Beni Aya Işınlayın


Volkan Abi beni mimlemiş. Konu ışınlama. Kendisi çok güzel bir yazı yazmış ama Abimiz ben ne soruyorum siz ne diyorsunuz diye eleştirmiş. Buna rağmen ben Volkan Abinin yaklaşımını beğendim.

Jumper diye bir film var. Baş roldeki genç dünyada istediği yere bir anda geçebiliyor. Işınlama ile ilgisi ne derseniz ben ışınlamanın da böyle bir şey olduğunu düşünüyorum. Aslında açıp biraz bakabilirdim ama Kamil Abi ben oradan buradan bilgi istemiyorum demişti diye duygularımı yazayım dedim. Sonuçta yazdığım bilimsel bir makale değil öylesine bir blog yazısı.

Yıllar önce şöyle bir şey duymuştum: Işınlama olmayacak bir şey değildir. Nesneler atomlarına bölünerek hızlı bir şekilde başka bir yere nakledilirse ışınlanmış olur demişlerdi. Atomlara bölmek de olabilecek bir şeydir ama o atomları bulup birleştirmek için kimsenin hali hazırda bir fikri yok demişlerdi.

Buna rağmen ben, ışınlamanın çok olağan bir şey olduğuna inanıyorum. (Konu hakkında fikrim yok Kamil Abi gülme lütfen) Çünkü Kur'an-ı Kerim'de konu geçmekte. Hz. Süleyman Belkıs'ın tahtını istediğinde bir cin ben bir öğünde getiririm diyor. Buna karşın, ne olduğu belirtilmeyen ilim sahibi biri, koca tahtı göz açıp kapayıncaya kadar Hz. Süleyman'ın sarayına getiriyor.

Asıl mesele ışınlama değil. Er ya da geç olacak bir şey. Önemli olan Volkan Abinin de dediği gibi, bunun yaygınlaşmasından sonra hayatımızdan neyin eksileceği...

Hatırlıyorum da en yüksek bağlantı bir megabitken biz iki yüz elli altı kilobit bağlantı kullanırdık. O hızla yedi yüz megabaytlık bir dosyayı indirmek ne kadar meşakkatlidir, yaşayan bilir; ama o dosyayı seyretmek daha bir tatlıdır çünkü uzun bir uğraşın, emeğin ürünüdür. Bir de şimdi dört megabitlik internetle aynı dosyayı indirmeyi kıyaslıyorum. Kesinlikle eski tadı vermiyor.

O geçmişe özlem duymuyorum ama geliştikçe hayattan daha az tat aldığımız bir gerçek. Işınlama olursa hayatta nelerin olacağını düşünmek bile korkunç. Düşünsenize istediğiniz kişiyi anında görebiliyorsunuz, bunun bir anlamı olur mu? Bu konuda GSM şirketlerinin kampanyaları da güzel bir örnek olabilir. Hatırlıyorum ev telefonundan bir akrabamız aradığında hepimiz telefonun başında toplanırdık, bir sevgi bir muhabbet... Fakat şimdi o kadar rahat ve sık konuşuyoruz ki bazen telefonu açmayı bile istemiyoruz.

Ben teknoloji taraftarıyım. İlerlemesi hoşuma gidiyor ama evime bu bilgisayar girdiğinden beri günlerce evden çıkamayabildiğimi de biliyorum. Her ne kadar teknolojik ilerlemeyi sevsem de her adımın hayatımızdan bir güzelliği, bir mutluluğu götürdüğünün farkındayım.

Beni, bilmediğim bu zor konuda mimlediğiniz için teşekkür ederim. Ben de öcümü bu berbat yazıyı size okutarak aldım.

Yorumlar

  1. İslam'da bunun örneklerini görmekteyiz. Tayyi mekân diye ifade ediliyor ama ona ancak Allah'ın (celle celaluHu) salih kulları erişebiliyor. Yarın birgün ışınlamanın çıkacağını ben de yıllardır düşünmekteyim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)