Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Lise yıllarında bir bayan hocamız oldu. Yemyeşil gözleri vardı. Kalemle bile öylesi çizilemezdi. Boyu o kadar kısaydı ki mini etek giymesine rağmen, etekle çizmesi arasında diz kapakları görünüyordu sadece. Babasının oteli vardı ve o bunu hep başımıza kakıyordu. "Sizin babanızın bir yılda kazandığını benim babam bir gecede kazanıyor" dediğini hatırlıyorum.

 Ben gerici düşüncelerim gereği ona  ters davranmak istedim. Asla onu dinlemedim. O ders anlatırken gürültü çıkarmasam da gülerdim. Bu onun da ilgisini çekiyordu. Bu yüzden de sanırım benden nefret ediyordu.

Hatta bir gün beni müdüre şikayet etti. Disipline de verilecektim ama suçsuz(!) olduğum anlaşıldığından iki tokatla yırttım. Tokatların üstüne bir de gidip hocadan, sınıfın içinde özür dilememi istedi müdür. Gencim, sinirim tepemde fakat işin içinde disiplin cezası olunca özür dilemek zorunda kaldım. Sınıfa girdiğimde hoca ağlıyordu. Sanırım ağlattığım ilk bayandı; keşke son olsaydı. Özür diledim, yüksek sesle kabul etmiyorum dedi, ben de etmiyorsan etme dedim oturdum.
Aradan zaman geçti. Her ne kadar sevmememin üstüne kin eklemiş olsam da artık daha sessizdim. Bir gün hemen dersin başında bana bir soru sordu. Sanırım bitkilerle ilgili bir dersti. Asla dinlemez, not almazdım bu derste. Fakat tevafuk mu desem, yoksa başka bir şey mi bilmiyorum; hoca soruyu sormadan hemen önce arkadaşımın defterinden, öylesine o kısma bakmıştım. Hoca sorunca ve ben de hiç takılmadan tam olarak cevap verince tabiri caizse şok oldu. Bir süre sustu. Bana "sen neymişsin" der gibi baktı. Aferin dedi mi hatırlamıyorum ama o günden sonra bana karşı tavırları değişti. 

Buna bir de yazılı sınavda, sınıfın en çalışkan görünümlü çocuğuyla istişare (kopyanın adını yumuşatıyorum) ettiğimi görmesi eklendi. Daha sonra bana, "bu davranışınızdan etkilendim, birbirinize yardım etmeniz çok güzel" dedi. 

Artık o da beni seviyordu, yeni gördüğünde ukalalığımdan dolayı benden tiksinip, daha sonra ne buluyorlarsa bende, beni seven diğer birçok kişi gibi. Fakat ben onu sevdim mi; hiç sanmıyorum. Yine öğretmenim olsa yine sevmem. Çünkü öğretmenlik derse girip para almak değil bunu biliyorum. Öğretmene saygı duyuyorum ama cüzdanında öğretmen olduğuna dair kimlik kartı taşıyan herkese öğretmen demiyorum. 


Yorumlar

  1. size epey bir şey öğretmişe benziyor ama :)
    sevgi ve selamlar,

    YanıtlaSil
  2. Hiç dinlemediğime, tek satır yazmadığıma eminim. Fakat eğer bir şeyler öğrenmeme vesile olduysa buna bir şey demem. Hayatta bir çok kişi buna vesile olabiliyor.

    Sevgiler ve selamlar bizden, teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. dersle ilgili bir öğrenim değildi kastettiğim... babasının parasıyla, çocuk yaşta bir topluluğa hava atma küstahlığını, çirkinliğini göstermiş bir insan örneği... üniversite de bir hocamız sıkça derdi ki; kötü örnek değildir. Yazınızı okuduktan sonra düşündüm ki, kötü de örnektir ancak iyiyle arasında ki farkı teşkil eden bir örnek... hocamız bu sözü ; kötü örnek alınmaz diye değiştirmeli kanaatimce :)
    selametle,

    YanıtlaSil
  4. Aslında anlamadım ama sanırım tekrar yorum yapmazsınız. :) Kötü örnek değildir ne demek?

