Bu Sıcakta Ne Orucu

"Maşallah, havalar sıcak. Ramazan da geliyor, Allah yardımcımız olsun" dememe, "Allah yardım etmek isteseydi havaları serinletirdi" cevabını almıştım geçenlerde. Bugün bir de İzlanda'da yirmi saatten fazla oruç tutulduğunu öğrenince dedim acaba "Neden Oruç?"

Dedim demesine de biraz düşününce aklıma oruç değil de kurbanla ilgili şeyler geldi. Bilmiyorum belki de derine inmek istedim aklım almadı, beynim de beni kurban meselesine yöneltti.

Allah kurbanla ilgili Kur'an'da: "Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz" der. (22/37) İnsan sormaz mı madem öyle insan niye kurban keser? Buna verilecek en basit cevap şüphesiz toplumsal faydadır. Fakat ilginçtir ki ayet, "Fakat O’na sizin takvanız ulaşır." diye devam eder. Buna bakınca insan merak ediyor değil mi? Kurban ve takva...
Kur'an'ın en uzun suresinin adı "Bakara". Türkçesi sığır. Bu sureye adını veren bir sığır hadisesi var. Olayda ilgi çeken nokta Allah'ın İsrailoğullarına bir sığır kesmelerini emretmesi ama Yahudilerin buna yanaşmaması; kesmemek için direnmeleri ki Kur'an'da "kestiler ama neredeyse bunu yapmayacaklardı" ifadesi geçer. (2/71) İnsan ister istemez merak ediyor, neden kesmekten çekindiler? Kendilerine önder olan ve kabul gören Musa aleyhisselama karşı gelme pahasına neden (bizce) basit olan bu işten kaçmaya çalıştılar? 

Biliyorsunuz bazı insanlar için inek kutsal bir hayvan. Gidip bu insanlara bir inek kes deseniz ne olur? Yapmazlar değil mi? Sıradan bir insan olsanız sizi bile kesebilirler. Etkili, sözü geçen bir insan olsanız da sanırım bunu yapmamak için baya direnirler. Bir de buzağı meselesi var. Hani var ya İsrailoğullarının böğüren buzağısı. (7/148) Olabilir mi acaba?...

Demem o ki biz aslında bir şey bilmiyoruz. Fakat bundan önemlisi hiç düşünmüyoruz. Ezberliyoruz ve uyduruyoruz. Sonra da hayat yaşanılmaz oldu falan diyoruz.  Boynun üstündeki su dolu aygıtı kullanmayınca "neden hayvana kıyayım ki, bedelini öderim" gibi saçmalıklar üretiyoruz. 

Ne biliyoruz belki de yaptığımız ve yapmamız gerekirken yapmadığımız her şeyin altında çok önemli hikmetler var?

Yorumlar

  1. “Allah buyurdu ki: ‘Ademoğlunun işlediği her hayır iş kendisi içindir, fakat oruç böyle değildir. Oruç sırf benim için yapılan bir ibadettir. Onun mükafatını da ben veririm.’ Oruçlu ağzın kokusu Allah katında misk kokusundan daha hoş, daha temizdir. Her kim inanarak ve karşılığını sırf Allah’tan bekleyerek ramazan orucunu tutarsa, onun geçmiş günahları bağışlanır.” (Buharî; Muvatta)

    Hayırlı ramazanların olsunnn,selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı Ramazanlar Abla, selamlar, saygılar kardeşinden :)

      Sil
  2. bu sıcakta hiç oruç tutmayı denememiş demek ki
    zira deneseydi Allah'ın nasıl yardım ettiğini görürdü...

    Nasip meselesi elbetteki..
    kimisi oruç tutar da onun yanına karı sadece açlığı kalır...

    Onemli olan takvadır, samimiyettir...
    Rabbim, O'na (c.c) layık bir kul olmayı nasip etsin.
    hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, çok güzel ifade etmişsiniz. Sizin de Ramazanınız mübarek olsun.

      Sil
  4. Allah emrettiği her şeyde vardır bir güzellik ve hikmet...

    YanıtlaSil
  5. Allah her şeyin hayırlısını versin.Şu ramazanda çalışanlara da sabırlar versin.

    YanıtlaSil
  6. Asıl zoru başarmakdır kardeşim yusuff,
    VE size akıl vermiş gibi olmasın,ne haddime.

    Ebu Ümâme (r.a) anlatıyor"Ey Allah'ın Resülü dedim,bana öyle bir amel emretki,yaptığım takdırde ,Allah beni mukafaatlandırsın"sana dedi,Orucu tavsiye ederim,zira onun bir eşi yoktur"
    Nesâi,Siyam 43(4,165)

    Hayırlı günler,kardeşim.Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estğ. Allah razı olsun. Size de hayırlı günler, hayırlı Ramazanlar. Allah'a emanet olun :)

      Sil
  7. Kurban keserken veya oruç tutarken faydası veya zararı bizce önemli değildir. Allah'ın c.c. emri olması yeterlidir.

    Buzağı meselesinde olduğu gibi şuan oruç tutmayan, namaz kılmayan, kurban kesmeyen kimselerin bahanesi nefsidir. Allah'a tam teslim olamamaktır.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, mim de olmasayda yazamayacaktım :)

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim o sizin güzel bakışınız.

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)