Sevgili Günlük 8

Hayırlı günler günlük efendi. Şaşırmış görünüyorsun. Beklemiyor muydun beni? Öyle sanıyorum ki sen blogu bile unuttuğumu sandın. Yok be günlüğüm, seni unutur muyum? Kim dinliyor ki beni senin gibi?

İnsan bu günlük, kafasına estiği gibi yapıyor. Canı sıkılıyor, dönüyor sırtını gidiyor. Ne yapacaksın? Kolundan tutup yüzünü mü çevireceksin? Çevirmesine çevirirsin de o zaman göreceğin ancak bir asık surat olur. Sanırsın yaz bitmiş, kışlık ceketi asmış, yaza kadar asık kalacak.

Hayat zor günlük. Şükürler olsun ki biz Müslümanız. Her şartta Allah'ın yanımızda olduğunu bilmesek inan dayanamazdık bu hayata. Düşünsene günlük, en sevdiğin insanlar bile en mutlu gününde seni incitebiliyor. Hem de hiç yere. Tamam muhakkak karşıdaki seni üzmüşse senin bir hatan vardır ama bazı günler bazı günlerden farklıdır, öyle değil mi günlük?

Değer verdiğin bir insan hayatının en önemli sınavlarından birinden önce kalbini kırsa, çok mutlu olduğun bir günde seninle o mutluluğu yaşayacağına senin de yaşamana engel olsa ne yapardın? Dilin tutuldu değil mi? Kolay sanıyorsun insan olmayı biliyorum. Belki de bazen keşke günlük değil de insan olsaydım diyorsun. Diyorsun da günlük, neler yaşadığımızı bilmiyorsun.

Aslında insan biraz merhametli olsa şu an sen olmayabilirdin biliyor musun günlük. Yok gururum, yok "vay efendim bu bana yapılır mı", yok bilmem "ben bu hallere düşecek adam mıydım" olmasa bu kadar insan ağlamayabilirdi. İnsanlar tek taraflı düşüneceklerine azıcık karşıyı düşünüp biraz anlayış gösterse herkes mutlu olabilirdi.

Fakat gel gör ki günlük öyle olmuyor işte. Sadece kendini düşünen insan hayatı hem kendine hem çevresine zehir ediyor da iyi bir şey yaptığını sanıyor.

Diğer konular mı? Tahmin ettiğin gibi işte günlük bey. Yaz geldi bir rehavet bir rehavet sorma. Tatili yarıladık daha hiçbir yere varamadık. Gerçi bu sene diğer senelere göre daha çok geziyorum ama bu pek de iyi bir şey değil. Vakit ilerledikçe ben geride kaldığımı hissediyorum.

Sözü fazla uzatmadan sana yine iyi günler dileyeyim. Dediklerimi de takma kafana. Hayatta her gün güzel olsaydı güzelin bir anlamı olmazdı. Ama yine de, keşke çok güzel günler boş yere harap olmasaydı...

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Hoş bulduk :) Sizin de inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Vay,vay,vay.....vay :) kimleri görüyorum? kimleri? günlük efendiyi gördüm,biraz geç gördüm ama olsun o benim her zaman yaptığım olay zaten heryere geç kalmak,evde çoluk çombalakta beni zaten hazırım dediğimden sonra bile takribi yarım saat beklemiyormu kapıda :)bekliyorda bundan günlüğe ne,günlük bekler bekler bekler,baharı bekleyen kumrular gibi bekler,müjdeli bir haberi bekler gibi bekler,doğmayı bekleyen bebek gibi hayatı bekler,belkide bir selam bekler,,,,sesine ses ister,sevgisine karşılık,emeğine saygı ister,,,,belkide bunları ben bekliyorumda günlüğün üzerine atıyorda olabilirim,şu dünyada her şey olmuyormu,her şey olacağına varmıyormu nasıl olsa...
    neyse günlük,belli sahibin çok meşgul senle fazla ilgilenemiyo,ama olsun belki böylesi daha iyidir,hem öyle fazla yüz göz olmak iyi değildir,ne o öyle cık cık cık bi samimiyet bi laubalilik,ayyy hiç sevmem :) sevmezsen sevme bananemi diyosun? olabilürrr :)asma suratını be hadi gül,gülde yüzünde güller açsın günlük,hem ne güzel bir söz vardır çok sevdiğim "gül bahçesine girenler,gül olmasalarda gül kokarlar" diye,sende,bende hatta bizde gül olmasakta gül bahçelerinde gezmeye devam ettiğimiz sürece üzerimizden gül kokuları eksik olmayacaktır inanki :)sana bol gülsulu günler diliyorum günlük malum mubarek Ramazan ayı geldi çattı,hayırlarla hoşluklarla gelsin inşallah,üzerimizdeki,rehaveti,kiri pası alıpta gitsin inşallah,Ramazan ayında bolca sevgi tohumları ekelim en ücra köşelereki dermeye yüzümüz olsun :)
    Bak dışarda fena bir rüzgar var,aç avcunu sana şurdan kuru dallar vede yapraklar gönderiyorum rüzgarla ;) oooo gelmez buraya kadarmı diyosun,atıyosunnn,htta yanılıyosun,burdan ora neki bir kuş uçumu,bir göz kapayışı açılışı mesafe,
    hadi hadi kendine iyi bak benide daha fazla oyalama günlük işim gücüm var :) Sahibine çokça selam,,,kendine cici bak günlük,,,hoş kal...ss günlük :)