    YanıtlaSil
  5. yoo yaparım, usanmadan anlatırım :)

    YanıtlaSil
  6. sizin bu hoca, kötü bir öğretmen örneği değil midir? evet öyledir, şimdi bunu diğer öğretmen arkadaşlar örnek alsın mı? almasın, kötü örnek değildir yani :D

    YanıtlaSil
  7. Afedersiniz orada virgül olmayınca anlayamadım. Teşekkür ederim açıklama için. Ben yine de kötü, örnek değildir değil de; kötü, örnek alınmasın derim. :)

    YanıtlaSil
  8. rica ederim... bende türevi bir çok şey söyleyebilirim ama o hocamızın sözüydü, aklımıza öyle yazıldı, yeşil gözler gibi :)

    YanıtlaSil
  9. Bu kez sormayayım, sanırım anladım yeşil gözler meselesini ama benim aklıma yazılmadılar. Onun hikayesini de mi yazsaydım acaba :)

    YanıtlaSil
  10. unutulamamışlık var gibi ama...

    YanıtlaSil
  11. Unutamadığım sınıftan birinin hocanın gözlerine hayran olmasıydı. Yoksa ben yeşil ve mavi sevmem.

    YanıtlaSil
  12. yeşil göze de bu bayandan sebep mi uzaksınız acaba :P

    YanıtlaSil
  13. Yok ben korkuyorum eskiden beri bu iki renkten. :)

    YanıtlaSil
  14. İşte bir bilinç altı söz konusu bence :P

    YanıtlaSil
  15. Bilmiyorum olabilir ama bayanlarla bir ilgisi yok. :)

    YanıtlaSil
  16. Hayırdır inşallah abi :)

    YanıtlaSil
  17. Bir şey desem mi dedim. Geldiğimi bilesin istedim. Her yazıya da yorum yapılamıyor ki kardeşim. :) Sevmemek, nefret, kin... Senden uzak olsun isterim.
    Görüşürüz...

    YanıtlaSil
  18. Amin abim, cümlemizden uzak olsun inşallah. Allah razı olsun. :)

    YanıtlaSil
  19. Hani sen öğretmenleri sever ve saygı duyardın?

    İnsanına göre değişir benim fikirlerim. Hiçbir konuda genelleme yapmayı sevmem. Ama öğretmenleri gözümüzde çok fazla yüceltmemek lazım diye düşünüyorum. Zaten şu öğretmenlerin çoğunun laik düşüncesi beni deli ediyor. Ve bunu çocuklara zerk etmeye çalışmaları.

    YanıtlaSil
  20. Evet gerçekten de öyle. Şimdi o öğretmenimi görsem ona da saygı gösteririm fakat farkı yazıda belirttim; herkes öğretmen değil. :)

    YanıtlaSil
  21. Her mesleğin olduğu gibi öğretmenlerin de iyisi ve kötüsü var.Genelleme yapmak bence de doğru değil.Ve üstelik öğretmenin kötüsü en büyük zararı verenlerden birisi diye düşünüyorum..Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Onur duydum. Teşekkür ederim yorumunuz için. Sizin de elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  23. sanırım bu günkü paylaşıma yorum yapmaya çekiniyor insanlar :)

    YanıtlaSil
  24. Öğretmenlik bir gönül işidir. İşte yine öyle olduğunu gösterdi. Ne alaka babanın oteli, parası, vs... Bir öğretmenden bunları duymak ne kadar şaşırtıcı ise sizde de kin olduğunu duymak şaşırtıcı geldi bana =)

    YanıtlaSil
  25. yeşil gözleri mi sevmiyorsun?yoksa yeşil gözlüleri mi?

    YanıtlaSil
  26. Yeşil gözlü öğretmenleri :))

    YanıtlaSil
  27. İlahi yusuff kardeşim :) meçburiyetten özür diliyorsun ,kabul etmiyor,sizde etmiyorsan etme ,çok hoş :)ne zamandır yazmıyorsunuz,dersler bitmedimi artık.İyisiniz inşallah.Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyim teşekkür ederim. Dersler bitti de daha kendime gelemedim. Rehavet işte :)

      Siz de Allah'a emanet olun tekrar teşekkür ederim. :)

      Sil
  28. Babasının otelinden bahsetmesi bile onun kalitesini belli etmesine yetmiş :) Böyle insandan öğretmen olur mu hiç?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)