Küçük Kızdan Amcasına

Kamil Abime özendim, zamanda yolculuk yaptım. Bir zaman önce kendisini korkuttuğum küçük kızın büyüğünü buldum ve derdini dinledim. Bakalım dedim beni dinlemiş mi yoksa bin nasihat bir musibet gelmeden değersizdir kaidesine mi uymuş? Başladı anlatmaya güzel kızımız:

Amca, gördüm onu, bana bakıyordu, gülüyordu. Gülüşünde baharları gördüm, çiçeklerin üstünde vızıldayan arıları gördüm. Tam kaptırıp gidiyordum ki hatırıma sen geldin. Bakışlarımı başka yöne çevirdim. Biraz sonra göz ucuyla bir baktım ki bakışlarımı çevirmem onu çok üzmüş, yüzündeki bahar fırtınalı bir güze dönmüş. Dedim belki de sen yanılıyorsundur amca, belki bu doğru kişidir. Belki beni gerçekten seviyordur. Öyle olmasa bakışlarımı çevirmeme bu kadar üzülür mü dedim. 

Seni unuttum amca. Amaaan dedim, dertlinin biriydi. O öyle birine rast geldi diye ben de mi böyle olacağım dedim. Aslında biliyor musun amca her şeyi unuttum. Artık benim için sadece o vardı. Onu düşünerek yattım, onun sesini kulaklarımda duyarak kalktım. Hayat benim için o olmuştu. O dünyaydı, ben onun etrafında dönen ay. Çekimindeydim, etrafında dönüyordum. Döndükçe daha da sarhoş oluyordum. O kadar ki artık onun dışındaki her şeyi bulanık görüyordum.
Sevdim amca, hem de çok sevdim. Senin söylediklerinle dalga geçercesine, tüm dünyanın sevgilerini kalbimde toplarcasına sevdim. Değer verdim, o kadar değer verdim ki eğer istese canımı vermeye hazırdım. O kadar değer verdim ki, başını dizime koyup yatsa, onu uyandırmaz, kalkmam gerekse bacağımı keser öyle kalkardım.  

O da sevdiğini, değer verdiğini söyledi. Bana, beni kendinden çok sevdiğini söyledi ben de inandım. Küçüktüm, görmemiştim. İnanmak istedim. Bir güzel yüzün ardında canavarların yaşabileceğini bilemedim. Maskelerin kalktığı güne kadar mutlu yaşadım. Fakat sonra tüm bunların yalan olduğunu anladım. Duygularımı nasıl da sömürdüğünün, ne biçim bir vampir olduğunun farkına vardım.

Sen söyle amca, insan sevdiğini hiç kırar mı? İnsan sevdiği birine hakaret edebilir mi? İnsan birini seviyorsa, ona değer veriyorsa onu incitemez değil mi amca? Eğer gerçekten bana kendinden çok değer verse, hakaretleri benden çok onun canını yakmaz mıydı amca? 

Sen haklıydın amca. Hayat acımasızdı, insanlar vefasız. Böyle gelmiş böyle gidecekti ve her insanın kalbi bir gün yerinden sökülecekti. Uyarılar işe yaramayacak, insanlar yine akıllanmak için musibetleri bekleyecekti. 

Ne mutlu bir delikten iki kez ısırılmazlara...

Yorumlar

  1. Bazı noktalar eksik kalmış gibi olsa da iyi bir yazıydı.

    YanıtlaSil
  2. Ne gibi noktaların eksik kaldığını merak etmekle beraber sormasam mı acaba? :)

    YanıtlaSil
  3. "Sen söyle amca, insan sevdiğini hiç kırar mı? İnsan sevdiği birine hakaret edebilir mi? İnsan birini seviyorsa, ona değer veriyorsa onu incitemez değil mi amca? Eğer gerçekten bana kendinden çok değer verse, hakaretleri benden çok onun canını yakmaz mıydı amca? "

    Can alıcı. Sevmek çoook güzel şey, sevebilene :)

    YanıtlaSil
  4. Sevmesini bilene :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. O kadar karamsar olmayalım(!) İyi insanlar da vardır. (!)
    Mesela ben :P

    YanıtlaSil
  6. Allah sizi daha da iyi etsin. :)

    YanıtlaSil
  7. Belki de ben tam anlayamamış olabilirim konuyu. Küçük kız kim, onu nasıl korkuttun, niye korkuttun. Konu tam oturmadı benim kafamda. Ama adımın geçmesine sevindim :)

    YanıtlaSil
  8. Sen kalbimdesin abi, adın geçer tabi :)

    YanıtlaSil
  9. Gerçek sevgi veya aşk da diyebiliriz,içinde pek çok şey barındırır.Hoşgörü,fedakarlık,vefa,saygı,affetmek v.s...İnsan eğer seviyor ve seviliyorsa ve duygusu helal sınırlar içerisinde ve ciddi adımlara yönelikse(bu söylemim geneldir)bazı şeylerin üstünü kapatmayı da bilmeli,fazla büyütmemeli.İnsanlar acizdir,noksandır.İnsanlardan mükemmellik beklemek ancak hayal kırıklığı yaşatır..Kalemine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Bunları küçük kıza ulaştırmak lazım. :) Teşekkür ederim, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Küçük kızlar hep temiz niyetlere temiz karşılıklar bulabilseler ne iyi olurdu.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)