Yazıklar Olsun Bana

Bir süredir Ali Şeriati'nin kitaplarını okuyorum. İlk başlarda kitaplarının akıcı dili, güzel üslubu ve herkesin söylediği konulara herkesin anlayamadığı açılardan bakışı nedeniyle biraz sevmiştim. Okumaya devam edince aslında düşünebilmek için önemli olduğunu anladım. Bir süre sonra aslında birçok konuda yanlış düşündüğüm kanaatine vardım.

Bütün bunlar bir yana ben Ali Şeriati'nin şu sözlerine tabiri caizse aşık oldum. Bir toplulukta biraz sert konuşunca topluluktan biri üstada, "hep böyle konuşuyorsunuz, biraz da bizi rahatlatacak şeyler söyleseniz" diyor. İşte benim üstadım o an, hayran olduğum o cevabı veriyor: "Ben sizi rahatlatmaya değil, rahatsız etmeye geldim. Ben esrar ve eroin miyim ki sizi rahatlatayım"

Biraz düşününce aslında Müslümanlar olarak çok rahat olduğumuzu gördüm. Camilerimizde ezanlar okunuyor, namazlarımızı istediğimiz yerde kılıyoruz, tamamen olmasa da istediğimizi giyiyoruz, oruç tutuyoruz, zekat veriyoruz vs. vs. Bütün bunlar varken bizi rahatsız edecek pek bir şey yok sanıyoruz. Filistin, Çeçenistan, Patani, Somali, Irak, Suriye ve daha birçok yer anılınca da "cık cık" deyip geçiyoruz. Ya da elimizi cebimize atıp o gece daha rahat uyuyoruz.

Ali Şeriati gibi insanlar "yanlışsınız" dediğinde din düşmanı ilan edebiliyoruz. Dini ne olarak anladıysak artık zulüm altında inleyen insanların kurtuluşunu değil; namazı hayatın merkezine alıyoruz. Oruç söz konususuyken Adalet dediğin kimin umurunda. Zaten maşallah öyle adil bir adalet sistemimiz var ki kimin ne için yattığı bile belli değil.

Bütün bunlara rağmen bir Müslüman nasıl rahat olabilir? İnsanlar zulüm görürken kılınan namaz, tutulan oruç insana ne kadar gönül rahatlığı sağlayabilir? Dünyadaki zulme gözünü kapatan insan ne kadar Müslüman olabilir? "Komşusu açken tok yatan bizden değildir"i bilip, evinde bilmem kaç çeşit yemek pişen kapı komşusuna götürdüğü bir tabak yemekle kişi ne derece bizden olabilir?

Yedi yaşımdan beri namaz kılıyorum. Kendimi bildim bileli oruç yemedim. Çalıştığım zamanlar zekatımı aksatmadım. Okuyorum, kendimce anlatıyorum ama tüm bunlara rağmen rahat olamıyorum. Çünkü Allah'ın benden istediğinin bunlar olmadığını, bunların sadece araç olduğunu biliyorum.

Amacın dünyada eşitliği sağlamak, zulmü kaldırmak, her insanın insan olduğu için insan gibi yaşamak olduğunu bilen ben Müslümanım! ..ve eğer bu amacın farkında olduğum halde dünyanın herhangi bir yerinde sırf daha zayıf olduğu için bazı insanlar, bazı başka insanlar tarafından zulüm görüyorsa ve ben namaz kıldığım için oruç tuttuğum için rahatsam: Yazıklar olsun bana, Yazıklar olsun bana, Yazıklar olsun bana!

Yorumlar

  1. 1.5 milyar müslüman GERÇEKten namaz kılıyor olsa dünyanın hali böyle mi olurdu? Senin yazın bir de buna cevap olmuş...Yüreğine sağlık...

    Allah bizleri affetsin...

    YanıtlaSil
  2. Müslüman müslümanın sıkıntılarını kendine dert edinmelidir. Müslüman cemiyeti vücut gibi olmalı. Bir taraf aksayınca tüm vücut etkilenmeli ki etkin mücadele gerçekleşsin. Yoksa birbirimize sırtımızı dönmeye devam ettikçe, felçli bir vücut gibi hergün bir tarafımız kullanım dışı kalır. Allah hakiki müslüman şuuru nasip etsin.

