iHH'ya Selam Olsun

Bir blog yazarı bir yazı yazmış. İhh'dan terörü bitirmesini istemiş. Ona yorum olarak bir cevap yazdım ama açıklayabilmek adına buraya da bir şeyler karalamak geçti içimden.

Geçenlerde bir arkadaşım bize geldi. Kapıdan girer girmez sorduğu şu oldu: "Hani hocan nerede? Neden Van'da değil? Neden hala o koltukta oturuyor?" Hocam dediği Abdülaziz Bayındır. Sevgili arkadaşım onu Süpermen sanmış olmalı ki, neden Van'a gitmediğini soruyordu. Aslında tek cevap yeterliydi: Sen neden Van'da değilsin? Fakat ben açıklamayı tercih ettim.

Blog yazarımız da yazısında İhh'nın neden sadece terörü lanetlemekle kaldığını, neden Filistin'e gittiği gibi Çukurca'ya da gitmediğini, neden askere moral vermediğini, neden terörü bitirmediğin sorguluyor yazısında.

Aslında bu İhh için önemli bir şey. Çünkü artık o kadar büyük ki Türkiye'nin otuz yıldan fazladır çözemediği sorununu, onun çözmesi bekleniyor. Fakat durum bu kadar basit değil. Hem zaten yanlış anlaşılmış bir şey de var.

İhh bir sivil toplum kuruluşudur. Genel amacı da: İHH İnsani Yardım Vakfı; bölge, din, dil, ırk ve mezhep ayrımı yapmaksızın dünyanın herhangi bir yerinde sıkıntıya düşmüş, felakete uğramış, zulüm görmüş, aç ve açıkta kalmış; savaş, tabii afet gibi sebeplerle mağdur olmuş, yaralanmış, sakat kalmış; evsiz, yurtsuz, tüm insanlara insani yardım ulaştırmak ve bu insanların temel hak ve hürriyetlerinin ihlal edilmesini önlemektir. Böyle bir stknın Türkiye'nin terör sorununun neresinde olması beklenebilir? Eğer gerçekten asker yardıma muhtaç olsaydı blog yazarının bunu söylemesine gerek olmaz, ilk günden Van'a ulaştığı gibi, ilk günden askere de yardıma giderdi İhh. Fakat durum bu değil.

İhh Türkiye için çok önemli bir kuruluş. Çok fazla ülkeye yardım götürüyor. Birçok ülkenin fakir halkı bizi İhh kolilerinin üzerindeki Türk bayraklarından tanıyor. Bu yüzden dünyanın her tarafında bizi seven çok sayıda insan var. İnanın bu insanlar İhh'ya değil Türkiye'ye teşekkür ediyorlar. Tabi İhh kendi ülkesinde de çok fazla hizmette bulunuyor. Ülkesi için bu kadar önemli hizmetlere imza atmış bir kuruluşu, görevi olmayan bir şey yükleyerek acımasızca eleştirmek doğru bir şey olmasa gerek.

Filistin meselesine gelince o bir yardım götürme faaliyetidir. Gözü olan herkes görür ki bugün de hala öyle olmak üzere Gazze ölüme terk edilmiş durumdadır. Yüreği yufka İhh bunu görmüş ve oraya yardım gemileri götürmek istemiştir. Bu uğurda İsrail'in tehditleriyle dalga geçmiş, dokuz gönüllüsünü feda etmiş ve bize dünyada büyük bir prestij kazandırmıştır.

Hakkında tek olumsuz bir şey bulunamayan İhh'yı da kötülemek için zaten ancak böyle bir sebep bulunabilirdi. Görevleri olmadığı için yapmadıkları şeyler yüzünden kötülenebiliyorsa insanlar ve kuruluşlar; o zaman hepimiz kötülenmeliyiz.

Yorumlar

  1. Senin onun yazısına bakmadığın gibi Volkan Abin de senin bu yazına çok olumlu bakmayacak sanırım. Ayrıca benim anlayabildiğim kadarıyla Volkan'ın söylemek istedikleri ile seninkiler tam olarak aynı şeyler değil. O yüzden her ikinize de karşılıklı anlayış ve sükunet temenni ediyorum şimdiden. Bazı fikirlerine katılmasa ve karşı olsa da Volkan abin seni sever, sakın unutma.

