Erkeğin Kadına Üstünlüğü

Erkek, evlenme teklif ettiği kadının önünde diz çöker. Biz doğulu, cahil, gün görmemiş kırolar bunu erkeğe hakaret olarak algılarız. Böyle şey mi olur, bu ne saçmalık vesaire... Açıkçası bence buna gerek de yoktur fakat anladığım kadarıyla kadınlar, başkalarına yapılan bu hareketin kendileri için de yapılmamasını kabul etmezler. Belki de çok hoşlarına gidiyor bilmiyorum artık.

Geçenlerde bunun farklı bir yorumunu okudum. Bu ve benzeri hareketlerin aslında kadına yapılan büyük hakaretler olduğunu söylüyor yorum sahibi.

Hani batıda bir el öpme adeti vardır, oradan yola çıkıyor yorumcu. Normal şartlarda erkek kadından daha üstün kabul edilir fakat el öpen, diz çöken, alttan alan hep erkektir. Peki bunun sebebi nedir? Bunun sebebi yorumcumuza göre erkeğin kadını çok alçakta görmesidir. O kadar düşüktür ki seviyesi, erkek ne kadar alçaltıcı hareketler yaparsa yapsın, asla kadının seviyesine düşmez. Bu hareketler bir nevi alçaktakine bir göz boyamadır.

Aralarında eşitlik olan insanlar böyle yapmazlar. Bir erkek bir erkeğin elini öpmez. Kimi tarikat üyeleri birbirlerinin elini öperler ama dediğim gibi birbirlerinin elini öperler. Yani biri öperken diğeri durmaz. İlginç bir şekilde, tokalaşmak için birleştirdikleri ellerini aynı anda, hem de hızlıca öperler.

Konumuza dönersek, erkek neden bunu yapar; kadın neden bunu kabul eder. Kadın bilir ki o hareket erkeği alçaltmaz. Erkek de bilir ki o hareketle küçülmez. Hatta filmlerde görmüşsünüzdür evlenme teklifi için diz çöken erkek alkışlanır. Yani takdir edilecek bir şey yapmıştır. O hareketiyle bile bir değer kazanır. Peki bunun farkında olan kadın bunu neden kabul eder?

Yoksa korktuğum şey mi? Eşitlikten ödün vermeyen kadın farkında olmadan erkeğin üstünlüğünü mü kabul ediyor bu davranışıyla?

Ben şahsen başka bir izah bulamıyorum. Eğer kendini aynı görebilseydi kadın buna izin vermezdi. Neden derdi? Neden el öpen sensin? Neden alttan alan sensin? Neden diz çöken sensin?

Buradan bin sekiz yüz ellilere seslenmek istiyorum: Hani sen diyordun ya kadınlar böyle, fakat artık bunun sonu geldi, mutlak eşitlik olacak diye. Bak hala öyle bir şey yok ortada. Hala bir tektaş, özgürlük ve eşitlik düşüncelerinden çok daha sıcak görünüyor kadına. Ne diyorsun yorumcu, sence umut var mı? 

Yorumlar

  1. Yusuf,yine demdeğişik bir bakış açısını göstermişsin:)

    Bir yorumcudan alıntıladığın bakış açısına göre(yani erkeğin göz boyama minvalinden böyle davranması) doğru olabilir,Batı kültürü açısından. Zira orada kadına daha çok yakın zamanlara dek 2.sınıf varlık olarak bakıldığını herkes biliyor. Oysa bizim kültürümüzde kadına verilen değer çok daha fazla ve içten-di.Sevginin gösterilmesi de farklı yollardandı. Şimdilerde batı tarzındaki saygı-sevgi gösterilerine özenmek (bir kadın olarak söylüyorum) kapitalist sistemin itkisinden başka bir şey değil bence...Eşim-sevgilim olacak adam benim önümde diz çökmesin,hep benim yanımda olsun,benim de hep onun yanında olacağımı bilsin,yeter...Eşitlik değil,denklik diyorum ben şahsen..Biraz dağınık oldu bu yorumum,kusura bakma. Olmazsa ben de blogumda deşeyim bu konuyu:))

    YanıtlaSil
  2. Yorum güzel olmuş, ben anladım şahsen. Size katılıyorum. Eğer yazarsanız haber verin okurum. Şu aralar blogları dolaşamıyorum maalesef.

