Kiracılarım

Blog yazarları olarak aramızda dolaşan mimler sayesinde bazı özel şeylerin de farkına vardım. Daha önce hiç düşünmediğim kimi konuların mim sorusu olarak karşıma gelmesi aslında bazı kolay soruların ne kadar zor olabileceğini bana gösterdi.

Gördüğüm kadarıyla tüm mimlerde bir "tek" soruldu. Kendinden bahsetmek isteyen bir insanın sorulmadan da cevaplayacağı bu sorulara, aslında bende bir cevap olmadığını anlamış oldum.

En son bir şeyin benim için "en" olmasına nasıl karar verdim hatırlamıyorum. Ya da bazı insanlar nasıl bir şeye "bu benim en sevdiğim şeyimdir" diyorlar doğrusu anlamıyorum. Anlamıyorum derken böyle bir şey nasıl olabilir ki demiyorum elbette, sadece ben bunu yapamıyorum diyorum.

Uzun yıllar önce seyrettiğim bir filmden etkilenip en sevdiğim rengi siyah olarak seçmiştim. Aradan geçen zaman bana siyahı neden beyazdan üstün gördüğümü sorgulattı. Düşününce gördüm ki aslında en sevdiğim renk siyah değilmiş. Birçok yerde beyazı daha çok seviyormuşum.

Belli bir zamandan sonra farkettim ki önceki yıllarda "en sevdiğim" olarak benimsediğim çoğu şey, yerlerini başka şeylere bırakıyor. Bu da hayatımda bir takım çelişkilere neden oluyor. Mesela bugün buraya en sevdiğim ses sanatçısı falankes diye yazabilirim fakat çok kısa bir süre sonra bunu filankesle değiştirebilirim. İşte o zaman kendimle çelişmiş gibi görünebilirim. Çünkü en seviyorsam yerini ona tapulamam lazım.

Dünya hayatı her ne kadar kısa olsa da duyguları tamamiyle bir şeye hasretmek için baya uzun bir zaman. Bunun için satmak yerine kiraya vermeyi daha uygun görüyorum. Ben değişince kiracılarımı da değiştirebileyim diye.

Yorumlar

  1. En sevdiğimiz Allah teala olmadıkça hep değişecektir. Çünkü hepsi fanidir, gelip geçicidir.

    YanıtlaSil
  2. Bak bu konu kafa yorduğum konulardan birisidir.Neden dersen,bir dönem bazı şeylerin cevabını bulmakta gerçekten zorlandığım,sevdiklerimle aramda hep bir uzaklık,ayrılık oluştuğunda sorgulamaya başladığım bir durumdur.Rabbim de lütfetti de cevaplarını gönderdi,öğrenmem gerekenleri öğretti.Artık bu öğretilenlere uyup uymamak benim kârım veya zararım olacak.Öncelikle sevdiğimiz her şeyi Allah için,Allah yarattı diye sevmemiz gerekiyor,nefis hesabına değil.Eğer böyle yapabilirsek o sevgi aynı zamanda sevaba da dönüşüyor ve insan hayrını görüyor.
    Abdülkadir Geylani(k.s)Hazretlerinin Fethu'r-Rabbânî adlı kitabında bu konuyla ilgili çok çarpıcı bilgiler var.Hz.Adem,Hz.Havva'ya sevgi anlamında fazla meyledince Allah'ın birini dünyanın bir ucuna,diğerini diğer ucuna yolladığı ve araya hasretlik girdiği belirtiliyor.Yine sevgili Peygamberimiz(s.a.v) Efendimiz,Hz.Hüseyin(r.a)'e fazla meylettiğinde,Cebrâil(a.s)'in ona:"O'nu(Hüseyin'i)çok mu seviyorsun diye sorduğu,Efendimizin "evet"cevabından sonra Kerbela'da nasıl şehit edileceğini bildirdiği,Efendimizin bunu duyunca inci gibi göz yaşları akıttığı bildiriliyor.Ve Hz.Hüseyin'in ağlamasına hiç dayanamaz,ağladığını duyarsa"bu çocuğu ağlatmayın"diye hemen buyururlarmış.Kısaca özetlemek gerekirse,Allah(c.c),herhangi bir yaratılmışın kalpte kendinden daha fazla yer işgal etmesine müsaade etmiyor,bunu yapan hayrını değil zararını görüyor,ancak sevdiklerimizi Allah için seversek bu durumda da sevgimiz oranında aldığımız sevap artıyor.Sevmeyi,Allah için sevmayi öğrenmek bizim zannettiğimizden çok çok önemli diye düşünüyorum naçizane.Uzun oldu,hakkını helal et :)