    YanıtlaSil
  2. Elbette abi, sen merak etme. Ben saygısızlık yapmam inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Huzur dolu gün diliyorum hepinize..

    Kalemzâde'nin yorumu beni tebessüm ettirdi ,neden acaba :) Dediklerine katılıyorum....

    Ve;
    İhh'nın hiç bir yere bağlı olmaması benim ilk dikkatimi çeken özelliğiydi..Bütün yardım kuruluşları insanlığı etkileyen zor durumlarda muhakkak yardıma koşuyordur elinden geldiğince..ama ben ihh'yı ayrı tutuyorum hepsinden..Şöyle bir şey demiştim ''İHH'da da bir sahtekarlık duyarsam asla hiç bir yardım kuruluşuna güvenmeyecem'' evet bu derece güveniyorum ...Allah iyilik adına çıktıkları yolları nurlandırsın...

    not:Yeni teman hayırlı olsun blog sahibi:)

    YanıtlaSil
  4. Yusuf sana çok şey söyleyebilirdim ancak inan kendimi zor tutuyorum. Çünkü belli ki gene klasik yaklaşımını yaparak konuyu kendince saptırmışsın..

    Ben İHH terörü bitirsin diye yazımın neresinde bir laf etmişim?

    Askerin yardıma ihtiyacı olduğu saçmalığına hangi cümlemden ulaştın?

    Hem yazımı adam gibi okumamışsın hemde kendi sitende dalga geçer bir tarzla böyle bir yazı yazıyorsun.

    Saçmalıyorsun Yusuf. Tipik bir bölgesel adam yaklaşımı içinde saçmalıyorsun. Senin yorumuna kendi sitemde de cevap verdim ama bu yazını görünce dehşete düştüm. Bu kadar yanlış bir algılama içine düşecek tarzda biri olmazsın. Hakkında bu kadar yanılmış olamam.

    Ne demektir bu.. İhh'dan terörü bitirmesini yada askere yardım etmesini istemek. Nasıl bu kadar saçma ve ucuz bakabilirsin böylesi bir olaya. Ne hakla beni malzeme ederek yazdığım bir yazıyı hemde tamamen yanlış ve asılsız gerekçelerle burada servis edersin.

    Bu yapmış olduğun hareketle kendini benden koparmak mıdır amacın. Ya da tahrk etmek mi.. İhh yada başka bir kuruluş benim umurumda değil. Hiçbirinin ne savunucusu ne de takipçisiyim. Ben bir Türk vatandaşıyım ve yapılan yanlışları hissettiğim an gerekçeleri ile birlikte dile getiririm. Bu yaklaşımıma katılmayabilirsin ama söylediklerimi saptırarak bana çirkin saldırılarda bulunamazsın. Yazılan bir yazıyı yorumlamadan önce doğru anlamalısın. Anlamıyorsan sormalısın. Direk bir kanaate ulaşıp onu doğruymuş gibi lanse edemezsin.

    Seni bu tavrından dolayı şiddetle kınıyorum. Gerisi sana kalmış...

    YanıtlaSil
  5. Pabuç, teşekkür ederim.

    Volkan, samimiyete güvenip yazıda adını verdiğim için özür dilerim. Bu konuda haklısın. Ben de adını yazıdan kaldırdım.

    Ben sadece yazına cevap yazmıştım senin de gelip yanlışlarımı düzelteceğini, gerekirse kızacağını, gerekirse bana doğru yolu göstereceğini beklemiştim. Fakat görüyorum ki sen hakaret etme, kınama yolunu seçmişsin. Bu yüzden cevap vermeyeceğim.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  6. Mesele adımı vermen değil. Yazdığım yazıyı yanlış değerlendirip anlatman.
    Yanlışlarını düzeltecek bir tarafı yok yazdıklarının. Doğru hiç bir tarafı yok çünkü. Hala da üste çıkmaya çalışman ise anlayamamışlığımın zirvesi. Hakaretten bahsederken senin yaptığının adının ne olduğunu çok merak ediyorum doğrusu. Sana sadece haddini bil diyorum hakaret etmiyorum Yusuf... Okuduklarını anlama konusunda az biraz daha özenli ol bence.. Bir daha söylüyorum. Anlamıyorsan sor. Kendi kafana göre değerlendirme...

