Çay Sevenler Varmış

Dün çayla ilgili bir yazı yazmıştım. Bazı arkadaşlar benim çayı çok sevdiğime kanaat getirmişler. Fakat öyle değil. Yani çevreme göre kıyaslarsam ben sıradan bir içiciyim.

Mesela benim bir abim var, durmadan çay içebilir. Hatta uykusu bile kaçmaz. İddia ediyorum, şofbene dem atın. Böyle bir kilo kadar. Sonra o dediğim abime içirin. İçirin dediysem zorla değil. Her içtiği bardaktan sonra hiçbir şey söylemeden bardağını tekrar doldurun. Şöyle elli-altmış olunca bir sorun kaç bardak içtin diye. Alacağınız cevap en fazla beş-altıdır.

Benim sırf yeter demek adetten olduğu için yeter diyen arkadaşlarım var. Tamam ben demlik bitene kadar içiyorum ama benim demliğim bana göre. Üç veya dört fincan ki bu İstanbul bardaklarıyla sekiz-on bardak eder.

Yeri gelmişken, çayı çok seven, çok sevdiğini herkesin bileceği kadar seven bir arkadaşımın başından geçenleri anlatayım: Bu arkadaşım şehre, diş hekimine gidiyor. Diş hekimi dişini çektikten sonra bazı uyarılar yapıyor. Bu uyarılardan biri de belli bir süre çay içmemesi. Bu arkadaşım çıkıp benim o bahsettiğim abimin evine gidiyor. Bekar evi, biraz dinlenirim, sonra eve giderim hesabında. Abim onu görünce direk çayı hatırlıyor. Haber vermeden ona çay yapıyor. Getiriyor demlikleri ortaya koyuyor ve hadi içelim diyor. Bundan sonrası arkadaşımın anlatımıyla:

"Ben içemeyeceğimi söyledim. Abin aldı bardağı, başladı karşımda çay içmeye. O her yutkunduğunda benim içim yanıyor ama bir şey yapamıyorum. Sanki çölün ortasında kalmışım da karşımda su içip bana vermeyen bir insan varmış gibi hissediyorum. Belli etmemeye çalışıyorum. Sohbet ediyoruz ama bardaklarını da sayıyorum. Tam olarak on bardak çay içti gözlerimin önünde. O süre içinde on kilo versem bu kadar üzülmezdim"

Çayı bu kadar sevenler varken benim çaydan bahsetmem bile ayıp kaçar. Ben sadece sevdiğim bir arkadaşın hatıralarını ölümsüzleştirmek için o yazıyı yazmıştım. Tabi bu yazıyı da uykumu kaçıran bir arkadaşa, "bak uyuyamadım yazı yazdım" diye selam göndermek için yazdım.

Ayrıca selam, blogumu şereflendiren herkese olsun.

Yorumlar

  1. :)Benimde Anam çok çay içer demle demle içsin mübarek.
    Hayırlı günler kardeşim

    YanıtlaSil
  2. Hazan, aleyküm selam :)

    Gül, Afiyet olsun, size de hayırlı günler.

    YanıtlaSil
  3. O kadar çok çay nasıl dokunmuyor hayret.Ben azıcık fazla içsem bana dokunur.Kansızlıkta olmuyor demek o da ilginç..Neyse iftara az kaldı,ben gideyim de bir çay demleyeyim :)

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı iftarlar. Afiyet olsun. Sadece bir tane kaldı. :)

    YanıtlaSil
  5. sizi direk olarak izleyememek ne kötü :)

    sofilerin serumudur çay ;) içilmezse eksik kalınır :)

    YanıtlaSil
  6. Bu yazıyı okumanı istiyorum :)
    Bir Ramazan`ın Daha Sonuna Geldik
    http://www.anindayorum.com/2011/08/bir-ramazann-daha-sonuna-geldik.html

    YanıtlaSil
  7. Bir çay muhabbetidir gidiyor son zamanlarda. Ya Hu bayram geldi. Hani çikolatalar şekerler?

    :)

    Bayramınız mübarek olsun. Sağlık ve huzurla...

    YanıtlaSil
  8. Yarın onlardan o kadar fazla olacak ki İhyaca hariç herkes bıkacak. Yalnız çaydan bıkılmıyor. :)

    Sizin de bayramınız mübarek olsun, sağlık ve huzur can yoldaşınız olsun.

    YanıtlaSil
  9. dün izleyenler kısmı açılmamıştı bir hayli uğraştığım halde açılmıyor sanmıştım :)))

    YanıtlaSil
  10. Bayramınız kutlu olsun, değerli kardeşim. Her şey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
  11. Bi mim gördüm sanki :)
    http://www.anindayorum.com/2011/08/mim-bloggerda-ne-eksik.html

    YanıtlaSil
  12. la, evet bazen öyle boş kalıyor her nedense artık.

    Senin de bayramın mübarek olsun değerli abim. Aynı dilekler senin için de...

    Lütfi, bakacağım inşallah birazdan. Sağ olasın.

    YanıtlaSil
  13. Her şeyi tadında bırakmak en güzeli..

    İki bayramını da kutlarım Yusuf, güzellikler seninle olsun..

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim. Sizin de bayramınız mübarek olsun. Güzellikler de dönüp dolaşıp sizi bulsun da iki bayram ne demek? :)

    YanıtlaSil
  15. Hayırlı,mutlu,sağlıklı,huzurlu nice bayramlara eriştirsin seni Rabbim inşallah.Ve ben de Kamil gibi dileyeyim ki her şey ömrün boyunca gönlünce ve hayırlı olsun,mutluluklar her daim seni bulsun :)

    Not:Haklısın,sanırım bir tek ben bıkmayacağım :)

    YanıtlaSil
  16. İhyaca çok teşekkür ederim. Aynı dilekler sizin için de. Bayramınız Mübarek olsun.

    Eda, bir de Zafer Bayramı varmış. :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  17. Bünyamin Sabri31 Ağustos 2011 01:07

    beni de reklam ettin yani sonunda!!!

    YanıtlaSil
  18. Blogger "N"lerine seçildiniz :)
    http://biryazarsam.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. Oy oy oy,şablon değişmiş,tebdili mekanda ferahlık vardır tamam ama bu kadar çok değiştirmesene kardeşim temanı kafam allak bullak oldu he :) 3 gün burda durmadık,gene neler kaçırmışım,bi hızınıza yetişemiyorum :)

    YanıtlaSil
  20. Değiştirince hoşuma gidiyor, birkaç gün sonra kötü geliyor ne yapayım. Bu sefer bir arkadaş çok beyaz dedi değiştirdim. :)

    Üç gündür yazmadım zaten :)

    YanıtlaSil
  21. Zaten yazı eski yazıda tema değişik geldi,fazla beyazdı eskisi ama sade ve şıktı,hoştu,buda hoş vesselam,hemide turuncu çok severim,sıcağı,yazı hatırlatır bana bu renk,güzel olmuş,ehhh kurtlanana kadar dursun bir kaç gün sonra gene değişirsin madem seviyon :) sevene saygımız sonsuz :)

    YanıtlaSil
  22. Eyvallah, teşekkür ederiz. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)