Sen De Bir Bilet Al

Piyango bileti satan bir seyyar satıcının önünden geçerken bir baba ve oğulun bilet aldıklarını gördüm. Baba parayı ödedi, çocuk heyecanla bileti aldı. Konuşmaya başladılar. Her ne kadar dinlemesem de muhtemelen hayal kurdular diğer milyonlarca şanssız gibi.

Her sene olan şeydir bu. Milyonlarca insan bilet alır, paraları toplanır, birkaç kişiye dağıtılır. Kumarı oynatan kazanır hesabı üzerinden bu alışverişten sadece devlet karlı çıkar. Milli adını verdikleri kumarlarıyla milletin cebindeki parayı, teşviklerle çekip alırken, aslında amaçları kendilerine kaynak yaratmaktır.

Dıştan bakılınca ikramiye alan da kazanmış gibi görünebilir ama öyle değil. Geçenlerde yolda gelirken radyoda dinledim, kazananların başına nelerin geldiğini. Mesela büyük ikramiyeyi kazananlardan biri anlatıyor: "Ben ikramiyeyi kazandım, sonra harcamaya başladım. Sırf eşime kalmasın diye parayı bitirmeye çalıştım. İki yüz memurun maaşını iki günde harcıyordum. Her tarafa bahşiş dağıtıyordum. Derken paralar tükendi. Eve haciz geldi. Kadın boşandı, olan malımı da aldı, öylece ortalıkta kaldım."

İnsan hep ani zengin olmanın, bir şeyleri birden bire kazanmanın hayallerini kurar. Örümcek adam gibi bir örümcek beni ısırsa da ben de süper olsam der. Fakat dünyada insana kalan tek şey, çalışarak kazandığıdır. Bilgi aniden gelmez. Kimse bir sabah uyanınca kendini bilgin bulmaz, Gora gibi kendini bilgisayara bağlayıp ilim nakli de yapamaz. Aynı şekilde para da böyle gelmemeli. Çünkü zamanla kazanılan şeyde bereket vardır.

Ben anlatmaya çalışıyorum ama biliyorum ki kimse dinlemeyecek. Zaten oynamayan, bunu benden iyi bilen birkaç kişi okuyacak ve geçecek. Gidip bilet alanların bu yazıdan haberi bile olmayacak. Yine biletlerini alacaklar. Yılbaşı gecesine kadar en güzel hayallerde yaşayacaklar ve o gece bilete verdikleri paralarına değil, hiç onların olmayıp da kaçan milyonlarına üzülecekler. Bundan karlı çıkan, bahis oynayanları içeri atıp, iddia adı altında resmi oynatarak kumarı meşrulaştıran devlet olacak.

Yorumlar

  1. Bravo.Doğru söylüyorsun.Katılıyorum...

    YanıtlaSil
  2. Çok önemli bir konuya değinmişsiniz, Allah razı olsun. Bu durum öyle bir hal almış ki artık, pek çok kişi bilet aldığı ve kendini bildiği günden beri etrafında bunu gördüğü için sorgulanmadan, kabullenilen meşru bir durum olmuş. Milli piyango, toto, loto, iddia v.s haramdır, haramdır, haramdır.3 kez yazdım ki, birini kaçıran diğerinden kaçamasın, gözünden kaçmasın :) Diyanet İşleri Başkanlığı'nın bu konunun haram olduğuna dair açık fetvası var, isteyenler araştırabilirler. Kaleminize sağlık, Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim de kalemle yazmadım ki :))

    YanıtlaSil
  4. Çok Yerinde ve zamanında bir paylaşım yapmışsınız tebrik ederim...

    YanıtlaSil
  5. Tamam, kalemi klavye ile değiştirdik :))

    YanıtlaSil
  6. Düşünen akla, aşka gelen kalbe, gören göze, yazan parmaklara bir şey yok, klavyeye kaleme sağlık var. Oldu mu şimdi? :))

    YanıtlaSil
  7. Klavye hepsine tercuman olmuş, teşekkürler ona gibi görünse de, o diğerlerinin adına kabul ediyor sanırım..Allah saydığınız o güzel nimetleri hayırlısıyla üzerinizde daim etsin. Ben de her şey için teşekkür edeyim :))

    YanıtlaSil
  8. Bu kez oldu, çok teşekkür ederim. Elleriniz dert görmesin. :))

    YanıtlaSil
  9. Çok doğru,devlet kendine kaynak yaratmak - ki o kaynakların nerelere harcandığı da meçhul- için yapıyor bunu...Zavallı bizler de hayaller içinde yüzüyoruz,ayılıncaya kadar :(

    YanıtlaSil
  10. Kaynaklar nereye mi gidiyor? Bugün twitterda gördüm, genel başkanların her dediğine evet diyenlerin danışmanlarının maaşları, iki bin liradan 5400 liraya çıktı.