    Sen kafana göre takılmaya devam et. Ama saygı ölçülerini aşmadan.. Yazdığım yazılardan yola çıkarak benimle ilgili yorum yapamazsın. Hele ki böyle bir konuda. Benim kim olduğumu, ne iş yaptığımı ve kişiliğimi bilmeden yazdığım bir yazıdan yola çıkarak beni malzeme yapamazsın. Üstelik canının istediği gibi yorumlayarak bunu yapmaya hakkın yoktur, olamaz da... Eğer gerçekten samimi olsaydın böyle davranmazdın. Senin yaptığına samimiyet denmez. Ne dendiğini söylemeyim sen bul artık...

    Her şeye rağmen sen bilirsin Yusuf... Yolun bahtın açık olsun...

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle bakalım kim saygısızmış: Birincisi ben senin şahsına bir şey söylemedim, yazına eleştiri yaptım. Bunu nereden çıkardın bilmiyorum. Sen ise öncelikle İhh gibi saygın ve çok değerli bir kuruluşa saygısızlık yapmışsın.

    İkinsisi yorumunda bana saygısızlık yaptın buna da bir şey demiyorum. Hala da yapıyorsun yine bir şey demiyorum. Canın sağ olsun. Yalnız eleştiriye karşı bu kadar tahammülsüz olman bile senin için fazlasıyla eksiklik olarak yeter.

    Senin de yolun açık olsun, nereye gidiyorsan artık...

    YanıtlaSil
  8. Yusuf, sana son kez yazıyorum. çünkü aynı şeyleri yazmaktan sıkıldım.

    Benim yazımın neresinde İHH terörü bitirsin iması var? Bu bir..

    Ben yazdığım yazıda İHH'ya nasıl bir saygısızlık yapıyorum. Bu iki..

    Yazdığım yazının neresinde asker çaresiz kalmış İHH gitsin yardım etsin diyorum.

    Sadece İHH'ya değil tüm yardım kuruluşlarına çağrı yapıyorum. Çukurca'yı bir örnek olarak veriyorum. Diyorum ki birazda kendi insanınız için bir sey yapın. Sen diyorsunki, bu ne saygısızlık.

    Benim yazımla ilgili yorum yaptığını söylüyorsun ama sanırım ne yazdığının farkında değilsin. "Volkan demişki İHH gitsin terörü bitirsin" diye yazan sen değil misin. Bu lafı ben söylemedim ki. İma bile etmedim. Ama sen kendince öyle söyleyebileceğimi yorumlamışsın. Şimdi bu benim hakkımda yapılan bir yorum olmuyormu.

    Eleştirilere sonuna kadar açığım ancak yazdıklarımı yada söylediklerimi saptırarak yazılanları eleştiri olarak görmüyorum.

    Özetle Yusuf daha yemen gereken çok ekmek var. Sen istersen önce saygı ne demek, eleştiri ne demek. Bir insanın haklarına saldırmak ne demek bunları bir bilene sor. Sonra tartışalım. Çünkü ne desem boş. Ne desem anlamamak için direteceksin. Önce sorularıma cevap vermelisin. Bak yazıp duruyorsun ama bir cevap göremedim...

    YanıtlaSil
  9. "O zaman ben de anlayayım ki “İHH” gerçekten insanı yardım vakfıymış." Bu senin cümlen değil mi?

    "Çukurca dağlarında kamp kurun. Hadi.. Bakın bakalım o zaman terör de terörist de kalıyormu..." Bu senin cümlen değil mi?

    Ben, sen asker çaresiz kaldın dedin demedim ki. Ben diyorum ki asker çaresiz ve aç değil ki İhh onlara yardıma gitsin ama sen sinirden yazımı yanlış anlamışsın.

    Yeteri kadar ekmek yediğimi düşünüyorum ama kısmet olursa daha çok da yerim. Başka sorun varsa da cevaplamaya hazırım.

    YanıtlaSil
  10. Ve sen bu lafı böyle değerlendiriyorsun öylemi.

