Yalaka mı Nankör mü


İnsanoğlu genel anlamda menfaatçidir. Eğer belli bir bilinç edinmemişse hep kendi çıkarlarına doğru gider. Bu yolda kendisine iyilik yapan insanlara bir yaranma, tabiri caizse bir yağ çekme eylemine girişir. Bu, biraz da doğal bir işleyiştir. Kendisine iyi davranan insanlara biraz farklı davranma eğilimi herkeste görülür.

Benim takıldığım nokta, genel olarak devam eden seyir değil; üç kuruş menfaat için virgül gibi eğilmeyen noktadır. Çok az da olsa insanların mallarına bakmayan, kendisine edilen yardımı çıkara dönüştürmeyip bir teşekkürle karşılayabilen kişiler vardır.

Bunu söylerken insanların çoğu yalaka dediğimiz sınıfa giriyor demiyorum. Zaten kimse de bunu iddia edemez. Yalakalık dediğimiz fiil çok kötü bir eylemdir. Böyle insanlar da zaten toplum içinde bellidirler ve genelde sevilmezler.

Asıl anlatmak istediğim orta yolu tutmanın ne kadar zor olduğu. Yalakalığa kaçmadan; ama edilmesi gerektiği gibi teşekkür etmenin zorluğunu anlatmaya çalışıyorum. Size bir iyilik yapan, borç para veren, sizi arabasına alan insanla olan diyaloğunuzun ayarının na kadar zor olduğunu açıklamak istiyorum.

Muhatabınızı teşekkürlere boğsanız, yerlere eğilseniz, insanlar arasında ona farklı muamelede bulunsanız, ona daha bir tatlı gülseniz olmaz. Olursa yalakalık olur.

Sırf bu duruma düşmemek için somurtsanız, kuru bir teşekkürle geçiştirseniz de olmaz. O zaman da nankörlük olur.

Aslında bu ayarın çok da zor olduğuna inanmıyorum. Sadece bu ayarı tutturamayanları görünce üzülüyorum. Üzülünce de gelip buraya yazıyorum. Psikologa verecek param olsa hiç blogla uğraşır mıydım. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)