Çay mı Şerbet mi

Geçenlerde bir arkadaşla konuşuyorduk. Konu nereden geldiyse çaya geldi. Ben şekersiz içtiğimi söyleyince arkadaş, "ben şekerli ve açık içerim" dedi. Ben de ona içtiğinin çay olmadığını söyledim. "Nasıl yani" deyince şekerli çay ve şekersiz çay aynı şey değiller dedim.

Açıklayayım: Ben birkaç yıl önce şekerle belaya girdim. Yok öyle hastalık falan değil çok şükür, sadece ayarlamasından nefret ediyordum. Küp şekerlerin büyüklükleri aynı değildi. Çayım bazen çok tatlıydı, bazen de hiç tatsız. Ayar sadece evde işe yarıyordu. Ben kalktım şekeri bıraktım. Kimileri on dört gün diyor da ben ne kadar sürdüğünü hatırlamıyorum, çayın şekersizken içilen o tatsızlığı yerini çok güzel bir tada bıraktı. Çayın kendi tadını alıyordum artık.

Sonra durum farklı oldu tabi. Çay artık beni doyurmaz olmuştu. Fazla içiyordum ama doyamıyordum. Genelde demlik bitene kadar... Bu arada alışkanlıktan mı yoksa zaten çayın şeker ihtiyacı hissettirmesinden mi çayla birlikte tatlı bir şeyler de yemenin çok güzel olduğunu gördüm. Genelde kuru çay içsem de karamelli bir Dido olsa fena olmazdı.

Buraya kadar bir sorun yok. Asıl mesele çayın tadını almada. Çayın tadını alınca kötü, çok açık, eski çayları içemiyorsunuz. Hani kimi yerlerde size verilen bulaşık suları var ya, hani şekerle tatlandırıp içtiğiniz. İşte onlar şekersiz içen biri için işkencedir.

Tabi bir de artık şekerli çay içemeyeceğimi öğrendiğim gün var. Anlatacağım bu olaydan sonra öğrendim ki aslında şekerli çay iğrenç bir şey. Misafirlikteydik. Ben kanepede oturuyordum ev sahibi yerde. Bana çay doldurdu ve iki kocaman küp şeker attı. Ben şeker attığı için içmeyeceğim dedim. Fakat orada olan kaba huylu bir arkadaşım beni küçümsedi. "O de nesiymiş, ayak yapıyorsun" gibi sözler sarf etti. Utandım aldım çayı. Yudumu aldım. Tamamen kontrolüm dışında neredeyse ev sahibini üstüne tükürüyordum. Ağzımı açmadım ve zorla yuttum. Çayı geri verdim ve kızdım. Çayınızı falan içmiyorum dedim. Üstelik şekeri karıştırmamıştım da.

Anlayacağınız her gülün bir dikeni var. Şekersiz içersiniz güzel olur ama her zaman güzel çay bulamazsınız bu da kötü olur. Millet şekeri atıp şerbet niyetine içerken, siz yutabilmek için gözlerinizi yumarsınız. Fakat evinizde demlediğiniz kaçak çayı da, demliğin dibini görene kadar damarlarınızda hissedersiniz; şerbet içenler yine şerbet içer.

Yorumlar

  1. Yani bilmiyorum bizi hastaneye yatırsalarda serumun içine çay katıp verseler damardan hiçte fena olmaz,çok seviyorum abi,çok, öyle bildiğin gibi öte beri değil,bir zamanlar Dr nin çay kahve içmeyeceksin dediğinde dr bey kahve olur ama çay içmeden duramam diye bir edepsizlik yaptığımda adamcağız,açık için o zaman demesine rağmen yinede açık çay içmeyen ben,bazı andavallıların biz sahurda çay içmiyoruz,yaz şimdi sıcak hararet yapıyo,soğuk şeyler içiyoruz,diye bana trip attıklarında onlarla tüm ilişkilerimi bitiresim geliyo :)
    Hararet senin beyninde ama sen farkında değilsin :)
    Ama seninkide nasıl bir zevkse çayla karamelli dido nasıl oluyo hiç bilmiyorum,o didoları küççüklüğümden beri hiç sevmem,ben çokonat yesem olmamı:)
    şekerli şekersiz mevzusuna bişey demiyorum,herkesin damak tadı,demliği sonuna kadar içerim ama orta şekerli tadında olursa,birde bazı tipler var ablam 100 kilo önüne ne koyarsan yiyor,ama o çayı şekersiz içiyor,neymiş efenim,işte şeker sağlığa zararlıymış,amannn kim demiş,senin kilolarının hiç zararı yok :)
    neyse şunun şurasında iftara 11 saat kaldı,artık bu yorumun üstüne iftarı 4 gözümle bekliyeceğim :)
    hani belki çay demleyen olurda bende içerim :)

