Güvensen Dağ Olurum

Hep derler "güvenmek sevmekten öte bir şeydir, herkesi sevebilirsiniz ama herkese güvenemezsiniz"
diye. Acaba bu demek olur mu ki dünyada güvenilecek insan azdır? Hani az şey değerli ya, güven de ondan değerlidir belki diye...

O değil de bence güvenmek lazım. Yok demiyorum gidip kendisine güvenilmeyecek birine güvenelim. Asıl güvenilebilecek olup olmadığını bilmediğimize de güvenmeye çalışalım diyorum. Yani varsayılan olarak güvenelim; şüphe duymak yerine. Olmaz mı?

Biliyorum insanlar güvenimizi boşa çıkarıyorlar çoğu zaman. Hani bir söz vardır ya "kar" geçer içinde. Mesela sen saçına güvenirsin. Tararsın, şekil verirsin, bir süre sonra bakarsın ki saçlarına kar yağmış. Dağlara da kar yağıyor ama sonra eriyor, saça yağınca erimiyor da.

Peki ne yapacaksın? Kesecek misin saçını? Ya da ne bileyim boyayıp kendini mi kandıracaksın? Güvenini boşa çıkardı diye yakamazsın ki onu. Senin bir parçan sonunda. Ne yaparsın? En fazla seni kırdı diye artık onunla ilgilenmezsin. Çok taramaz, sırf onun için paralar harcamazsın. Hatta belki artık sabunla bile yıkarsın.

İşte insanlar da öyle. Bence insan güvenmeli karşısındakine. Güvenini boşa çıkarırsa zaten kendisi kaybedecek. Değil mi bu dünyada kötülük yapan asıl kendine yapıyor. Kim ne kadar saklayabilir ki?

Güzel olan odur ki insan dürüst olsun, hiç kimseyi üzmesin. Hele güvenenin güvenini hiç boşa çıkarmasın.

Gerçi çoğu zaman olmuyor öyle. Bir sürü düşmanı var insanın. İnsanın içinde fısıldayan şeylerin dışında, bir  de dışında fısıldayanlar var. Bağıranlar da eklenince insan kötüleşebiliyor. Sonra da olan güvenilene oluyor. Güvenen mi? Yok o bir süre kötü oluyor; sonra kurtulduğuna şükrediyor.

Yalnız burada bir nokta var dikkat edilmesi gereken: Hani güvenmek lazım dedim ya bunun bir tarafı sorunlu. Bir insandan şüpheliyseniz, onun yapacağı yanlış canınızı çok sıkmaz. Eğer bir insana güvenirseniz ve bir gün o insanın size yamuk yaptığını görürseniz, orada film kopar. Artık kendinizi altın suyuna batırıp damlayacak kadar altın kaplama olsanız bile eski duruma dönemezsiniz.

Güvenilirken altındır insan güven sarsılınca teneke olur. Sonrası ancak kaplamadır. İç hep teneke kalır.

Yorumlar

  1. "Bence insan güvenmeli karşısındakine. Güvenini boşa çıkarırsa zaten kendisi kaybedecek. Değil mi bu dünyada kötülük yapan asıl kendine yapıyor. Kim ne kadar saklayabilir ki?" Bunun tersini düşünenlerle mücadele etmekle geçiyor ömrüm. Ellerine sağlık, çok beğendim. Bu arada, galiba ilk defa bloguna yorum yapmış oluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sizin de ellerinize sağlık. Bereket getirir inşallah bloguma yorumunuz. :)

      Sil
  2. Çok güzeldi yazın,tamamına bayıldım ama en çok saçlı kısmına ve son cümlene takıldım "Güvenilirken altındır insan güven sarsılınca teneke olur. Sonrası ancak kaplamadır. İç hep teneke kalır."
    Ne kadar doğru söylemişsin kardeşim....Ağzına yüreğine bunları bize ulaştıran klavyene ve ona dokunan parnaklarına sağlık :) Parnağa dikkat çekerim :)

    Bence sen bereketi yorumlarda arama daha sık yazacağın yazılarda ara,heh buda abladan ufak bir sitem olsun :)
    Allah'a emanet olasınn,selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama yorumlarda da bereket var. Mesela ablam bana yorum yapmasa ben nereden tekrar yazacak cesareti bulurdum? :-)

      Sil
    2. Oyyy gene gönlümü fethettin :)
      İyi bakalım hadi öyle olsun, cesur kardeşim benim...
      Yazmaların daim olsun inşallah,mutlaka okunuyorlar çünkü...

      Sil
  3. Birde yorumlarında kelime doğrulama çıkıyor iki kez değiştirmek zorunda kaldım haberin olsun,bak onu kaldırmazsan eğer burada bereket felan kalmaz demedi deme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gunde on-on bes spam gelince mecbur kaldim. Ama sen oyle diyorsan kaldiririm.

      Sil
    2. Hay o spam yazanları polaris terlikle kovalasınlar inşallah,banada çok geliyor,bir açıyorum blogu bir sürü yorum gelmiş nasıl seviniyorum yorum gelmiş diye bir bakıyorum neredeyse hepsi spam :(
      Hiçte çevirmeyi denemedim ne diyolar acaba?
      Kaldırırım demişsin ama hala kaldırmamışsın kelime doğrulamayı,hadi neyse böyle idare ederiz bir süre bakalım :)
      Bakalım şansımıza hangi kelimeler ve numaralar çıkcak,tabi sen rahatsın blog sahibinin öyle bir sorunu yok :)

      Sil
    3. Amaclari belli ne dedikleri muhim degil, kendi sitelerinin hitini arttirmaya calisiyorlar. Bir ara kaldiririm insallah, simdibilgisayardan girmiyorum.

      Sil
  4. Sınırsız yalnız Allah'a güvenirim...

    İnsanları sadece severim güvensem de bir gün güvenimin sarsılabileceği gereçeğini de unutmam...Sonuçta beşer şaşar,yapacak bir şey yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaşar tabi, şaşmasa sorun olur.

      Sil

Yorum Gönder

Yeter ki hakaret içermesin...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Göz Kırmızı Tokat

Grub Kurtarma

Üzüntü Giderme Aracı

GM Discovery Eduroam Bağlantısı

Çay mı Şerbet mi

Bakış Açısı

Öğretme(n)