Xubuntu Clementine Multimedia Tuşları

Olur da Xubuntu kurarsanız ve onun üzerine ikinci bir hata olarak oldu da oynatıcı olarak Clementine kullanmak isterseniz bir sorunla karşılaşacaksınız. Multimedia tuşlarınız Clementin'i durduramayacak, bir sonraki parçaya geçemeyeceksiniz. Fakat baktım da bu işin çözümü çok kolaymış.

Öncelikle Menü > Ayarlar yolundan Klavyeyi açıyoruz. Açılan pencerede Uygulama Kısayolları sekmesine geçiyoruz. Sol altta Ekle butonuna tıklıyoruz, açılan küçük pencereye komut yazacağız.

Komutlarımız çok basit,
önce clementine yazacağız, bir boşluktan sonra iki orta tire bırakıp, boşluk bırakmadan komutlarımızı yazacağız. Sonraki parça için next, önceki için previous, durdurmak için stop, çalıp duraklatmak için de play-pause. Her komut için ayrı ayrı ekle diyeceğiz.


Tamam'a (gördüğünüz resimde OK'a) bastığımızda buna benzer başka bir pencere açılacak. Burada yapmamız gereken bundan çok daha basit. Sadece hangi tuşu neye ayarlamak istiyorsak ona basacağız. Örneğin play-pause komutu için klavyemizde ya da bilgisayarımızdaki multimedia tuşlarından oynatma-duraklatma tuşuna basacağız. 

Tüm komutları ekledikten sonra Klavye penceresinin Uygulama Kısayolları sekmesinde şöyle olacak: (En üstteki dört satır)



Hepsi bu kadar. Komutları sıralı olarak tekrar yazıp başınızı daha fazla ağrıtmadan çekileyim: 

Oynatma-Duraklatma: clementine --play-pause
Durdurma: clementine --stop
Sonraki Parça: clementine --next
Önceki Parça: clementine --previous


Yorumlar

  1. Ha,ne dedin çok pardon :)Ben bu yazıdan hiç bişey anlamadım,ama bak "adam" gibi anlamadım diyebiliyorum :)
    Bu işlerden oğluşlar ve eşim anlar,ben sadece kullandığım kadar kullanıyorum işte,bloglarımı idare etcek kadar,umarım anlayanların işine yarıyacak bişeydir....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)