    YanıtlaSil
  11. Allah hidayet versin cümlemize. Bilet alan ya da almaya yeltenecek olanlar da umarım okurlar bu yazıyı.

    YanıtlaSil
  12. Tek derdimiz piyango bilet değil ki. Şimdilerde her yerde bir yılbaşı havası. İmanımızla atlatabilsek şu zamanı.

    YanıtlaSil
  13. Piyango bileti almakla bir musluman kumara istirak etmis, kazandigi para kumarda kazanilmis gibi olup, haramdir diye dusunuyorum.
    Amorti yani bileti aldigi parayi kazanmis bile olsa, belki helalinden kazandigi parayi verip, bilet aliyor ve kumardan kazandigi haram para ile degistirmis oluyor. Cok yazik degil mi?

    Omer

    YanıtlaSil
  14. Bu yazıdan haberim yoktu inanki ne zamandır sesin çıkmıyor diye bi bakmaya gelmiştim,ben niye kontrol panelimde görmedim bu yazıyı acaba bir haftadır,gereği düşünelecektir :)

    Yazına katılıyorum,alnının teriyle kazanamadıktan sonra havadan gelen paranın faydası yoktur tadıda yoktur...
    Ben reel hayatımda hep şunu derim "ağzımın tadıyla,çoluk çocuğumla yiyemiyeceğim,harcıyamayıcağaım parayı istemiyorum,istemedimde...Olduda çok zengin oldum ama dermansız derde düştüm,para bile çare olmuyor ki böyle örnekler çok var,o zaman ben ne edeyim o parayı"....

    Hayırlı cumalar,selamlar...Allah'a emanet olasın,iyisin umarım...

    YanıtlaSil
  15. Evet gerçekten de bu aralar sesim çıkmıyor. Bir ara bir şeyler yazsam iyi olacak.

    Size da hayırlı cumalar. Siz de Allah'a emanet olun. İyiyim çok şükür. Çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  16. ruyamda bir arkadasm israrla birsey söylüyordu bana ama anlayamıyordum.kafam çok karışık.arkadaşıma sorma imkanım da yok.rüya yorumu bilen varmı:( E.A

    YanıtlaSil
  17. Rüyaları umursamamak lazım bence.

    YanıtlaSil
  18. üzgündü.ve ısrarla aynı şeyi söylüyordu ama anlayamıyordum.çekindiğim için de soramiyordum keşke sorsaydim:( gerçek gibiydi çok farklıydı

    YanıtlaSil
  19. Hayırlı geceler by bloger çok yardımcı oldun :( Aeo

    YanıtlaSil
  20. Nasıl yardımcı olabilirim ki? Rüyalardan anlamam. Ayrıca yardıma ihtiyacınız varsa e-posta adresim var oradan ulaşabilirsiniz. O olmadı Facebook var.

    Size de hayırlı geceler. Allah yardımcınız olsun her ne derdiniz varsa.

    YanıtlaSil
  21. hamd olsun bir derdim yok.sadece belki bir yorum yaparsınız diye düşündüm.

    YanıtlaSil
  22. Her üç yorumunuzda da üzgün smile yapmışsınız ondan öyle dedim.

    Rüyalardan anlamam anlasam yorum yapardım. Sadece şu kadarını söyleyebilirim: Bence rüyaların bir önemi yoktur. Genelde insan kendi hissettiklerini, kendi bilinçaltında olanları görür. Onun için peşine düşmeye, tabir aramaya, bence lüzum yoktur.

    YanıtlaSil
  23. ufak bir smile dert denmez.çok gereksiz bir zaman da gördüm rüyayı ondan merak ettim.peşine felan düşmüş değilim sadece kafam karıştı.doğrusu arkadaşa sorup sormama da kararsız kaldım...

    YanıtlaSil
  24. Ne diyeceğimi bilemedim. Şimdi yine cevap yazmayacağım "çok yardımcı oldunuz" diye yorum atacaksınız? Ben ne yapabilirim onu anlamadım. :)

    YanıtlaSil
  25. kendinizi camdan atın...boşverin bir umut ışte hz yusuf isim benzerliği bir ihtimal..insanın kafası karışıkken derste çalışamıyor dedim belki biri yardımcı olur

    YanıtlaSil
  26. camdan atından sonra :)

    YanıtlaSil
  27. Allah yardımcınız olsun ne diyeyim.

    YanıtlaSil
  28. amin Allah razı olsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)