kadir gecen mubarek olsun,dualarda hatırlanmak dileğiyle diyip çıkıcam :)

    "Nesimi'ye sormuşlar,O yar ile hoşmusun?
    Hoş olayım olmıyayım,O yar benim kime ne" diye dipnot düşmek geldi içimden nedense....

    sevgiler,selamlar olsun....

    YanıtlaSil
  7. Eda, benim bir teyzem vardı Allah rahmet eylesin, bir gün yengemde güzel bir yüzük görmüştü, sen bu yüzüğe layık değilsin bana ver demişti.

    Gelibolu, benimse kime ne, ama değilse de bana ne diyebilmeliyim öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  8. Nesimi'ye daldık Kadir Gecesini unuttuk, sizin de Kadir Geceniz mübarek olsun. :)

    YanıtlaSil
  9. Herkesin güzeli kendine diyeyim ben de :)
    Herkesin kadir gecesi hayırlı,mübarek olsun..

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı uğurlu olsun :)

    Teşekkürler sizin de.

    YanıtlaSil
  11. Aykırılık güzel şey, ama tadında olursa. Güzel bir çalışma olmuş. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  12. Zaten onu diyebilmek büyük bir erdemdir,neyimi?
    Güzel benim değilse banane...Bunu her babayiğitin diyebileceğini zannetmiyorum,diyebilmesi için çok çok mertebelerden geçmesi lazım,çok fırın ekmek yemesi lazım,bu konu çok derin,beni bozmadan ben gideyim,,,,daha sırada çay lı post var,çay deyince akan sular durduğu için,onada yorum yazacak hal kalması lazım yorum yazan yerlerimde :)

    Bu arada Nasıl geçti kadir geceniz,layıkıyla idrak edebilenler parmak kaldırsın,sayıyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Erdem ha? Maşallah :)

    Beni saymayın kötü bile geçti benimki.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)