    YanıtlaSil
  4. Higg bozon ne demek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazıda geçiyor sandım. Cern'de yapılan deneyde aranan şey. Nam-ı diğer "Tanrı Parçacığı" Higgs, projenin başındaki mühendislerden birinin soyadı.

      Sil
  5. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ayrıca diğer yorumda yazmayı unuttum. Orijinali "Higgs Boson" Türkçe'de de Higgs Bozonu diye yazılıyor.

      Sil
  6. En uzaktaki en yakındır bazen
    Bazen elinin değemediğine yüreğin değer, yüreğin dokunur
    Yüreğinin dokunduğu teselli eder seni,
    Yaralarını sarar, düğümlendiğinde boğazın
    Nefes aldırır sana...
    Tekrar tutunmak istediğinde hayata,
    Sıkıca tutar elinden...
    Hayatın bütün virajlarından canın acımadan döndürür seni,
    Yaraların bile çabuk iyileşir o zaman.
    Taşlı sulardan ayakların kanamadan geçip gidersin,
    Düştüğün kuyulara bile ya bilerek düşersin,
    Ya da kenarından geçip gidersin.
    Hayat ve içindeki her şey,
    Bir yolculukta camdan seyrettiğin görüntülere döner.
    Resmin dışından bakarsın hayata.
    Uzaktakinin gerçek yakınlığı teselli eder seni,
    Seni asıl bilenin ve en çok sevenin tesellisidir bu aslında,
    O seni bilir, ne ile mutlu olacağını, neyi seveceğini de bilir.
    Hangi merhemin iyi geleceğini de yine en iyi O bilir.
    Yarayı açan da merhemi süren de O dur.
    Eğer duyabilirsen içindeki Ona ait sesi,
    Sesini duyurmuş bir garibin, yorgun ama mutlu bakışıyla,
    Gözlerini kaldırıp gökyüzüne, Ona bakarsın,
    Bilirsin, sen her konuşmak istediğinde sadece ve sadece O hazırdır.
    En yakın ama, en uzak da olabildiğin O dur aslında,
    Sen seçersin Ona uzak ya da yakın olmayı,
    Hayatındaki bütün mesafelerde Onun izi vardır.
    Ona yakın olduğunda her şeye de yakınsındır aslında,
    Sorduğu her soruda kendini göstermek ister sana,
    Hayatın eli en tatlı dokunuşlarıyla okşarken seni,
    Sen şifreyi çözmeye çalışırsın.
    Bu sırada hayatındaki yakınlar ve uzaklar yer değiştirir,
    Yakın bildiklerin uzak, uzak bildiklerin de yakın olur.
    Çözemediğinde tekrar tekrar sorar sorularını, hiç bıkmadan,
    Şifreleri hayatın içinde gizler, çözdükçe güçlenirsin,
    Her bir soru arasında sana teselli zamanları bırakır,
    Yorulduğunu Ondan iyi bilen var mıdır?
    Soruyu çözemediğinde ise soruyu sevmeye çalışırsın,
    Hatta bir adım öteye giderek soruyu soranı da seversin,
    Gerçek uzaklık nedir aslında ya da gerçek yakınlık ...
    Bildiklerin midir yakın olan, uzaklar hep bilmediklerin midir.
    Ey uzak görünüp de en yakın olan;
    Sana yakınlığımı artır
    Ey soruları soran;
    İstediğim bütün uzakları benim için yakın eyle,
    Kalbimi sıkan bütün yakınları da uzak eyle...Amin...
    La Edri

    (Okuduğumda çok hoşuma gitti ve ilk aklıma gelen günlüğün/ün bir köşesinde durmasının iyi olacağıydı,bende burayı uygun gördüm,kabul buyurursan tabi.....)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabul buyurmak da ne demek, benim bloğum ablamın bloğu. Başımla beraber :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)