    YanıtlaSil
  3. O yorumcuda umut olmadığı için öyle yazmış olmalı....
    Ne elimi eteğimi öpsünler nede önümde diz çöksünler ben istemem öyle şeyler bana her zaman avuç içi kadar mutluluk yetmiştir,öyle tektaşlarlada gözümü kimse boyayamaz ben karşımdakinin samimiyetine,kibarlığına davranışlarına bakarım,efendi olsun önce adam olsun sonra canımı yesin derlerya,(ama şimdi bu yorumdan yanlış analşılmalar çıkmasın ben kendi adıma konuştum,hali hazırda zaten 3 tane erkeğim var Allah onların acılarıyla beni imtihan etmesin,kim kime tek taş istiyosa alsın,kim kimin önünde diz çökmek istiyosa çöksün,amma velakin bunlar bana ve benim yaşadığım çevreye göre değil,bana geri kafalı diyebilirler,varsın onlar ileri zeka olsunlar ben böyle mutluyum :)kıro diyede niye kednini hor görüyosunki kıro kelimesi hem kürtler arasında bayağı iyi bir şeymiş ama Türkler de aşağılama olarak kullanılıyormuş diye bir şey okumuştum geçende,,,bu yazdığı hareketleri yapanların sayısıda gerçek hayatta öylesine azki inan,hep o tv filmleri dizileri yüzünden yeni yetmeler dış dünyayı öyle sanıyor,evinde yiyecek ekmeği olmayan insanlar tv de izlediği dizilerdeki son derece lüks yaşamları görüp,kolaycacık evlenip boşanmaları görüp,kolay para kazanmaları görüp zihinleri bulanıyor,beyinleri yıkanıyor onlarda aynısını istiyolar ama hayatın gerçekleriyle yüzleştiklerinde büyük hüsrana uğruyorlar,sonra cinnet getirmeler intiharlar,cinayetler,,,,birde tüm bunların bizlerin manevi yönünün dini yönümüzün eksikliğinden kaynaklandığını düşünüyorum ben,doğru düzgün dinini bilen yaşayan insan zaten yaradılışta herkesin eşit olduğunu peygamber efendimizin (s.a.v) yüzyıllar önce kadına ne kadar değer verdiğini bilecektir ve böyle polemiklere girmeyecektir...

    çok uzatmışım farkında olmadan kusura bakma yerinde ve güzel bir yazıydı yüreğine sağlık...Ama gerçekten eşitlik yok bak yasadada yok,sokaktada yok,evdede yok,Allah katında hepimiz eşitiz ama yöneticiler vasfında eşit değiliz adil yöneticiler tarafından adil mahkemeler tarafından idare edilmediğimiz içinde bütün bunlar başımıza geliyor,birde kendi eksikliklerimiz yüzünden,,,
    hoş kal selamlar olsun

    YanıtlaSil
  4. Sen de hoş kal abla, selamlar benden. Teşekkürler güzel yorumun için. :)

    YanıtlaSil
  5. Yusuf Abi,
    Nereden alinti yapilmis ve kaynagi nedir su diz cokup evlenme teklifinin (gizli!) manasinin Kadin <<< Erkek oldugu ? Ilk defa sizin blogda okudum, boyle bir aciklamayi.

    Bu konuda" no comment " diyorum.

    Soru" Umut var mi?"

    1- Mutlak esitlik, icin umut var mi?
    2-Tek tas >>> ozgurluk+esitlik mi?

    El-cevab

    1-
    kadin ve erkek esit mi,degil mi(?) konusu bence artik bayatlamis bir konu ve Muslumanlarin da bunu asmasi gerekiyor.

    Bati esitlik derken daha ziyade esit ise = esit ucret prensibinin hayata gecirilmesi icin ugrasiyor. Cunku ayni isi yaptigi halde hala bircok sirket, kadinlara dusuk ucret oduyor.

    El-Cevab
    2-
    Nikah = Tek tas + daha bircok kiymetli taslar ve degerli metaller up to... bir deve yuku = Mihr >>>> Ozgurluk + esitlik.

    Nasil guzel formule etmis miyim?