    YanıtlaSil
  3. Yine sorgulayıcı bir yazı yazmışsın Yusuf. Söylediklerine katılmamak mümkün değil. Senin de söylediğin gibi; sadece sevmek de değil. Sevmemek, kızmak ve başka hisler için de geçerli. Bir dizide var ya "hayatta en nefret ettiğim üç şey" diyor ve her seferinde o üç şey değişiyor :) "En" olmasına karar vermiyor ve "en" olarak ifade etmek hoşumuza gidiyor da olabilir :) Örneğin "sen en beğendiğim blog yazarısın" dersem duy da inanma :) Fakat en beğendiklerim arasındasın dersem daha inandırıcı, samimi ve doğru oluyor değil mi. Fakat bu durumun seni buruk bir mutluluğa sürüklediğini de düşünürüm. Çünkü senin "ben"in "keşke en beğenilen ben olsam" diyecektir. Yani karmakarışık ve felsefi bir durum. İhyaca ve yolcunun da söylediği gibi kendin için sevmek bir yere kadar...

    YanıtlaSil
  4. Yolcu ve İhyaca, haklısınız fakat ben o anlamda sevgiden bahsetmemiştim aslında. Ayrıca ben sevgilerin yerinin ayrı olduğuna inanıyorum. Ne demek istediğim inşallah başka bir yazıda açıklayacağım.

    Kamil Abi, Aslında o adam orada toplumca yapılan bazı yanlışları sayıyor, yani olumlu yönü de var. "Ben" meselesine gelince benim benimin bir önemi yok, yani benim için var ama başkaları için de onların beni önemli. Yani sen en çok sen dersen bana, o zaman başka arkadaşlar niye ben değil diyebilir. Ama "sen de" dersen benimki buruk olsa da birçok kişi bundan pay alır değil mi? (Tam olarak ne dediğimi anlamadım kusura bakma abi, çok susadım ondandır)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Siz en iyisimi bu yazılarınızı bir kitaba dönüştürün derim.Hayırlı ramazanlar;)Allah'a emanet olun Kardeşim.

      Sil
  5. Unutmadan,herkesin cuması hayırlı mübarek olsun :)

    YanıtlaSil
  6. "Kiracılarım" güzelmiş bu tabir sevdim ben bunu,ilerde kullanabilirim bende sanırım müsaaden olursa :)
    insanoğluyuz bazı şeylerden bir zaman sonra sıkılabiliyoruz haliyle,,,,hak verdim sana,sevgiyle kal,selamlar vede hayırlı cumalar :)

    YanıtlaSil
  7. İnsanoğlunun sevdiği şeyler neden hep değişir. Yine birileri bana kızabilir ama :) söyleceğim. Sevgilerimiz çok bencil. Sevdiğimiz bir kişiyse, en ufak hatasında çiziyoruz. Sebep bize kötü davranması= Bencillik.

    Eğer bir eşyadan bahsediyorsak; eskimesi, bozulması, yeni versiyonunun çıkması.


    Yalnız senin burada bahsettiğin sevgi nedir onu anlayamadım.

    YanıtlaSil
  8. :) :) Yok yok gayet iyi anlamışsın. Ben de seni anladım. Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  9. İhyaca, Hayırlı Cumalar

    Gelibolu17, Benim yazdığım her şeyi kullanmak serbesttir. Sağ en altta yazıyor. Hayırlı Cumalar.

    Yolcu, sevgilerin değişmesi konusundan haklısınız. Benciliz ve nankörüz. Ben burada daha çok eşya ve benzerinin sevgisinden bahsettim. Yani buradaki sevgi öyle Allah sevgisiyle veya bir insan sevgisiyle ilgili değil.

    Kamil Abi, Kalpten kalbe yol var. :)

    YanıtlaSil
  10. Kiracılıktan geçtim sen artık ikametgahınıda değiştirdin galiba :) Nerelerdesin bakayım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He iyi oturmalar o zaman :)

      Yoruldum bak kaç sayfalık yoldan geldim kaç yazının içinden geçip,kaç yorumun altını üstüne getirip şu yazıyı bulup yorum bıraktım :)

      Seni evde bulduğuma sevindim :)
      Ya bir de evde olmıyaydın tee onca yolu gelip kapıdan geri döneydim dahamı iyiydi :)

      Bir bardak çayını içerim artık kardeşimin :)

      Sil
    2. Hoş geldin, sefalar getirtin safam. :)

      Bir yapan olaydı da içeydik. :)

      Sil
    3. Hoş buldum :)

      O da olur bir gün inşallah :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)