    YanıtlaSil
  2. Beş yıl önceydi. Bir köy evinde çay ikram ettiler ama evde şeker kalmamıştı. Olsun dedik bu seferde şekersiz içelim. Çayı çok içen bir adam değilim ama o güne kadar hep iki şekerli içiyordum. O gün ilk defa şekersiz içtiğim çay bana şimdiye kadar içtiklerimin çay olmadığını gösterdi. O gün bugündür çayı şekersiz içerim. Kalmış bayatlamış, demlenmemiş çayı hemen anlarım. Şekerli çaydan bir yudum dahi alamam. Gerçi yine de senin kadar çılgın bir çay içicisi değilim ama şekerli çay içenlerin çay içmediklerini o içilen şeyin şerbet olduğunu bir gün anlayacaklarını biliyorum. Çay demlenip içilmeli, içine hiç bir tatlandırıcı atılmadan hemde. Seni çok iyi anlıyorum. :)

    YanıtlaSil
  3. Bu konu beni aştığı için yorum bırakmadan gidiyorum buralardan ;) Çayı şekerli ya da şekersiz sevmiyorum mecbur olamadığım(!) sürece de içmiyorum ..

    Sana afiyet şifa olsun...Kahve içerken beni de davet etmeyi unutma...

    YanıtlaSil
  4. Gelibolu, o andavallardan biri de benim. Her akşam bir demlik içerim ama sahurda sadece domates yerim. Çay yok. :)

    Volkan Abi, elbet anlayacaklar bir gün :))

    Pabuç, size de kahve içerken afiyet olsun. Bu arada ben gerçekten kahveyi mecburiyetten içiyorum. Bazen uykum kaçsın diye. :)

    YanıtlaSil
  5. Küçükken çay bardağının yarısına kadar şeker doldurduğum için annem kızardı, ben de tepki olarak bir daha hiç şeker koymadım yıllardır öyle gidiyor :)

    Şekerli çaydan bir yudum alsam benim de midem bulanıyor, tiksiniyorum.

    Önceden içtiğimiz çay, sıcak su ve tatlıdan ibaretmiş, çayın tadını alamıyormuşuz.

    Şimdi çayın tadını alınca ben de vuruyorum demliğin dibine, yanında bir de şerbetli tatlı olursa of of..

    Ama çayım birazcık soğusa döküyorum, içilmiyor :<

    YanıtlaSil
  6. ya çaysız sahur olurmu :( Ben ona sahur bile demem,sahura kalktım bile demem,o zaman niye kalkıyonkine sahura akşam yemeğini ye yat :)cıx cıx cıx,olmaz böyle bişey :)

    YanıtlaSil
  7. bundan kelli beni nerde görürsen gör tanıma :) :) :) çaysız sahur ediyomuş :)

    YanıtlaSil
  8. Pabuç'a katılıyorum.
    Benimki sütlü olsun.

    Çayı da, kahveyi de günde bir fincandan fazla içmem zaten.

    YanıtlaSil
  9. Eda, soğuk oldu mu ben de içemiyorum. Hele bir de termosa alışmamak lazım. O zaman demlik bile soğuk geliyor.

    Şu çaysız sahur diyen arkadaş, kimsiniz, tanışıyor musunuz? Blogumuza hoş geldiniz :)))

    Yolcu, size kahve ikram etmek isterdim de bizde güzel iki kelimeden başka bir şey yok maalesef :) Bunlar hep o tanımadığım arkadaşın başının altından çıktı. Yok bloguma geldiniz alın size çay, yok kahve, yok kurabiye. Resmi yazdırıp yiyelim mi kağıdı yani :))

    YanıtlaSil
  10. Yaklaşık on yıldır çayı şekersiz içiyorum. Sadece çayı da değil, her türlü sıcak içeceği. Bazen hani varya üçü bir arda kahveler falan kesinlikle içemiyorum. Bazen ben de senin gibi mecbur kaldığımda tam bir işkenceye dönüşüyor üçü bir arada kahveler, dibi de bir türlü gelmiyor mubareğin. Çayı şekerli içtiğim dönemler nasıldı diye sorarsan inan ki hatırlamıyorum, sanki o zamanlar çay içmiyormuşum gibi geliyor. Ne zaman ki şekersiz içmeye başladım, ben de senin gibi başlarda yanında tatlı ya da tuzlu fark etmez katkılar alıyordum. Onbeş yirmi gün sonra onu da bıraktım. Şimdi çayı çok seviyorum, dediğin gibi tadı varmış meğer. Şekerliyi bırakmamış olanların alması mümkün değil o tadı. Bir yerlerde kötü çay içtiğinizde ancak şekersizse o çayın gerçekten kötü olduğunu anlayabilirsiniz, yoksa şekerli ve hafif kokulu sıcak suyu içer gidersiniz. Yazının altına imzamı atıyorum.