    YanıtlaSil
  3. Amin, bir vücudun azaları gibi olmalıyız değil mi? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Bu yazıda elma ile armutun birbirine karışmış olduğunu hissettim Yusuf.Namazımız,orucumuz ve diğer ibadetlerimiz Allah'ın emri,senin de söylediğin gibi baş-göz üstüne.Bu ibadetleri diğer durumlara karıştırmayalım ki vesvese oluşmasın.Biliyorsun özellikle namazda her şeyi unutup kendimizi tamamen Allah'a vermektir aslolan,huşudur.Müslüman tabii ki "bana ne"ci olmaz.Peygamberimiz(s.a.v),gördüğümüz bir kötülüğü elimizle,bunu yapamıyorsak dilimizle düzeltmemizi,bunu da yapamıyorsak kalben buğz etmemizi bildirmiş.Elbette üzülürüz,ancak bu üzüntü mantığımızı yok etmemeli,bizi yanlışlara(sözüm meclisten dışarı)sevketmemelidir.Dua edenlerin duaları da kesinlikle küçümsenmemelidir..Haddimi aştıysam bağışla :)

    YanıtlaSil
  5. Aslında ben elma ile armudu karıştırmadım ama anlatmak istediğim anlaşılmamış olabilir. Ben namazı haşa küçümsemedim. Demek istediğim İslam'ın özünün namaz olduğunun sanılması. Ben bunu eleştiriyorum. Kimi insanlar, insanlar hidayet bulsun derken namaz kılsınlar yeter diyorlar. Ondan sonra dünyada ne olursa olsun. Bakın bir insan için namaz kılmak da az bir şey değildir ama tebliğcinin amacı sadece namazsa bu bir sorundur.

    Duayı da küçümsemedim. Eğer cık cıklar için diyorsanız bu o anlamda değil. Gerçekten akıllarına dua gelmeden haberlerde zulmü görünce sadece cıklayan milyonlarımız var. Yoksa ben duanın savaşta kılıç ve kalkanın yapamadığını yapabildiğine inanıyorum.

    Haddi aşmak da ne kelime. Estğ. Böyle eleştirileri beni diğer tüm yorumlardan daha fazla memnun ediyor.

    YanıtlaSil
  6. Kul Allah'a karşı sadece namaz kılmakla sorumluluktan kurtulmaz demek istemiş sanırım Yusuf. Müslümanın tüm sorumlulukları sadece 5 tane değildir (namaz, zekat vb) müslüman aynı zamanda güzel ahlaklı, cesur, mazlumun yanında, zulmün karşısında duran insandır. namaz kılmak ferdi sorumluluki güzel ahlaklı olmak sosyal sorumluluktur. müslümanların aksayan ve en önemli özelliği bu olduğu için alemde ezilen ve seyirci olan bizleriz maalesef.

    YanıtlaSil
  7. Güzel açıklamışsınız Ebru, öyle de denebilir.

    YanıtlaSil
  8. Hiç yaşama şansları olmayanlar ne olacak peki?

    YanıtlaSil
  9. Ne yazsam bilemedim... Yazıklar olsun hepimize o zaman.

    YanıtlaSil
  10. Estğ. Abim, umurlarında olmayanlara yazıklar olsun.

    YanıtlaSil
  11. Ali Şeriati'i bi hocamın tavsiyesiyle okumuş ve çok beğenmiştim ben de. Hatta o kadar etkilenmiştim ki gidip sınıfta anlatmıştım. :)

    Yazını ben de çok beğendim, çok haklı bir noktaya değinmişsin.. Tebrikler..

    YanıtlaSil
  12. Ali Şeriati beğenilmeyecek biri değil.

    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  13. Bünyamin Sabri8 Ağustos 2011 03:24

    yazdığım sadece kardeşimi desteklemek olarak görülmesin; namaz, kulun Rabbine yönelmesi, ona ibadet sunması yanında... bir müslümanın dünya huzurunu sağlamak adına görevini unutmaması ve kendini tazelemesi için Allah'ın karşısına çıkması değil midir?

    YanıtlaSil
  14. Abim gelmiş hoş gelmiş. Aynen öyledir abim, Allah bunu anlayacak bilinç versin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)