    ( An Important point is that the value of the stone should equal to the two months salary of the man.
    Who cares about equality, as long as you put the diamond ring on her finger, she will love you and serve you for a life time.)

    Note: Erkeklerin, otobuste eger baska bir bos yer yoksa, yasli erkeklere ve de genc olsun yasli olsun, kadinlara yer vermesi ve sirasi geldiginde de kapiyi acip,oncelik vermesi taraftariyim. Biz boyle yetistirildik.

    Kadinlar " No thank you,biz esitiz ayakta duracagiz" derlerse de kendileri bilirler.
    Selamlar.

    Omer

    YanıtlaSil
  6. Eşitliği ben hala anlamış değilim,:)önemli olan saygı ve sevgi,bunlar oldumu zaten gerisi gelir.Gerekirse elde öpülür ayakda neden olmasın ki.Hayırlı sabahlar kardeşim

    YanıtlaSil
  7. Ömer ve Gül teşekkürler güzel yorumlarınız için. Hayırlı günler :)

    YanıtlaSil
  8. Ben şahsen başka bir izah bulamıyorum. Eğer kendini aynı görebilseydi kadın buna izin vermezdi. Neden derdi? Neden el öpen sensin? Neden alttan alan sensin? Neden diz çöken sensin?

    demişsin.

    Kadın zaten üstün olmak istiyor, eşit olmak istemiyor ki. Bir çok kadın, eli eteği öpülünce ve yerlerde sürünen bir erkeği görünce kendini bir şey zannedebilir.

    (Kadınların yüz karası olarak onları acımasızca eleştirebilirim. Çünkü onların düşünce ve yaşam tarzı bana çoğu zaman ters gelmiştir.)

    Ayrıca kadınlar erkekler üzerinde hakim olmak istemiyor sadece, birbirlerini de çekemiyorlar. Kendilerinden daha başarılı veya sevilen bir kadına asla tahammül edemezler.

    YanıtlaSil
  9. Yazıyı yazdım.:)
    http://mavikalemdekiler.blogspot.com/2012/02/toyota-gibi-adam-2.html

    YanıtlaSil
  10. Okudum yorumladım. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Kim yazmis o argümanlari bilmiyorum ama samör olmayi ki bunu her kadin karsi cinsinden beklemese bile, bana göre kadinin elini öpmek alcalmak veya kendini üstün görmek anlamina gelmez.Ayrica böyle bir davranis sonrasinda hic bir kadinin üstünlük moduna gecis yaptigina sahit olmadim.
    Biz Evlenmek den bahsedip duruyoruz yani gidecegiz sevgimizi Devlete ispat edip onun semsiyesi altinda birliktelige imza atacagiz! Neden? Yani evlenmeden birlikte yasam olmazmi, bu imkansizmidir? Ya cocuk sahibi olursaniz ne olacak peki? Ne olmasini bekliyoruzki, cocugun kimligine Anne ve Babasinin ismi yazilamazmi? Pek hala yazilabilir. Bügün evlilik adina Dügün yaparsiniz ve bunun size maddi bir bedeli vardir yarin anlasamaz ayrilirsiniz Avukat ve mahkeme masraflari keza yine ayni dert.
    Bir kadina erkek üstünlük saglar veya tam tersi bir durum elbette söz konusu olabilir ama bu kesinlikle o kisilerin arasindaki iliskinin seviyesi ile ilgilidir ve asla topluma mal edilmemeli. Anayasiniz kadin ve erkek esittir der ama birlikde yasanan cati altinda durum farkli olabilir.
    Avrupada yasayan kadinlara gelince,o argümanlari yazan sahsin ne Avrupadan nede yasadagi Planetten haberi var kanimca. Evet Avrupada Kapitalist modernite kadini erkekden daha cok sömürür ve bircogu bunun farkinda bile degildir fakat yasalar önünde esittir.
    Fakat kadinin fiziksel gücü erkege nazaran daha zayif olmasi onun beyinsel gücünün gelismesini yol acmisdir ve gercekden eli öpülesi okadar cok kadin vardirki bu özellille Ülkemiz icin gecerlidir.

    Saygilar...

