Sanal Arkadaşlık

İnternetin zararlarından çokça bahsedilir. Kimileri bazı zararları için tümünden uzak durmak gerek dese de aslında internet olmazsa olmazlardandır artık.

Hayatımızın vazgeçilmezi olan internet her ne kadar vaktimizi boşa harcamamıza neden olsa da hiçbir zaman hayal bile edemeyeceğimiz arkadaşlıklar kurmamızı da sağlar. Farklı görüşlerden, farklı kökenlerden, farklı ülkelerden insanlar sanal ortamda can ciğer arkadaş olabiliyorlar. Birbirlerine çok şey kazandırıyorlar.

Sanal ortamda kurulan arkadaşlıklar kimi zaman dışarıda kurulan arkadaşlıkları geçebiliyor. Öyle ki bazıları hep internet başında bazı arkadaşlarıyla vakit geçirmeyi, bu tamamen konuşmak dahi olsa çok sevebiliyor, diğer işlerine tercih edebiliyor.

Öyle sanıyorum ki buradaki etken, insanın yazarkenki serbestliği, kendini sınırlayan bir şeyin olmaması ve karşı tarafın tanınmıyor olmasıdır. Eğer konuşan kişi iyi bir hatipse o kişiye insan çok fazla ısınabiliyor. Çünkü hiçbir kötü yanı bilinmiyor. Sadece konuşması, yani en iyi yaptığı şey görüldüğünden samimiyet oldukça ilerleyebiliyor.

Sanırım bir diğer etken de insanın klavye başındaki rahatlığı. Normal hayatta karşınızda duran insandan duygularınızı gizleyemezsiniz. Ne kadar oyuncu da olsanız gözleriniz sizi ele verir. Fakat sanalda görülen tek şey yazı olduğundan istediğinizi yapabilirsiniz. Siz bilgisayar başında ağlarken, karşınızdakilere gülücükler yollayabilir, hatta şakalar yapabilirsiniz. Gözlerinizden damlayan yaşlar, klavyenizden çıkan seslerle size hüzünlü besteler  dinletirken, bunu karşınızdakine oyun havası olarak aksettirebilirsiniz.

Sanal artık bizim dünyamız. Burada hemen ekranın arkasında yaşıyoruz. Tron Efsanesi'ndeki gibi içeri girmek için yeni bir teknoloji icad edilene kadar kendimizi burada gizlemeye devam edeceğiz.

Yorumlar

  1. Yıllar önce Yonja vardı, hatırlar mısın bilmem =) orada bi kızla tanıştım, üniversite birinci sınıftaydım. ve hala görüşüyoruz..
    İlginç olanı da şu ki, en yakın arkadaşım dediğimden bile daha rahatız birbirimizin yanında...
    internet çağında yaşıyoruz.. insanlar artık internetten bulup birilerini, evleniyorlar.. ne kadar doğru tartışılır tabi...

    YanıtlaSil
  2. Millet nasıl evleniyor acaba? :))

    YanıtlaSil
  3. Gerçekleri anlatan güzel bir yazı olmuş.Sanal dünya yalan dünya değil diye düşünüyorum.İnsanlar burada dost,arkadaş oluyorlar.Birbirlerinin sevinciyle sevinip,üzüntüsüyle üzülüyorlar.Dua ediyorlar birbirlerine,ve kendi adıma bu dualardan çok fayda gördüğümü söyleyebilirim.Belki de bloglarımızda bazı yazıları okuyorlar da amele yöneliyorlar o konuda,bilemeyiz.Demek istediğim kök,temel,sanal ancak hayatımızda yaşadığımız pek çok güzellik gerçek.Kötüye kullananlar için de pek çok kötü durum gerçek olabilir ki bu durumdan Allah(c.c) hepimizi muhafaza buyursun.Bu arada yazıyı yazdım,gelip bakmadın hala :(

    YanıtlaSil
  4. Ben yine de internetten edinilen arkadaşlıkları yavan buluyorum. Burada o kadar çok insan var ki birini bulunca insanlar diğerini unutuveriyor.

    1-2 sene önce çok sıkıntılar yaşadığım için artık temkinli davranıyorum.

    Burada arkadaşlarınız sizin yüzünüze söyleyemeyeceği sözleri bile sarfedebiliyor. Başka başka isimlerle emaillerle sizi rahatsız edebiliyor. Nasıl olsa kendisi tanınmıyor(!) ya.

