Benimle Evlenir misiniz?

Her zamanki gibi arkadaşlar buluşmuş, koyu sohbete dalmışlardı. Böyle sekiz on kişilik kalabalıkların sohbetleri genelde ikili, üçlü olur. Bu nedenle odada hep bir gürültü vardır. Bir zaman sonra çaylar geldi. Herkes önüne döndü. Bir ara sessizlik bile oldu. Sonra yine kalabalık, yine konuşmalar, birbirine karışan kelimeler...

Arkadaşlardan biri sesini yükseltti. Herkesi susturdu ve ortaya bir fikir attı. Bu bir nevi oyundu. Herkesin bir soru sorma hakkı olacaktı. Arkadaşlar arasından isteyen de bu soruya cevap verecekti. Bunu okul ortamından ayıran şeyse soruların acayip, hatta saçma olmasıydı. 

Sesini yükselten arkadaş ilk soruyu ben soracağım dedi. Sorusu şuydu: "Okuduğunuz bir romandaki beğendiğiniz karakter, romandan çıksa gelse ona ne dersiniz?" Düşünme payı olarak herkes bir süre sustu. Odaya girip "çıt" deseniz yankılanabilirdi. Yok yani insan dolu odada yankı olmazdı da belki biri çıtınıza çıtlardı. Geyik bir yana bu fikri ortaya atan arkadaşın bu sessiz ortamı oluşturmak isteğinden bunu yapmış olabileceğinden şüpheleniyorum. 

Biri lafa atladı "Benimle evlenir misiniz?" diye. Bihruze Sultan'ı düşünmüş olabileceğinden şüphelenmemek elde mi? Ötekisi "Beni de yanınıza alır mısınız?" dedi. Bir diğeri daha sosyolojik bir soru sordu "Yaşadığınız ortamdan memnun musunuz?" diye. Bir süre cevaplar havada uçuştu, daha sonra sıra yeni soruya geldi. 

Soru sorma sırası Gelibolulu'daydı. "En yakın arkadaşınızın bir uzaylı olduğunu ve sizi ilk denek olarak kendi gezegenine götüreceğini öğrendiniz, ne yapardınız?" diye sordu. Bloguna artık ulaşılamayan bir başka arkadaş söze atladı. "Bu soruyu ben soracaktım" dedi. Kimisi "önce o sordu, geçti" dedi, kimisi de "ikinizin sorusu ortak olsun" dedi. Nihayet herkes sustu da biri cevap verdi: 

"Dünyaya gelmiş bir uzaylı varsa, arkadaşım olsun yabancı olsun, dost olsun düşman olsun ona dünya adına yapılacak en iyi şey bir çay demlemektir. Denek olarak beni alacaksa da ona bekle bir çay demleyeyim öyle gidelim derdim." 

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Herhalde senin çayın da şekersiz olurdu be Yusuff. Şekerli çaya çay demezsin sen çünkü.

    YanıtlaSil
  3. Tebrik ederim, kıvrak bir zeka ile yazılmış, ilginç bir yazı.dglrrdnd

    YanıtlaSil
  4. Hadi çayı demledin,içene kadar oyaladın elin uzaylısını,sonra netcen çok merak ediyom ben,dur bu kandırmadı bir demlik çay daha içelimmi diyeceksin?Aaa bak ablam çayın yanına kek yapmıştı onlardanda datmadan yola çıkmak olmaz,yolda içimiz kıyılır,malummm çok ışık yılı ötelere gitcezmi diyeceksin?
    Bi kere ben hiç senin elin bilmediğin tanımadığın zuzaylısınla gideceğine inanmıyorum,o uzaylı o çayın demlenmesini çok bekler gibi geliyor bana,üstelik birde şekersiz :)
    Sahi uzaylıların çay kültürü varmıdır?
    Onlarda çayın yanına kısır,börek,pasta yapıyolarmıdır?
    Bizmi kaçırsak bir uzaylıyı denek olarak napsak,bak şimdik içime kurt düşürdün :)
    Bir gün bir zuzaylıyla karşılaşırsan haberim olsun ;)

    Biraz zorla yazdırma gibi oldu ama iyi oldu,teşekkür ederim,daha iyisi olabilirdi...selamlar...A.e.ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorla yazdırmaktan değil, uzun süre yazmayınca yazmakta çok zorlanıyorum. Tüm ara girdikten sonra yazdığım ilk yazılarım çok kötü oluyor zaten.

      Sil
  5. Çay demleyip oyalamaya gerek yok. Madem uzaylı buralara kadar gelebilmiş, onunla birlikte dünyaya şöyle tepeden bakmak yeterli bence. Bunca iç savaş, insan kıyımı, haksızlıklar, şiddet, cinayet, kültürel bozulma, ahlaki çökme......vs. bunları gören uzaylı, değil bir dünyalıyı alıp gitmek, arkasına bakmadan kaçardı bence.. Ve uzayda, dünyanın üzerine denk gelen bir yerde levha asarlardı (uçar o levha demeyin, onlar bilirler işi, gerekirse iki muhafızla tutarlar o levhayı) " Dikkat insan var !! Dünyaya gitmek tehlikeli ve yasaktır "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyada iyi insanlar ve güzel şeyler de var.

      Sil
  6. Hımmm anlaşıldı o zaman, sen bir yazı sonra bir daha yaz bu konu hakkında,bakalım daha neler çıkacak çok merak ettim şimdi...

    YanıtlaSil
  7. Hmmm.. Evvvet!... Hmmm...
    Ya... Yusuf ben anlamadım be!
    :) Biraz açar mısın? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla abi kapı açık, istersen pencereyi de açayım ama sivrisinek gelecek diye endişe ediyorum. :)

      Sil
    2. Sen sivrisineklerle kankaydın. nooldu aranız mı bozuldu? :)

      Sil
    3. Sokanlar dişi oluyor abi, hiç yüz vermiyorlar, sokup kaçıyorlar. :)

      Sil
  8. Hayırlı bayramlarınız olsun kardeşim...Selamlar olsun,Allah'a emanetsiniz...Annemin ellerinden öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı bayramlar abla, aleyküm selam, siz de, Annen de gözlerinden öpüyormuş. :)

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)