    YanıtlaSil
  12. Kaldigim yerde devam edeyim; Kadinin eline dudak temasinda bulunursaniz o kadin dehsete düsebilir ve elini geriye cekebilir, dogru olan ise dudaginizla degil cenenizle temas etmenizdir (Alniniza götürmemeniz sartiyla tabiiki) Belki o argümani yapan zat bunu kastetmis de olabilir, siz kaynak belirmediginiz icin bizlerin kendisini bire bir okuma sansimiz olmadigindan, önyargi yapip haksizlik da etmemeliyiz.

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler adsız, her kimsen...

    YanıtlaSil
  14. ilginç.. bu açıdan hiç düşünmemiştim..

    belki kadın olduğu için, anne olacağı için, belki ömür boyu olsa da olmasa da birlikteyken sadık ve hizmetkar olacağı için peşin verilmiş bir ödül.. olamaz mı?...

    )

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel bir güzellik ki,biz birbirimize veda ederken "Gül'e Gül'e " deriz...
    Meğer bu,"Muhammed'e,Muhammed'e "git demekmiş...
    Nereye gidersen git,Gül'e git...
    Nerede yürürsen yürü,Gül'e (s.a.v) giden yoldan yürü...
    Hadi öyleyse Gül'e Gül'e...
    Cuma'nız mubarek olsun...

    YanıtlaSil
  16. Ablam da olmasa beni arayan soran yok. Cuman mübarek olsun Abla :)

    YanıtlaSil
  17. Haklısın Yusuff,
    nerde bu blogger arkadaşlar :) Nerde devlet nerde millet :)
    Şaka bir yana sanırım bu aralar herkeste bir yoğunluk sözkonusu,sende dahil olmak üzere,yoksa ararlar sorarlar herhalde,keyfi gelmemezlik yapmazlar diye bir polyanna bakışı fırlatmak istiyorum ortaya :)
    Teşekkürler,selamlar...
    mutlu mesut hafta sonuları dilerim :)

    YanıtlaSil
  18. Tabi ki keyfi gelmemezlik etmem, ben öyle biri miyim? :)

    Yorum denetimi mecburiyetten oldu, iyi niyeti kötüye kullananlar var ne yazık ki.

    YanıtlaSil
  19. Bahar bayramı tüm ülkemize hayırlara vesile olsun inşallah,yeni bahar güzelliklerle umutlarla gelsin,kutlu olsun :)

    Tabii bunlar benim kişisel dileklerim,ve benim gibi düşünen normal vatandaşların dilekleri böyle ve televizyonda haberlerde çeşitli ülkelerde bahar bayramı kutlamalarını görüyorum ne güzle şarkılı türkülü halaylı cıvıl cıvıl,birde dönüp kendi ülkemin haberlerine bakıyorum,içler acısı niye bizdede güzel görüntüler gelmiyo ekranlara niye ajanslardan bir kezde Türkiye'de 21 mart bahar bayramı olaysız neşeli eğlenceli bir şekilde kutlandı diye haberler geçmiyo,,,Ben 38 yaşındayım 10 yılını sil 28 yıldır ekranlarda medyada gördüğüm manzara aynı bir tek değişiklik olmadı,herkes silkinip kendine gelsin artık lütfen,,,,ben sendende bu güzel günde bahara merhaba dediğimiz şu özel günde orta asyada yüzyıllardır özenle kutlanan bahar bayramında güzel iç acıcı bireysel düşüncelerini paylaşacağın bir yazı beklerdim,halada bekliyorum,,,bilmiyorum belki geçtiğimiz yıllarda yazmışsındır arşivinde vardır görmemiş olabilirm haksızlık etmiyeyim,ama bugün bekledim kendi adıma...tek başına birşey olmuyor ama senin gibi duyarlı olanlarda böylesi özel bir günde sessiz kalınca daha bir öksüz kalıyor böylesi güzel günler....selamlarımla tekrar kutlu olsun bahar bayramı tüm Türkiye'ye...

    YanıtlaSil
  20. mimledim seni haberin olsun vede hayırlı cumaların olsun...görmek istersen burada http://gelibolu17.blogspot.com/2012/03/nur-topu-gibi-bir-mimim-oldu-bakarmsnz.html
    az öncede yorum bıraktımda geldimi diye şüpheye düştüm o yüzden tekrar yolluyorum,selamlar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)