Bilmiyorsan Zorlama Bence

Eğer bir alanla ilgili olduğunuz bilinirse, insanların sizin yanınızda hep o alanla ilgili konuştuğunu görürsünüz. Aslında en yapılmaması gereken şey budur ama yapması gerekenin tersini yapmayı sevmekten midir yoksa sadece ben de bir şey biliyorum deme hevesinden midir bu yanlış çok yapılır.

Mesela ilahiyat okuduğumu bilenler hemen dini konularda konuşmaya başlarlar. Kimilerini tanırım da, söyledikleri şeylerle en küçük bir ilgilerinin olmadığını da bilirim ama öyleymiş gibi görünmeye çalışırlar. Arada kullandıkları yanlış terimler, uyduruk şeyler ve kendi uydurdukları yüzünden baya komik duruma düşerler ama hala buna devam ederler.

Özellikle orta yaş ve üstü bu konuda çekilmez olabilir. Bir toplulukta oturduğunuzda başlarlar vaaz vermeye. Anlattıkları birçok şeyin İslam'la yakından uzaktan ilgisi yoktur. Uydurma hikayelerle, efsanelerle kendilerini kanıtlamaya çalışırlar. Kimisi daha da ileri giderek "ben alim değilim ama çok alimin sohbetinde bulundum, bir alim kadar biliyorum" der. Kimisi haddi aşar "siz okuyorsunuz ama benim gibi bilemezsiniz" bile der.

Geçen biri bana sordu ne okuyorsun diye, ilahiyat dedim başladı konuşmaya. Bu muhterem adam bir müftüye bir şey anlatmış da, müftü sen mübarek bir insansın demiş de. Bu kadar yıllık müftüymüş de çok eşliliği bu kadar mükemmel anlatan birine rastlamamış da vesaire vesaire... Dayanamadım tabi, daha adam konuşmasını bitirmeden "o müftü değilmiş" dedim.

Avamların sohbetlerine katılmak kimi zaman işkence olabiliyor. Çünkü hemen hemen her oturduğum topluluktan biri başımıza İslam alimi kesilip vaaza başlıyor. Yalan-yanlış, eksik bilgilerle ne konuştuğunu bilmeden, o konudan bu konuya atlayarak başımızı şişiriyor. Yaşlı başlı adamlara susun da diyemiyor ki insan.

Anlamak zor gerçekten. Alanı olmayan bir konuda neden konuşur ki insan? Madem ki gelip başımıza doktor kesilip ameliyat nasıl olur diye konuşmuyorsun; alimliğe soyunup da bilmediğin dini bize anlatma. Anılarından bahset, yaşlı başlı adamsın, binlerce anın vardır dinlenmeye değen veya değmeyen. Ne diye işin olmayan işe karışıyorsun ki? Yirmi yedi yaşına gelmiş bir gence "evlenene kadar yediğin içtiğin haram" deme. Bilmediğin şeyleri a(nla)tma ki değersizleşmeyesin.

Yorumlar

  1. Allah Allah! Böyle bir haram da varmış? Evli ile bekarın ibadetlerinin arasında derece farkı olduğunu duymuştum ama.

    YanıtlaSil
  2. Cahil adam dilediğine haram, dilediğine helal der. Ne yapalım :)

    YanıtlaSil
  3. simdi bir alim olsaydi karsimda, yüz yüze, saatlerce bikip usanmadan dinlerdim :)

    YanıtlaSil
  4. Güzel yazı :) Ara sıra yazılarını okumak rahatlatıyor beni. Her ne kadar şu sıralar buna hiç vaktim olmasa da :(

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim. Okul benim de düzenimi değiştirdi. Vaktim oluyor arada ama yazı okumak gelmiyor içimden.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)