Ben Biz Olduğumuz İçin Benim


Afrika'da çalışan bir Antropolog bir kabilenin çocuklarına bir oyun oynamayı önerir. Ağacın altına koyduğu meyvalara ilk ulaşanın ödülü o meyvaları yemek olacaktır. Onlara "hadi şimdi başlayın, birinci olan ödülü alacak" der. O anda bütün çocuklar elele tutuşur. Koşup ağacın altına beraber varırlar ve hep beraber meyvaları yemeye başlarlar. Antropolog neden böyle yaptıklarını sorduğunda şu yanıtı verirler;

Bu UBUNTU' dur, nasıl olur da diğerleri mutsuz iken birimiz o ödülü yiyebilir ki?

Ve UBUNTU' nun anlamını açıklarlar: Onların dilinde UBUNTU; "Ben biz olduğumuz için "Ben'im" demekmiş!

Yorumlar

  1. bayıldımmmm yoruma gerek yok bence :)

    YanıtlaSil
  2. Harikaydı....Özgür ve açık kaynak :)

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim, çok. Helal sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir şey yapmadım ama sağ olasın abi.

      Sil
  4. Bende çok beyendim,:)Allah razı olsun kardeşim.Paylaştıkça çoğalır yaşam,paylaştıkça yakın olur uzaklıklar.

    Hayırlı günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sizden de razı olsun. Size de hayırlı günler. :)

      Sil
  5. Ben pek beğenmedim. Daha doğrusu masa başında uydurulmuş. Gerçekçi değil. Çocukların doğasında bencillik vardır. Ve bence bu güzeldir. Büyükler onları böyle cömert, paylaşımcı görmek istediklerinden böyle hikayeler yazıp çizerler. Sanki kendileri çok cömertmiş gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada asıl vurgu Ubuntu'ya sayın Yolcu. Ubuntu tam da böyle bir şey. Eğer cömert büyük de derseniz ben çok cömert Linuxsever gördüm. O kadar ki insan onları tanıyınca azıcık kendinden utanıyor.

      Sil
    2. Ben hiçbir çocuk görmedim ki kendi rızasıyla başka bir çocuğa oyuncağını versin. :)
      Hatta yanında ciyak ciyak ağlayan çocuğa -hadi oyuncağının birini oynamak için ver de sussun, dendiği halde, hiç umurunda olmayan çocuklarda gördüm. :)

      Belki yaşla ilgili olabilir. Büyüdükçe insan vermenin iyi bir şey olduğunu anlamaya başlıyordur.

      Sil
    3. Bir de Afrikalı çocukları görmek lazım, yani verecek bir şeyleri olmayanları... Belki onlar farklıdır?

      Sil
  6. Ubuntu deyince gülüyor arkadaşlarım :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)