Koklaşalım Mı

İnsanlar konuşarak anlaşmak zorundadır. Bu bir gerekliliktir. Ne bakışlar, ne duygular, ne telepati, ne de telekinezi konuşmanın yerini tutamaz. Bir insanla bir sorununuz varsa, bunun kendi kendine çözülmesini bekleyemezsiniz. Ya konuşup çözersiniz ya da sorununuzla yaşamaya alışırsınız. Eğer konuşmaktan çekinirseniz yapabileceğiniz tek şey onu halı altına süpürmek olur.

Kimi insanlar konuşmaktan, tartışmaktan çekinirler veya çabuk karar verip buna yanaşmazlar. Gururdan mı kaynaklanıyor bilmiyorum, surat asıp, uzak durup öylece beklerler. Hata olarak tanımladığım bu davranış, sonuçta sadece çözümü geciktirir.

Konuşma her zaman olumlu sonuç verecek diye bir şey yok elbette ama şurası da gerçek ki bir çok şeyi açığa çıkaracak güce sahiptir konuşma. Gerçekler ortaya çıkınca da karışık şeyler birbirinden ayrılır, yapılması gerekenler belli olur, o zaman çözüm, ben buradayım der.

Çözüm bu kadar kolayken olayları sarmalamak, konuşmaktan korkmak niye?

Aslında bunu anlamak imkansız. İnsanoğlu garip. Kendini bazen acılara, bazen sıkıntılara, bazen boş kuruntulara sokmaktan çekinmez; gerçekleri anlatıp her şeyi çözmekten çekinir. Bunu yapan insanın elbette kendine göre geçerli nedenleri vardır ama önemli olanın sonuç olduğunun bilincine varmak her yiğidin harcı değildir.

İnsan kendi kendine bir yol tutarak, bazen kendini kızdırarak, bazen "ben haklıyım kendi hatasını kendi anlasın" diyerek, bazen "ben onu düşünüyorum, konuşursam onun için kötü olur" diyerek kendini, kendi içinde mahkum eder. Fakat konuşma yolundan başka bir yol seçerek kendine haksızlık etmesi bir yana muhatap olduğu insanı da yanlış düşüncelere sevk eder.

Hayvanlar koklaşa koklaşa derler ya, sanırım onlar da konuşabilse koklaşma yolunu seçmezlerdi. Böyle bir nimet bize verilmişken, onu kullanmamak ancak nimete hakaret olur.

Yorumlar

  1. Durum ciddi anlaşılan. :) Koklaşmaya kadar getirmişsin problemi! :) Konuşmaktan genelde kimse korkmaz ama ne konuştuğuna iyi bakmak lazım.
    Farklı ve dikkat çekici bir yazı olmuş. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. Zekana hayranım Abi. Maşallah diyeyim. :) Saygılarımı sunarım.

    YanıtlaSil
  3. Eğer bir insan her seferinde aynı kişi tarafında kırılıyorsa?Sorarım size.:)
    Fakat ben pek kırılmam nedense,arsızmıyım ne.:) Hayırlı günler.

    YanıtlaSil
  4. Bazı insanlar karşısındakini kırmamak için konuşmazlar ama buda çok doğru bir davranış olmasa gerek,sonunda içine ata ata şişip çatlayanlar var,
    ama birde sırf başkalarını yönetmek için konuşanlarda var,onlar bunun farkında değil aslında,yaşam stili olmuş bu davranışları,söylesen kızarlar,ben öyle yapmıyorum derler ama bal gibi yapıyorlar,
    birde sırf konuşmuş olmak için konuşanlar var,
    en önemlisi orta yolu tutturabilmek,karşındakinin kişilik haklarına saldırmadan,onu kırıp incitmeden yanlış gördüğümüz davranışlarını pekala söyliyebiliriz,bundan sonrası onun bileceği iştir,sen üstüne düşeni yapmışsındır,,,
    her konuştuğu hayır olup,her sözü dikkate alınan,fikrine önem verilen insanlardan olmamız dileğiyle...

    Emeğine sağlık,teşekkürler,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Gül çok haklısınız, kesinlikle biz insanlar öyleyiz, hep aynı insanlar tarafından kırılırız ama hiç de yerimizde durmayız :) Estğ. diyeyim bir de...

    Gelibolu, her yorumunuz birkaç sayfa düşündürüyor beni. :)

    Karşıdakini kırmamak için susmak doğru değil, eğer hatası varsa uygun bir dille söylenmeli ki düzeltsin. Eğer sorun başkaysa yine ortak kararla çözülebilir. Bence susmak hiçbir şeye çare değil.

    YanıtlaSil
  6. Gelibolu, son satırı atlamışım afedersiniz, teşekkür benden, sevgiler ve saygılarla birlikte... :)

    YanıtlaSil
  7. Biz yazışalım en iyisi :)
    Bu arada bir yarışma başlattık katılmak ister misin? http://www.anindayorum.com/2011/11/2012-ylnn-en-sansl-blogunu-seciyoruz.html

    YanıtlaSil
  8. O da konuşmadan sayılıyor :)

    Kusura bakma hocam valla şu aralar çok meşgulüm. Kamil Abimin yazılarını dahi okuyamıyorum.

    YanıtlaSil
  9. Her yorum bir kaç sayfa nasıl düşündürür insanı ya,çok düşünme bak sonra düşünen adam olursun karışmam :)

    Rica ettim,aman ne affedecem,affetmek Allah'a mahsustur :)

    Bir kaç sayfa sonra görüşmek üzere,selamlar...

    YanıtlaSil
  10. Her yorumunuzda birkaç konuya değiniyorsunuz da ondan. :)

    Affetmek Allah'a mahsus dediniz de aklıma bir arkadaşım geldi. Kırgın olduğunda hep böyle derdi, kızgınlığı geçince de "Affettiiiiim" yazardı. :(

    Allah'ın selamı üzerinize olsun. Görüşürüz inşallah :)

    YanıtlaSil
  11. Bazı kişilere bir kaç cümle yeterken, bazılarına bayağı açıklayıcı konuşmanız gerekiyor, bir şeyleri anlatabilmek için. Gerçekten konuşulmadığı takdirde çok büyük yanlış anlaşılmalar olabildiği gibi; bazı insanlarla hiç konuşmasanız daha iyi. Hatta koklaşmayın bile. Olabildiğince uzak durun. Siz ne söylerseniz söyleyin o hep başka tarafından anlıyor.

    YanıtlaSil
  12. Yolcu, bence sözler her şeye çare olabilir, uzak durmak sadece kaçmaktır.

    YanıtlaSil
  13. Yazışmak çok farklı lütfe :)
    Ayrıca bu kadar ön yargılı olma ;)

    YanıtlaSil
  14. Hmm, bilmem ki olabilir de...

    Ön yargı derken hocam? :)

    YanıtlaSil
  15. Hani zamanım yok falan dedinde öyle zaman alacak bir şey değil baabında söyledim :)

    YanıtlaSil
  16. Öyle deme hocam, bloglara bakınca bir bakıyorum iki saat falan geçmiş. Mesela geçenlerde sadece Kamil Abinin bloguna bakacağım dedim, orada bir damla gördüm oradan girdim geldim yazı yazdım. Tartışma başladı küslük falan... :)

    YanıtlaSil
  17. Bak ben bu açıdan düşünmeyerek kendim önyargılı davrandım kusura bakma :)

    YanıtlaSil
  18. Tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış yolunu seçiyoruz çoğu zaman. Bu konudan ben de çok muzdaribim. Konuşarak anlaşmak en doğrusu bence de.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)