    YanıtlaSil
  5. Evlilik meselesine gelince bence o da aldatıcı olabilir. Bir arkadaşım anlatmıştı. Akrabalarından bir erkek bir kızla tanışmış. Fakat kızın belden aşağısı felçliymiş. Ailesi istemiyormuş ama erkek seviyorum bırakmam diyormuş. Benim tahminim kız kendine iyice bağladıktan sonra bunu açıklamış olabilir. Birisine alıştıktan sonra, muhabbeti iyice ilerlettikten sonra ayrılmanız hakikaten zordur.

    İnternet ortamında yalan söyleme imkanı çok fazla. Ve kendini gizlemek de kolay.

    YanıtlaSil
  6. Haberlerde gördüğümüz gibi internet gölgesinde gerçek hayata taşınan tecavüzler, saldırılar yaşanmadığı sürece öyle güzel ki sanal dostluklar..

    YanıtlaSil
  7. Bir yandan da üzüyor bu beni.

    Dertlenince poğaçayı böreği alıp bir dosta çaya ve sohbete gitmek gibi olamaz :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel kılan insanın karşısındakini de kendi gibi bilmesinden kaynaklanıyor..Evet kendimiz gibi bildiğimiz ve gerçekten öyle kişiler var..ama yine kendiniz gibi bildiğiniz ama sizin duygularınız sömüren zavallı kişilikler de var(malesef)..

    Reelimde karşılaşma ihitmalim bile olmayan ama burada karşılaşmayı bile benim için nimet sayabileceğim güzellikte insanlar tanıdım bu ortamda...

    Klavye elinzide bu ekranın karşısında kimseye hesap vermeyecek olarak kendiniz olmanız bence çok güzel..Tabi siz rahatlığı ahlaksızlıkla karıştıran biri değilseniz...

    Allah iyilerle karşılaştırsın diyelim :)

    YanıtlaSil
  9. O kadar değerli yorumlar yazdınız ki ne diyeceğimi bilemiyorum. Aslında bir şeyler diyemeyecek kadar halsizim. Hepinize teşekkür ederim.

    İhyaca, inşallah okuyacağım yazınızı ama daha önceki bölümü bile okuyamadım. Kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
  10. Zaten sende son günlerde sana bir haller olduğu belliydi. Halsizlik hastalıktan mı oruçtan mı bilmiyorum ama geçmiş olsun diyeyim ben yine de. Halsiz de olsan dön aramıza Yusuf.
    Yazıya gelince; şu gizleme konusuna sonuna kadar katılıyorum. İnsanlar kendilerinin göstermek istemedikleri taraflarını gizleyebilirler. Ama zaten burayı da cazip yapan etkenlerden biri bu. Yeter ki art niyetli olmasın. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  11. Boşuna bu kadar sevmiyorum seni abim :)

    YanıtlaSil
  12. @Yusuf,bekliyoruz seni,bizi daha fazla üzme istersen :(

    YanıtlaSil
  13. Özetlemişsiniz, gerçekten sanal alem hayatımızda sanırım da kolay kolay çıkmaz heralde..Mesela ben blog yazılarımda kendimi de tanıyorum.Toplumda beni üzen şeyleri, yada insanların toplumdaki kötü huylarını ve de çaresizce bir şeyler yapamamayı en azından yazılarımla mesaj vererek bir nebze çözmeye çalışıyorum.Zaman zaman yazılarımı kendim tekrar tekrar okuyorum, çok hoşuma da gidiyor. İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  14. Hiç görmediğin,sesini duymadığın birilerine hayran oluyorsun,özelliklede bloglar sayesinde,fikirlerini beğeniyorsun,kendine yakın buluyorsun,hatta dediğin gibi bazıları gerçek dünyadaki arkadaşlarından daha çok sanaldakilerle vakit geçiriyor,tabiki tercih meselesidir,ama ben kendi adıma söylüyorum 4,5 yıldır hiç bir kötülüğünü görmedim,bazı insanların gerçek yüzünü görmem dışında,bununda bana faydası oldu tabii,iyi anlamda derlser çıkardım,herkesi kendim gibi bilmemem gerektiğini anladım,indsanalrın nasıl bencil olduklarını gördüm,sonrada onlara bir adım geriden bakmaya karar verdim,tanıştıklaırmda oldu bazı blogcu arkadaşlarımla,kimileriyle telefonda konuşuyoruz,kimileriyle hediyeleşiyoruz,bazılarıyla hala görüşüyoruz fırsat buldukça,,,ama en güzeli yolda karşılaşsan tanımayacağın birini,blog sayesinde tanıyıp,aynı şehirde yaşadığını öğrenebiliyosun blog sayesinde :)Ben hep güzellikler buldum blog dünyasında,inşallah bundan sonrada öyle olur,olsun hepimiz için...teşekkürler böylesi güzel bir yazı yazdığın için...selamlar.

    YanıtlaSil
  15. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için, aleyküm selamlar. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)