Azıcık Gözün Gülsün

İnsanın en doğal ihtiyaçlarından biridir paylaşmak. Belki de insan sosyal bir canlıdır sözünün altında yatan şey de budur. Hatta belki birçok zaman şikayet ettiğimiz "çok konuşma" rahatsızlığının nedeni de budur.

Kendisine yeni bir elbise alındığında sokağa koşan çocuğun amacı hava atmak değildir. O çocuk o an çok sevinçlidir. Bu sevincini birileriyle paylaşmalıdır.

Kendi başımıza yaptığımız bir şeyi bitirdikten sonra iki elimizi havaya kaldırıp "başardım"  diye bağırmak, bir kendini tatmin değildir. O an o davranış, içte patlama yapan sevincin dışarıyla paylaşımıdır.

Paylaşmak doğal ihtiyaçtır. Keder paylaşılır, üzüntü paylaşılır fakat bunlar içte gizlenebilir. Gizlenemeyen tek şey sevinçtir. Paylaşılmayacaksa, sonucu sevinç olan eylemin varlığının ne anlamı olabilir?

Üzüntüyü paylaşmak en kolayıdır. Her zaman dinleyeni, cıklayanı, hatta ağlayanı bulunur. Siz derdinizi anlatırsınız insanlar can kulağıyla dinler. Sesiniz biraz gürse, azıcık da hitabetiniz varsa etrafınıza insanlar bile toplanır. Vah vahlar eşliğinde kendinizi vaaz verir gibi bile hissedebilirsiniz.

Peki ya sevinç? İşte asıl zor olan budur. Çünkü insanların geneli bunu dinlemeyi sevmezler. Yakınınız olmayanlar sizin başarılı olmanızla ilgilenmezler; onlar için bunun bir anlamı yoktur çünkü. Yakınınız olanlarsa bunu dinlemekten hoşlanmayabilirler; sıkıcıdır çünkü.

Bence gerçek dostla iyi gün dostunun ayrımı da işte budur. Dostum dediğiniz sizinle üzülüyorsa bu çok normal bir şeydir. Çünkü herkes bilir ki ateş düştüğü yeri yakar ve kişi sadece kendi başına gelene üzülür. Onun dışındakiler hep roldür ve bu kimseye koymaz.

Sizinle üzülen dostunuz söz konusu bir başarınız olunca garip bir tavır takınabilir. Siz uçmak üzereyken onun zorlama bir gülüşle size baktığını görebilirsiniz. Bunda şaşılacak bir şey yoktur çünkü sadece gerçek dostlar dostlarının sevinçleriyle sevinirler. Onun dışındakiler ya kıskanır ya da umursamazlar.

Bir sınavdan başarılı olduğunuzda bunu test edebilirsiniz. Sonucu biriyle paylaştığınızda, onun, sizin alanınızla hiç ilgisi olmasa bile size "ah ulan bu da kazandı ben kaldım" der gibi baktığını görebilirsiniz. Hatta kimileri bunu açıktan bile söyler. Fakat bu insanı bozmaz, asıl sorun dostum dediğiniz, sevdiğiniz insanın sevincinize ortak olmadığını görmenizdir.

İşte o zaman insan kendine bunu söyler: "Uyanık olmalıyım. Ben üzgünken dudaklarını ters çevirene değil, ben sevinçliyken gözlerinin içi gülene sarılmalıyım."

Yorumlar

  1. Doğru.SEvinçlerde çoğu zaman benliğimiz girer araya..Ama yine de seninle gerçekten sevinen dostların olabilir eh işte onları bulmak da biraz zor ...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim elinize sağlık. Aleyküm selam.

      Sil
  3. Ne güzel bir yazı olmuş bu böyle gülümseyerek okudum,şu kendine yeni elbise alınan çocuğun sevincini ben hala yaşarım biliyormusun,yeni bir şey aldığımda ucuz yada pahalı olması hiç önemli değil,giyer giyer gösteririm ev halkına hatta eşim dalga geçer çık yukarıda annemede göster der :)
    En çokta uzun eteklerimi semazenler gibi dönerek havalandırmayı severim :) Te Allah'ım neler anlatıyorum ben böyle oturmuşum,ay yoruldum valla napim ayaklarımıda uzattım tamda böyle koltuğa kucağımda bilgensayar yorum attırıyorum,valla bak hava atmayı hiç sevmem ama çok konuştuğum ve çok güldüğüm kesin :)
    Hakikatten bazı insanlar bazılarının mutluluğunu çekemezler kem gözlerle bakarlar onların masum sevinçlerine,hasette ederler çoğu zaman,halbuki kendileride ufacık şeylerle mutlu olmayı becerebilseler dünya onlar için daha yaşanılası bir yer olacaktır ama yok onlar illa dünyayı hem kendilerine hem etraflarındakilere zehir edecekler,,,
    işte o yüzden yıllar önce bu mısraları karalayıvermiştim,anlayana tabikide :)

    Sen beni hiç ağlarken gördünmü?
    Acılar biriktirdim,bende bu dünyada
    herkes gibi payıma düşen acıları çektim
    ve çekmeyede devam ediyorum.
    Çok mu gördün gülüşümü?
    Ağladığım zamanları sayarsam
    güldüklerimden çok çıkar,
    senin hiç bir tarafın yarım kaldımı?
    Ben yarım kalmış mutlulukları
    ağlamaktan şişen gözlerimide bilirim
    ama senin gibilere göstermedim
    göstermemde,sen sıcacık evinde
    hiç derdin tasan yokken,
    kafanda türlü senaryolar yazarken
    ben ağlıyordum ama sen farkında değildin,
    belki dikkatli baksaydın görürdün ağladığımı
    ama hiç dikkatli bakmadın ki :)))
    Çok mu gördün gülüşümü?

    Ben gideyim,inşallah etrafında hep gözlerinin içi gülen dostlarının olması dileğiyle,selamlar olsunnn :)

    Bu sözüde çaldım ;)

    "Uyanık olmalıyım. Ben üzgünken dudaklarını ters çevirene değil, ben sevinçliyken gözlerinin içi gülene sarılmalıyım."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalmak ne demek benim sözüm ablamın sözü :)

      Sil
  4. İnsanları tanımak..! Denizleri,bardak, bardak,boşaltmaktan daha zordur.Hz Mevlana

    Hayırlı günler kardeşim yusuff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı günler, teşekkür ederim söz için.

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)