Neye Vuruldun?

Okulda bir arkadaşla karşılaştım. İki üç aydır görüşmemiştik ama onu görünce üç yıldır burada değil sandım. Çocuk resmen çökmüştü. Gözlerinde de bir hüzün vardı. Belli etmemeye çalışıyordu ama gülerken bile dudaklarını kenarı ağlıyordu. Da Vinci'nin tablosu gibi olmuştu çocuk.

Hal hatırdan sonra durumunu sordum "yok bir şey" dedi. Üstüne gittim falan, zorladım nihayet kabul etti. Tabi gençler biraz acayip oluyor. Başta direniyorlar, ipin ucunu yakaladın mı yün kazak gibi sonuna kadar çözülüyorlar.

Bizimki aşık olmuş. İşin ilginç yanı da aşık olduğu kişiyi hiç görmemiş. "Hadi oradan, öyle şey mi" olur diyecektim ama çocuğun hali bu soruma zaten cevaptı. "İyi de neye vuruldun?" dedim, "ben de bilmiyorum ama olduğunu varsaydığım birini çok sevdiğimi hissediyorum" dedi.

Dünyada ne gariplikler oluyor değil mi? Çocuk, arkadaşıma göndereyim derken yanlışlıkla işte bu tanımadığı kıza atmış mesajı. Sonra ne olmuşsa öyle bir iki mesajlaşmışlar falan derken alışkanlık yapmış. Hikayede ilginç bir şey var: Kız çocuğu tanıyor ama birkaç aydır hep konuşmalarına rağmen kim olduğunu, onu nereden tanıdığını söylemiyor.

Sizin de aklınıza aynı şey mi geldi bilmiyorum ama ben çocuğa direk sordum: "Seni işleten bir arkadaşın olmasın" diye. Fakat hiç de öyle değilmiş. Çocuk ben eminim diyor. Hissediyorum diyor. "E hisle olmaz ki" dedim bu sefer de "hiçbir arkadaşımın benim hakkımda bilmediği şeyler biliyor" dedi. Bir dedektif edasıyla, "peki bu bildiği şeyler hangi çevrenden, komşunuz falan olabilir mi" dedim, "Abi hiç sorma, çok şey biliyor" dedi.

Nasıl diyorlar, dumur oldum mu diyeyim, dumura uğradım mı bilmiyorum. Bir süre öyle ağzım açık, otobüste çocuğa baktım. Zavallı "abi ne oldu" diyene kadar da öyle bekledim. Sanırım çocuk şizofren olmuştu. Aslında ona sorular sorarak bunu anlayabilirdim ama daha fazla üstüne gitmek istemedim. Sanırım bu işe uzman bir doktor bakmalı.

Daha bugün okudum, Ali Şeriati, "insan ancak hicret ederek kendini aşabilir" diyordu. Gerçekten de azıcık dolaşma bana neler neler göstermişti. Allah kısmet ederse biraz dolaşırsam daha nelerle karşılaşacağım. Bakalım ne kadar farklı bakabileceğim dünyaya?

Yorumlar

  1. Zor bir durum arkadaşınınki Allah yardımcısı olsun...
    Ama kız onun hakkında her şeyi biliyorsa ve kendini tanıtmamakta ısrar ediyorsa vardır o işte bir bit yeniği derim ben,uzak durması lazım arkadaşının,aşk maşk olamaz bu sadece etkilenmiştir bizim oğlan o kadar,bi süre sonra geçer :)
    Hani bir söz vardır çok yaşayan değil,çok gezen bilir diye senin okuduğun sözde bunu doğrular nitelikte,insan yaşadığı müddetçe ve değişik ortamlarda değişik insanlarla karşılaştığı müddetçe sürekli yeni şeyler öğreniyor,keşke öğrendiklerimiz,edindiğimiz tecrübeler hep faydalı,bizi iyiliğe sevkeden şeyler olsa :)

    sevgiyle kal,selamlar...

    YanıtlaSil
  2. Bence arkadaşının yaşadığı aşktan çok takıntı olmuş. Bir şeye tutunma isteği vardır ya hep, kanca yanlış yere tutunmuş.

    Umarım kandırılmıyordur yada işletilmiyordur. Yoksa kendini kocaman bir boşlukta bulabilir :(

    Numara sorgulamadan isim falan sorgulatsa ya?

    YanıtlaSil
  3. Kandırılmak ne kötü bir şey yahu, düşündüm de şimdi. Önemsiz bir mal alırken bile satıcının en ufak bir yalanını görsem oraya gitmek istemem bir daha. Güven benim için çok önemlidir. Ve yalan söyleyen biri asla güvenilir biri değildir. Özellikle de 3 kuruşluk bir dünya malını satmak için yalan söyleyebiliyorsa.

    İnsan bir malı alırken bile bu kadar duygusallaşabiliyorsa aşkta aldanmak nasıl bir tahribat bırakır?

    YanıtlaSil
  4. Gelibolu17, bence de etkilenmedir ama şu da var ki insan bir şeye ulaşamayınca bir türlü bırakamıyor.

    Eda, kandırılmadan çok hayal dünyasında yaşaması zor.

    Yolcu, bir de insanın kendini kandırması, kendin inandırması var. O en zoru bence.

    Teşekkürler değerli yorumlarınız için, sevgiler ve saygılar bizden. :)

    YanıtlaSil
  5. Yusuff,video youtube dakiyle değiştirilmiştir,bilginize...teşekkürler,selamlar :)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim, selamlar... :) Gerçi ben Fizy'den dinledim ama tekrar bir gelip dinleyeyim. :)

    YanıtlaSil
  7. Çok içine kapanık olmanın sonuçları olabilir bunlar. Yardımını eksik etme.

    YanıtlaSil
  8. Evet Abi. Allah yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)