    YanıtlaSil
  11. Vay canına kendim gibi bir abi bulmuşum. Çok yaşa abi. :)

    YanıtlaSil
  12. :)Bir ben yokmuşum kardeşim ne o öyle çaylar kahveler, Allah iyiliğinizi versin emi,bakın ben nasıl içiyormuşum bende önçeleri yani küçükken kıttama içiyordum şimdiyse bende şekersız horoz kuyruğu renginde içiyorum tabiki birde karanfil veya tarçinli olmasa olmaz.Neyse sizlere afyet şifa olsun.Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
  13. Maşallah maşallah karanfil, tarçın :))

    Size de afiyet olsun, siz de Allah'a emanet olun. Bu güzel yorumunuz için de teşekkürler ayrıca.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba hoşbuldum,yok tanışmıyoruz,nerden tanışacağızki :) Siz resimleri yazdırın yiyin en iyisi :)
    Sahurada az kaldı ben gidip çayın suyunu koyimm,anca demini alır :)
    Bazılarıda domates ekmek yesin :)

    YanıtlaSil
  15. Vay arkadaş bu tanımadığım arkadaş neden ikide bir bloguma yorum bırakıyor. Domates yediğimi de biliyormuş ama nereden bilsin peynir de yediğimi :)

    YanıtlaSil
  16. Horoz kuyruğu rengi ne ya :)))

    YanıtlaSil
  17. Çayı severim ama açık ve şekerli :)
    Tatlıyı da çok severim.Çocukluğumdan beri,kendimi bildim bileli çok severim.Hani bir tabak olsa önümde içinde bir dolu şey olsa normalde önce tuzlu yer insan,karnını doyurmak için.Ben önce tatlıyı yer,peşinden tuzluyu yerim.Dolayısıyla da çayı da şekersiz sevmiyorum.Denedim ama olmadı.Şimdilik böyle gidiyor bakalım...

    YanıtlaSil
  18. Açık ve şekerli içen bir arkadaş daha :) Sanırım şekersiz içseydiniz tatlıyı çayla yiyebilirdiniz. O zaman çay da daha güzel olurdu. :)

    YanıtlaSil
  19. Tatlıyı çayla yemeyi de çok severim.Tatlıyı her çeşit yiyebilirim :)

    YanıtlaSil
  20. Ama o zaman çay güzel olmaz :)

    YanıtlaSil
  21. Arkadaşlar çayın yanında tatlı yiyeceksek niye kendimize eziyet ediyoruz. Çayın içine şeker atalım gitsin. Bir seferde bitsin iş. :)

    YanıtlaSil
  22. Rica ederim kardeşim lafımı olur iki satır yazının.siz benim blogu hiç ihmal etmiyorsunuz asıl ben teşekkür ederim.Hakkınızı helal edin.
    Hayırlı günler



    Yolcu kardeşim aşk olsun eziyetmi olur tatlı yemek özellikle bu yenen tatlı birde baklavaysa ki harıka olur.
    Hayırlı günler.



    Kamil kardeşim Rahmetli Babama çay verdiyimde eline alır yukarı kaldırıp peh derdi horoz kuyruğu renginde olmuş:( bizim oralarda horozların kuyruğu nun tuyları çok güzel bir kırmızı olurdu,onun için öyle demekmiş yani.HAyırlı günler.
    Sizleri tanımaktan Çok mutluyum çok iyi insanlarsınız hepiniz.gerçekten, Her daim böyle mutlu kalın İnşallah Allah'a emanet olun.Hakkınızı helal edin olurmu

    YanıtlaSil
  23. Gül, çok teşekkür ederim, aynı dilekler sizin için. :)

    Yolcu, eziyet değil. Hem sadece bazen şekerli bir şey yiyorum çayla. Genelde kuru çay. :)

    İhyaca, afiyet olsun ne diyeyim :)

    YanıtlaSil
  24. Yaklaşık 9 yıl önce aynı yollardan geçmiş biri olarak bu yazıya tamamen katılıyorum. Anne ve babam çay tiryakisidir. Ben eskiden hiç içmezdim desem doğru olur. Şekersiz içmeye başlayıp da gerçek çayın ne olduğunu anladıktan sonra annemlere "sizin içtiğiniz çay değil, şekeri bırakın bence" demiştim. Eskiden aylarca bir bardak bile çay içmeyen ben, şimdi evde yalnız dahi olsam en büyük zevkim kendime özel kaçak çay demlemek oluyor =) Dibini görene kadar da içiyorum. Bu arada sizi tebrik ediyorum. Çayı şekersiz içmeye başladıktan sonra şekerli bir çayı alıp zorla da olsa yutmuşsunuz. Bir gün benim annemle bardağım karıştı. Ve annem bir bardak çaya yarımdan daha az çay kaşığı şeker atıyor. Bunu niye atıyor anlamıyorum =) O kadarını da olsa atmadan içemiyormuş. Neyse annemle farketmeden bardakları karıştırmışız. Bir yudum almamla istemsiz şekilde püskürtmem bir oldu. Allah'tan evdeydik ve yabancı kimse yoktu =) Hasıl-ı kelâm, bence çayın gerçek tadı şekersiz içilerek alınır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Bakış Açısı

Öğretme(n)