    Şimdi sen bu cümleden İHH gitsin ve terörü bitirsini mi anladın. Pess be Yusuf.
    Biraz aksiyon diyorum. Sadece kınayarak değil. Biraz aksiyon göstererek. Mesele ülke meselesi ise. Yardım kuruluşunun işi sadece aç doyurmak değildir ki. Eğer toplumsal bir tepki oluşursa terörün "t" si kalmaz. Amerikanın Vietnam'daki savaşını kim bitirdi sanıyorsun. Halk bitirdi Yusuf Halk.. Ben İHH'ya görev vermiyorum. Toplumsal bilinci harekete geçir diyorum. Ama sen ne anlıyorsun... Ben aslında İHH'yı onore ediyorum. Sen aşağıladığımı anlıyorsun. Haliyle boşuna demiyorum daha çok ekmek yemen lazım diye.. Beni anlayabilsen zaten olurmuydu bu kadar çelişkiler. Olurmuydu bu kadar yabancılaşma. Olurmuydu bu kadar savaşlar.
    Sinirli olduğumdan bahsediyorsun. Bu sebeple yanlış anlamış olduğumu söylüyorsun ama bilmiyorsun ki ben bir sinirle laf söyleme yaşımı çoktan geçtim. o dediklerini lise ve üniversite yıllarında olsam belki yapardım ama şimdilerde bir sinirle yorum yapacak kadar boş bir adam değilim...

    YanıtlaSil
  11. Onore mi ediyorsun? Buna güldüm gerçekten.

    Sinirli olmaman da güzel, gerçi ilk yorumun sinirinin zirve yaptığına işaret ediyor ama sen öyle diyorsan öyledir.

    Gerçekten tartışmak istemiyorum çünkü her şey ortada. Her iki yazı da öyle ve sen de cevaplarını verdin ben de. O kadar açık ki bence pek açıklamaya da lüzum yok.

    Son olarak şunu söyleyebilirim ki: İhh üzerine düşeni fazlasıyla yerine getiren, dünyanın en büyük yardım kuruluşlarından biridir. Belki de en iyisidir bilmiyorum. Ayrıca o Türkiye'nin yüz akıdır. Bu yüzden bana göre kimsenin ona laf etmeye hakkı yoktur.

    YanıtlaSil
  12. Yorumun çok kapalı abi, bana yönelik eleştirini bir türlü çıkaramıyorum içinden. Mümkünse e-postayla fırçalayabilir misin, buna ihtiyacım var gerçekten :)

    YanıtlaSil
  13. İkiniz de çok komiksiniz,kâh gözlerim doldu, kâh gülümsedim yorumlarınızı okurken,siz ikinizde birbirinizi seviyorsunuz ve bunun farkındasınız da, yanılmıyorum değilmi.:)İhh,burayı keşke okusaydı.Herikinize de çok gülerdi eminim.Gereksiz tartışmalarınızı ikinizede hiçmi hiç yakıştırmıyorum,ve umarım en kısa zamanda,yine sizleri bir arada görür ve güzel muhabbetlerinizi okuruz,inşallah,kardeşim.
    Hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  14. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim öncelikle. İyi niyetiniz için de ayrıca teşekkür ederim.

    Benim gönlüm herkese açık. Müslümanım, Kürdüm ama Ateiste de Türke de başka ırktan birine de sırtımı dönmem.

    Hayırlısı neyse o olsun. Size de hayırlı cumalar. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  15. Sizin bu yazılarınızı okuyunca bir ara aklıma Askerlik yaptığım eski zaman geldi, Komutanım yetkilerinin dışında klasikleri aşamaz kendini zorlar anlatamadıklarına ise Vatan sevgisi der kendince konuyu bağlardı.
    Hatta Dünyadan örneklerde verirdi, bazen Vietnamı görür ama Kurtuluş savaşı nedense o an aklına bile gelmezdi, burnunun dibinde olanlara (Ülkesinde) sanki Dünyanın başka bir köşesinde oluyormuşcasına sahtekarlık eder, acıların üzerine Demokrasi sosunu ilave ederdi. Yani senin anlayacağın Yusufsan21 :) o bir Türktü ve Asker doğmuş, Asker ölecekdi!!!
    Bilmem anlatabildim mi?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)