Şampiyonluğu Tersten Okumak

Geçenlerde bir yazı okumuştum. Sinemanın zararlarından bahsediyordu. Yazıya göre filmde biz tekdüze düşünüyormuşuz. Filmin kahramanı ne kötülük yaparsa yapsın, biz onu destekliyormuşuz. İşin can alıcı kısmı da "insan"ı düşünemiyormuşuz. Kahramanın mutluluğu mutluluğumuz, üzüntüsü üzüntümüz oluyormuş. Karşısındaki insanların durumu umurumuzda değilmiş.

Bu acı gerçeği bizim futbolumuzda da gördüm önceki gün. Bir takım şampiyon oldu. Milyonlarca insan sevindi. Sokaklara döküldüler, havai fişek patlattılar, magandalık yaptılar. Bunlar görünen, gösterilen ve herkesin ilgilendiği yön; bir de görünmeyen yön var: Milyonlarca insan üzüldü!

Biraz derin düşününce aslında her yıl milyonlarca insan çok üzülüyor. Sezon boyunca küçük üzüntüler bir yana, bir de sonda kaybedilen şampiyonluk için duyulan aşırı üzüntü var. Öyle bir üzüntü ki insanlar sokağa çıkmak istemiyor. Kimileri renklerden nefret ediyor. Kimileri takımlarının baş harfiyle başlayan kelimeleri görmek istemiyor.

Peki bu neden yapılıyor? Değer mi her yıl bu kadar insanı bu kadar üzmeye? Hadi diyelim bu sene kaybeden taraf Fenerbahçe oldu, bu biraz iyi. En azından Fenerbahçeliler dışında herkes sevindi. Fakat kazanan Fenerbahçe olduğunda düşünsenize Türkiye'de yaşayan Fenerbahçelilerin dışında hemen hemen herkesin ne kadar üzüldüğünü.

Böyle acı bir tabloya karşılık bu durumun katlanarak devam etmesinin altında olsa olsa menfaat vardır. Birileri bundan çok büyük çıkar sağlıyor olmalı. Yoksa kim neden üzsün her sene bu kadar insanı?

Hadi diyelim küçük bir grup bu işten çıkar sağlıyor. Nasıl olsa onlar menfaatleri için insanların en hassas duygularını kullanmaya hazır; peki üzülen halka ne oluyor? Bu iğrenç içki nasıl bir kadehte sunuluyor da alan fondip yapıyor? İnsan nasıl oluyor da üzüntüsünün dakikasına değmeyecek o sevinç için böyle yanlış bir yola girebiliyor?

Ben bu soruların cevabını bilmiyorum. Zaten yıllar önce sevincimin bana bir şey kazandırmadığını, üzüntümün ise benden çok şey aldığını gördüğümde bıraktım futbolu takip etmeyi. Fakat düşünen her insan bu soruların cevabını bulabilir. Düşününce doğruyu bulabilir. Hatta gelip bana da öğretebilir.

Yorumlar

  1. Yusuf'um; baştan ve sondan dördüncü paragrafa bayıldım. :) Önemli bir gerçeği anlatmışsın. Püf noktası işte orası. Benim futbolla ilgili seri yazımı bir oku istersen.
    Sevgilerle kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam abi, okuyacağım inşallah. Perşembeden sonra müsait olacağım inşallah okurum.

      Saygılar abim. :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)